در اینجا میتوانید هر چیزی که در نظر داشتید قرار بدهید ...
اطلاعات عمومی

انواع جدول فانتزی

جدول فانتزی

انواع جدول فانتزی وبتونی

انواع جدول فانتزی بطور کلی جداول بتنی مسئولیت جداسازی، زیباسازی و مرتب سازی شهرها و مناطق مسکونی را بر عهده دارند. از این قطعات بتنی جهت هدایت آب ها، جداسازی مسیر های آدم رو از ماشین رو، جداسازی محیط های فضای سبز از دیگر مسیر ها و… می باشد.

انواع جداول بتنی , انواع جدول فانتزی

  1. جدول های بتنی پرسی یا همان جدول خیابانی که همین جداول خود به دو نوع پرس خیس و خشک تقسیم می شوند.
  2. جدول های فانتزی یاهمان جدول های دورباغچه ای که به چند دسته مختلف نیز تقسیم می شوند و در ادامه مقاله همراه باشید و بررسی تک تک آنها می پردازیم.

جدول فانتزی چیست ؟

جدول بتنی فانتزی که معروف به جدول های دورباغچه ای هستند، معمولا در حیاط ها، باغ ها، باغچه ها، پارک ها و…، جهت جداسازی فضای سبز از مسیر های دیگر و همچنین زیباسازی محیط استفاده می شود. این جداول همانطور که از نام آن ها پیداست، حالت فانتزی دارند و در مکان هایی که رفت و آمد عموم بسیار بالاست و یا مکان هایی که برخورد هرگونه اجسام مانند وسایل نقلیه به این محصولات وجود داشته باشد، استفاده نمی شود. این قطعات بتنی دوست داشتنی به روش های مختلفی تولید می شود که در ادامه به بررسی تک تک آن ها می پردازیم.

جدول فانتزی

انواع جدول های دورباغچه ای

جدول های فانتزی با توجه به نوع تولید به سه نوع مختلفی تقسیم می شوند که به در زیر مشاهده میکنید:

1. جدول فانتزی پلیمری (انواع جدول فانتزی)

این روش کاملا مشابه به روش تولید موزاییک پلیمری می باشد و تنها شکل قالب ها با هم متفاوت هستند. تنها تفاوت این سه نوع جداول فقط در متریال یکدیگر می باشد که کاملا با گفته شدن متریال و نحوه تولید مشهود هستند. مواد تشکیل دهنده جدول های فانتزی پلیمری شامل: ماسه، سیمان سفید، سیمان خاکستری،شن شکسته نخودی و افزودنی های بتنی (رزین) تشکیل شده اند. علت این نام گذاری که به آن پلیمری یا همان سنگ مصنوعی می گویند، فقط به دلیل وجود رزین پلی کربوسیلات که از جمله پلیمر های ترموست هستند و از فوق روان کننده های بتنی به شمار می آیند.

نحوه تولید

نحوه تولید به این شکل است که پس از تهیه ملات، قالب های توسط اپراتور ها آماده شده و ملات بروی ترازو داخل آن ها ریخته شده وزن شده و روی میز ویبره گذاشته می شود. پس از گذشت 2 متر از روی میز ویبره، کاملا تراکم خود را به دست آورده و جهت گذراندن زمان کیورینگ در اتاق بخار قرار می گیرند.

جدول فانتزی

نوع قالب

یکی از مهمترین ارکان اصلی تولید تمامی محصولات بتنی، قالب های آن ها هستند. قالب هایی که جهت تولید محصولات پلیمری استفاده می شوند به 2 نوع سخت و نرم تقسیم می شوند. از قالب های نرم جهت تولید محصولات پلیمری نما استفاده می شود که معمولا قالب های نوع ABS جهت تولید جداول پلیمری مورد استفاده قرار می گیرد.

2. جدول فانتزی ویبره ای

در نوع ویبره ای می توان گفت ساده ترین روش تولید شده این جداول بتنی است که کاملا مشابه با موزاییک بتنی ویبره ای تولید می شود. مواد تشکیل دهنده این قطعه شامل: شن و ماسه، سیمان، آب و پیگمنت های رنگی می باشد. عدم استفاده از افزودنی های بتنی، از نکات مهم و تفاوت های مهم این نوع جداول به نوع پلیمری و واش بتن است و باعث به وجود آمدن محدودیت هایی در استفاده از این نوع جداول خواهد شد.

ونوس استون تولید کننده جدول های فانتزی

نحوه تولید

پس از تهیه متریال و اختلاط آن ها با یکدیگر، قالب های جداول آماده شده و ملات وزن شده و در آن ها ریخته می شود. قالب ها روی میز ویبره قرار گرفته و همین امر باعث تراکم خوب آن ها و از بین رفتن حباب هوا در داخل این قطعات خواهد شد.

نوع قالب

معمولا در روش های ویبره ای، از قالب های معمولی پلاستکی جهت تولید بهتر استفاده می شود.

مزایا و معایب جداول فانتزی ویبره ای

  1. قیمت مناسب نسبت به دیگر جداول فانتزی
  2. نصب ساده و آسان
  3. تنوع بالا در طرح، رنگ و ابعاد
  4. نامناسب جهت استفاده در مناطق سردسیر به دلیل جذب آب نسبتا بالا

3. جدول فانتزی واش بتن

جدول های فانتزی نوع واش بتن، کاملا در شکل ظاهری و نحوه تولید، شباهت زیادی به موزاییک واش بتن دارد. این قطعات بتنی بسیار زیبا و جذاب هستند، اما با توجه به نوع تولید و متریال مورد استفاده، فانتزی بودن، در برخی از روش های آن ها محدودیت ایجاد می کند.جداول واش بتن از: سیمان، ماسه، پودرسنگ، سنگدانه های رنگی و… می باشد.همچنین نوع دیگری نیز که به نام رزینی است تولید می شود که این نوع جدول هیچگونه محدودیتی جهت استفاده نخواهد داشت. بطور مثال استفاده از واش بتن های غیر رزینی در مناطق سردسیر یک اشتباه کاملا محض است اما با خیالی راحت میتوان از نوع رزینی آن استفاده کرد.

انواع جدول فانتزی

پخش انواع جدول فانتزی

نحوه تولید

پس از تهیه متریال و ترکیب ملات، ملات در داخل قالب های ریخته شده و روی میز ویبره قرار گرفته و متراکم شده و در نتیجه آماده می شود. پس از گذشت چند ساعت این قطعات بتنی را برداشته و زیر دستگاه های ساب اتوماتیک قرار گرفته تا ظاهر کار یا همان سنگدانه های آن مشخص گردد. ودر نتیجه آماده مصرف شود.

نوع قالب

معمولا در روش های واش بتن نیز، از قالب های معمولی پلاستکی جهت تولید بهتر استفاده می شود.

مزایا و معایب انواع جدول فانتزی

  1. ظاهری بسیار زیبا و جذاب در کنار سطح برجسته و طبیعی
  2. تنوع بالا در رنگبندی سنگدانه ها
  3. اجرا ساده و آسان
  4. مقاومت بالا در برابر سرما (فقط نوع رزینی چنین مزیتی را داراست.)
  5. نوع غیر رزینی بدلیل جذب آب بالا و وجود پودرسنگ زیاد در آن، مناسب مناطق سردسیر نمی باشند.

انواع سنگ ویبره

جداول فانتزی در چه مکان هایی استفاده می شود ؟

معمولا استفاده از جدول دوست داشتنی و فانتزی در مکان های شخصی و مسکونی مانند حیاط ها، باغ ها، باغچه ها و… است. از این محصولات بطور عمده در دورباغچه ها، مشخص کردن محل عبور و مرور و جداسازی فضاها از یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته مهمی که در حال حاضر حائز اهمیت است، استفاده از نوع غیر رزینی آنها در مناطق سردسیر است که اگر محل مورد استفاده در مناطق سردسیر مانند، دماوند باشد و درصورتی که جداول از نوع غیر رزینی باشد، قطعا بعد از گذشت چند سیکل سرما آسیب خواهند دید. پس حتما به این نکته مهم توجه ویژه ای داشته باشید.

نحوه نصب و اجرا

در ابتدا جهت نصب زمین را به اندازه یک بلوک کندهو بلوک ها را به ترتیب و دقت بالا در داخل خاک قرار می گیرد. ملات ماسه و سیمان را آماده کرده و اطراف آن ریخته و پس از گیرایی کامل آن، پایه های جداول را در داخل بلوک ها در حالت تراز قرار می گیرد و در اطراف پایه ها، ملات ریخته شده و در نتیجه کار به اتمام می رسد.

نحوه قیمت گذاری انواع جدول فانتزی

با توجه به متریال استفاده شده در هر 3 نوع جدول بتنی فانتزی، قطعا قیمت های متفاوتی را شاهد خواهیم بود. اما مهم این است که هر سه روش با متریال مرغوب و استاندارد های لازم تولید شود. برخی از کارخانجات و تولید کنندگان، با استفاده از مصالح و روش های تولید به به روش نامرغوب، این محصولات را با همان شکل ظاهری و قیمت پایین تر روانه بازار می کنند. دقت کنید که در خرید این قطعات بتنی حتما از مراکز معتبر خرید خود را انجام دهید و کیفیت را فدای چند هزار تومان ارزان تر خریدن نکنید.

طرح و سایز جدول های فانتزی

  •  هلالی 30*45 سانتی متر
  • هخامنشی 35*50 سانتی متر
  • نیلوفر 40*50 سانتی متر
  • گلدانی 35*45 سانتی متر
  • قو 50*30 سانتی متر
  • طرح فروهر
  • طرح پرده ای
  • شیاری 30*50 سانتی متر
  • سیمرغ 30*50 سانتی متر
  • ساده 30*50 سانتی متر
  • آبشار 43*40 سانتی متر
  • آبشار واش بتن 43*40 سانتی متر
  • گلدانی واش بتن 35*45 سانتی متر
  • هخامنشی واش بتن 35*50 سانتی متر
  • هلالی واش بتن 30*45 سانتی متر

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

سایدبار
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
خانه
وبلاگ