دسته‌بندی نشده

معرفی انواع کانسیلر ها آرایشی

همه چیز درباره کانسیلر و پوشاننده ها

امروزه کانسیلر یکی از واجبات آرایش است. به کمک کانسیلر شما می‌توانید نقاط تیره، قرمز، جای زخم ها و لک ها را بپوشانید. 

کانسیلرها در واقع کرم پودرهایی هستند که فشرده و رنگی و با کاور بالا هستند که به صورت موضعی استفاده می شوند. شما می توانید از کانسیلرها قبل و یا بعد از کرم پودر استفاده کنید. معمولا کانسیلری که استفاده می‌کنید باید یک درجه روشن تر از کرم پودر شما باشد. دقت داشته باشید که اگر کانسیلر خیلی روشن‌تری را انتخاب کنید به جای پوشاندن لکه‌ها، باعث جلوه ناخوشایند آن‌ها می‌شود.

فواید

کانسیلر جزو همان دوست‌هایی است که می‌تواند عیوب ما را به بهترین حالت بپوشاند. می خواهیم در رابطه با چند مورد صحبت کنیم که نشان می دهد چرا باید از کانسیلر استفاده کرد و استفاده از کانسیلر چه فایده ای برای ما دارد.

کانسیلر دور چشم

اولین کاربرد و فایده پوشاندن تیرگی زیر چشم هاست. به دلایل مختلفی از ژنتیک گرفته تا کم خوابی و مشکلات دیگر، ممکن است زیر چشم های ما تیره شود. در این حالت می توانید از کانسیلر استفاده کنید. می توانید با ضربات آرام کانسیلر را به دور چشم خود زده و با این کار سایه ای روشن تر از رنگ اصلی پوست شما در اطراف چشمتان به وجود آمده و زیبایی تازه ای به شما می دهد. برای این کاربرد بهتر است از کانسیلرهای کرمی استفاده کنید.

پوشش تیرگی اطراف بینی

دومین فایده آن برای استفاده کردن در اطراف بینی است. ممکن است اطراف سوراخ های بینی به دلایل متفاوتی مانند آلرژی قرمز و یا تیره شود. استفاده از کانسیلر اطراف بینی باعث می شود پوست شما یکدست و صاف به نظر بیاید.

هایلایت و درشت جلوه دادن لب‌ها

شما از کانسیلر می توانید در اطراف دهان نیز استفاده کنید. با این کار لب های شما به طور کاملا طبیعی برجسته تر دیده می شود. به این دلیل که هموار کردن پوست اطراف لب های شما موجب می شود که لب ها و خطوط لب هایتان برجسته تر شده و بیشتر به چشم بیاید.

کاور لک ها و جای جوش و آکنه با کانسیلر

علاوه بر موارد بالا می توانید کانسیلر را روی لک هایتان استفاده کنید تا دیگر اثری از آن لک ها روی صورتتان باقی نماند. کانسیلر ها می توانند برای پوست هایی که مستعد جوش هستند بسیار مناسب باشد. شما خیلی راحت می توانید کانسیلر را فقط روی نقاطی که جوش زده و یا لک دارد استفاده کنید، بدون آنکه نقاط سالم و یکدست پوستتان را زیر یک لایه کرم پودر بپوشانید. 

همچنین با استفاده از کانسیلر می توانید قسمتهایی از صورت‌تان را که دچار پف و یا ورم شده است را بپوشانید. علاوه بر این اگر می خواهید تتوی خود را نیز پنهان کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که از حتما کانسیلر استفاده کنید.

تثبیت رژ لب با کانسیلر

از کانسیلر می توانید برای ماندگاری و تثبیت رژ لب خود نیز استفاده کنید. برای این کار ابتدا تمام لب خود را به کانسیلر آغشته کنید. حالا با استفاده از خط لب، مرز لب های خود را پوست مشخص کنید و در نهایت از رژ با رنگ مورد علاقه خود استفاده کنید.

تصحیح اشتباهات آرایشی با کانسیلر!

کاربرد جالب دیگری که کانسیلر دارد، پوشاندن اشتباهات آرایشی شماست. اگر گاهی خط چشم شما به نقاط دیگر صورت می چسبد و یا آن ها را نامرتب کشیده اید، به جای شستشوی کامل صورت و از سر گرفتن آرایش، می توانید این اشتباهات را با کانسیلر بپوشانید. 

انواع کانسیلر: ماتیکی،  قلمی،  مایع

کانسیلرها دارای انواع مختلفی هستند، بافت و تکسچر کانسیلرها متناسب با انواع پوست و روش استفاده متنوع است. در این قسمت به توضیح در رابطه با انواع کانسیلر می پردازیم.

  1. کانسیلرهای کرمی

این کانسیلرها فشرده شده و قوام دارند. برای استفاده از این کانسیلرها می توان با نوک انگشتان دست و یا براش های آرایشی آن را روی پوست صورت پخش کرد. این کانسیلرها پوشش مناسبی را برای افرادی ارائه می دهند که نیاز دارند تا لکه های پوست‌شان را در مدت زمان طولانی بپوشانند. این کانسیلرها ماندگاری خوبی داشته و پوسته پوسته و یا خشک و چروکیده نمی شوند.


  1. کانسیلرهای استیکی

طراحی این نوع از کانسیلرها همانند طراحی رژ لب است و حالتی مثل کرم دارند. نکته قابل ذکر این است که بهتر است از این کانسیلر به صورت مستقیم روی پوست استفاده نکرد و برای پخش آن از انگشت و یا برس های آرایشی استفاده کرد.

نوع ارزان این نوع کانسیلر ماندگاری بالایی ندارد و باید به طور مداوم آن را تجدید کنید. کانسیلر استیکی همانند کانسیلر مدادی به دلیل کوچک بودن مناسب مسافرت نیز هست.

ادامه مطلب

  1. پودری

این نوع از کانسیلرها از بهترین انواع هستند. برخی از آنها در ظروف مخصوص به حالت فشرده قرار گرفته اند. یعنی اینکه پودرهای فشرده شده درون ظرف هستند.

کانسیلرهای پودری سطح متوسطی از پوشش را روی صورت شما ایجاد می کنند. همراه با این کانسیلرها، می توان به راحتی از انواع کرم پودرها استفاده کرد. ترکیب کرم پودر و کانسیلر پودری بسیار جالب از آب در می‌آید.

  1. مایع

این نوع از کانسیلرها مانند کرم پودرهای مایع هستند. عملکرد کانسیلر مایع زمانی بهتر است که با قلم و یا اسفنج های آرایشی روی پوست شما استفاده شود. کاربرد کانسیلرهای مایع برای ایجاد یک لایه بر روی پوست می باشد و این کار نیاز به زمان برای بلند و ترکیب کردن دارد. 

برخی از این کانسیلرهای مایع را به سختی می توان با سایر محصولات آرایشی ترکیب کرد. و به همین دلیل است که قبل از خشک شدن آنها روی پوست باید با کرم پودر ترکیب شود.

  1. مدادی

شبیه کانسیلرهای استیکی هستند با این تفاوت که فرمول ساخت کانسیلرهای مدادی اندکی چسبناک تر است و شبیه خط چشم های مدادی هستند. این نوع از کانسیلرها نیز برای ایجاد یک پوشش متوسط مناسب هستند.

خوبی کانسیلرهای مدادی این است که در هوای گرم هم آن حالت جامد خود را از دست نمی دهند. این ویژگی استفاده از آنها را در تابستان بسیار دوست داشتنی کرده است. البته ناگفته نماند کانسیلرهای مدادی برای مسافرت هم گزینه مطلوبی هستند.

کانسیلرهای رنگی : کارکتور پوست

علاوه بر فرم فیزیکی کانسیلرها که همانگونه که بیان شد دارای فرم های متفاوتی است، رنگهای متنوعی را نیز شامل هستند. به کانسیلرهای رنگی کامفولاژ یا کارکتر پوست هم می گویند زیرا برای برطرف کردن ناهمگونی رنگ چهره به کار می روند. هر کدام از کانسیلرهای رنگی مناسب رنگ خاصی از پوست هستند و گریمور های حرفه ای برای گریم صورت و زیرسازی چهره از این کانسیلرها استفاده می کنند. در این قسمت به توضیح کانسیلرهای رنگی می پردازیم.

  • زرد: کانسیلر زرد رنگ برای پوشش مناطق صورتی کمرنگ کاربرد دارد. این رنگ از کانسیلر معمولا برای اکثر پوست ها مناسب است.
  • سبز: کانسیلرسبز رنگ باعث خنثی کردن قرمزی پوست می شود. این قرمزی ها ممکن است جای جوش یا قرمزی ناشی از روزاسه باشد.
  • نارنجی: اگر پوست زیتونی یا تیره دارید این رنگ از کانسیلر مناسب شما می باشد. اگر با پوست تیره از کانسیلر روشن استفاده کنید روی پوست شما حالت ماسیده پیدا می کند. کانسیلر نارنجی رنگ برای پوشاندن لکه ها و تیرگی های اطراف چشم گزینه بسیار مناسبی است.
  • بنفش: کانسیلر بنفش رنگ ، رنگ زرد را خنثی می کند. اگر دچار رنگ پریدگی هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از این رنگ از کانسیلر می باشد.

ضد چروک

کانسیلرهای زیادی در بازار با عنوان کانسیلر ضد چروک وجود دارند. این کانسیلرها دارای بافت کرمی و بسیار سبک هستند. همچنین قدرت پوشانندگی بسیار بالایی دارند. قدرت پوشانندگی آن به حدی است که تمام عیوب و نقص های صورت و دور چشم را می پوشاند و به پوست یک بافت کاملا یکدست و صاف می دهد.

معمولا در تولید این نوع از کانسیلرها از عصاره جو دوسر استفاده می شود. جو دوسر خواص بی نظیری دارد و برای پوست واقعا مفید است. این ماده باعث کاهش چربی پوست می شود. علاوه بر این به دلیل دارا بودن زینک برای کاهش آکنه نیز مفید است. دارای خاصیت ضد التهابی نیز هست و همچنین مرطوب کننده و ضد چروک قوی نیز هستند. این نوع از کانسیلرها موجب انتقال رطوبت به اعماق پوست می شود و با این روش به کاهش چین و چروک کمک می کند. 

علاوه بر موارد ذکر شده جو دوسر خاصیت پاک کنندگی و روشن کنندگی پوست را نیز دارد. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در جو دوسر باعث محافظت پوست در برابر آلودگی ها و عوامل آسیب رسان محیطی و همچنین اشعه مضر خورشید می شود.

بهترین کانسیلر 

کانسیلرهای ارزان ممکن است بعد از چند ساعت روی پوست شما به حالت پوسته پوسته درآید. از دیگر معایب کانسیلرهای نامرغوب جمع شدن آن‌ها درون خطوط و چروک های پوستی هستند.

بهترین کانسیلرهای موجود در بازار کانسیلرهای گیاهی هستند. زیرا پایه گیاهی این نوع از کانسیلرها به پوست آسیبی نمی رساند و موجب آبرسانی طبیعی آن می شود. در نتیجه پوست شادابی و طراوت خود را حفظ می کند. 

دیدگاهتان را بنویسید