اطلاعات عمومی

تولید سنگ مصنوعی

تولید سنگ مصنوعی

ونوس استون

ساخت سنگ مصنوعی این شرکت با بهره گیری از مدرن ترین دستگاه  های تولید سنگ از جمله خط تولید انواع سنگ های سمنت پلاس ، میکسر های فوق حرفه ای سنگ های نما ، و میزهای ویبره فوق حرفه ای برای تولید انواع سنگ مصنوعی و استفاده از مواد اولیه باکیفیت مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد و مشاوره رایگان برای شما عزیزانی که می خواهید سنگ را خریداری فرمایید.

مراحل تولید سنگ مصنوعی

برای تولید سنگ مصنوعی به مواد و وسائلی نیاز هست که در ابتدا به آن میپردازیم
 سیمان     شن و ماسه      فوق روان کننده بتن     رنگ      قالب سنگ مصنوعی      میز ویبره      میکسر      گرم خانه

تولید سنگ مصنوعی

انواع سنگ مصنوعی

مرحله اول ساخت سنگ مصنوعی

ابتدا باید توضیح دهیم که روش اختلاط مواد اولیه برای تولید سنگ مصنوعی چگونه است، شن و ماسه را به صورت خشک و به نسبت سه به یک در میکسر ریخته و به مدت 2 دقیقه مخلوط میکنیم و سپس آب را کم کم به مخلوط اضافه میکنیم تا ملات گلوله گلوله شود و نم ملات به دست بماند ،اصطلاحا ملات دو نم شود.در این هنگام رزین را به مقدار یک درصد وزن سیمان (البته باز هم به پیشنهاد فروشنده رزین) به ملات اضافه میکنیم و مشاهده خواهید کرد که بعد از چند ثانیه ملات شل میشود.
به میکسر کردن مواد به مدت 4 الی 5 دقیقه ادامه میدهید تا ملات از دیواره میکسر جدا شود و سفیدی کف میکسر دیده شود.

مرحله دوم

حالا میخواهیم ملات بدست آمده را درون قالب ها بریزیم و برای اینکه ضخامت همه سنگ های تولید شده به یک اندازه باشد ملات را وزن میکنیم و درون همه قالب ها بصورت مساوی میریزیم

ونوس استون تولید کننده سنگ مصنوعی

انواع سنگ مصنوعی

قالب های پر شده از ملات را روی میز ویبره میگذاریم و به مدت 30 الی 40 ثانیه ویبره میکنیم قالب های ویبره شده را به گرم خانه میبریم و داخل قفسه ها گذاشته و روی آنهانایلون میکشیم و به مدت 24 ساعت به حال خود میگذاریم و اگر تولید ما از نوع موزاییک میباشد بین آنها سرامیک یا شیشه قرار میدهیم تا بخار ملات ها از آن خارج نشود.
نکته مهم:دمای گرمخانه باید بین 25 تا 30 درجه باشد و اگر دما بیشتر باشد سنگ تولید شده پوک و شکننده میشود.

مرحله آخر ساخت سنگ مصنوعی

عد از 24 ساعت که قالب ها درگرمخانه ماند ،قالب ها را از گرمخانه بیرون آورده و شروع به جدا کردن ملات از قالب میکنیم،در این مرحله سنگ مصنوعی ما آماده شده است.

نکته:گزارش شده که گاهی روی سطح سنگ مصنوعی لکه های سفید یا اصطلاحا کپک مشاهده می شود که علت آن مربوط به وجود آهک آزاد در سیمان و یا در خاک می باشد
که توصیه میشود برند سیمان یا شن و ماسه را عوض کنید و شن و ماسه باید حتما دوبار شور باشد و از آب شیرین استفاده کنید.و نهایتا اگر جواب نگرفتید حتما از مواد پوزولانی مثل میکروسیلیکا و یا ژل میکروسیلیس استفاده کنید ،البته از پوزولان های دیگر هم میشور استفاده کرد.

راهنمای تولید سنگ مصنوعی

ونوس استون تولید کننده سنگ های مصنوعی

چند نکته مهم اشکالات سنگ مصنوعی:

  • دقت کنید که زمان ویبره تولید سنگ مصنوعی حداکثر 30الی40ثانیه باشدکه اگربیشترشودآب وسیمان از ملات جدا شده وface کار (روی موزاییک) استحکام خودرا از دست میدهد وبعد از نصب وبعدازیک یاچندسال سطح موزاییک پوسته پوسته می شود.

ضمن اینکه وقتی زمان ویبره زیاد می شود پشت ملات آب می اندازد وبعداز خشک شدن مثل پفک می ریزد که این باعث عدم چسبیدن به ملات زیرسازی هم می شود که بعداز چندوقت موزاییک درجای خود لق می شود.

  • میزان مصرف آب در تولید سنگ مصنوعی باید حداقل باشد که اگربیشتر شود بازهم به اشکال های ذکرشده دربند بالابرمی خورید.
  • میزان مصرف فوق روان کننده سنگ مصنوعی هم باید به اندازه باشد نه کم ونه زیاد.

وسعی کنید فوق روان کننده سنگ مصنوعی رااز شرکتهای معتبر تهیه کنید ودستورمصرف راهم ازآنهادریافت کنید.

لازم به ذکر است که…..

فوق روان کننده سنگ مصنوعی فقط باسیمان واکنش نشان می دهد نه با شن وماسه واگر زیاد مصرف کنید باعث می شود که پشت کارکف کند وبازهم اشکالات بند1 برایتان پیش می آید واگرهم کم مصرف کنید مجبور خواهید شد آب بیشتری به ملات بزنید که بازهم ملات شل تر می شود وبازهم مشکلات بند1 پیش می آید.

  • باشروع فصل سرما به مشکلات فراوانی برخورد میکنید.

ازجمله چسبیدن ملات به قالب سنگ مصنوعی ویاشکستن محصول هنگام خروج ازقالب سنگ مصنوعی و….

که همگی مربوط به دمای هوا می باشد.بعضی ها گرمخانه دارند ودمای گرمخانه را تا °30

حداکثر ودرجه رطوبت °70 نگه می دارند ومشکلی ندارند ویابعضی فکرمیکنندباافزایش فوق روان کننده می توانند مشکل راحل کنند.پیشنهاد من افزایش درصد سیمان است مثلاٌ اگرهمیشه 3به یک کارمیکنید درزمستان  2 به یک کارمی کنید تااستحکام ملات زیادشود ودراین صورت مشکل به راحتی حل می شود.

, pulvinar dapibus leo.

دیدگاهتان را بنویسید