انواع کیف و کفش

راهنمای انتخاب انواع کفش زنانه و مکان مناسب برای استفاده

کفش زنانه

کفش زنانه راهنمای انتخاب : حقایقی در مورد انواع کفش‌های زنانه

کفش زنانه انواع متنوعی دارد که هرکدام دارای هویت و تاریخچه خاص خود است. سبک‌های متداول کفش زنانه به دلیل مرغوبیت، زیبایی و همچنین کاربردی بودن به خوبی شناخته شده اند. وجود طیف گسترده ای از سبک‌های کفش زنانه گاهی اوقات می‌تواند ما را کمی گیج کند. در نتیجه نمی‏توانیم به درستی تصمیم بگیریم چه لباسی را چه موقع با انواع مختلف کفش‌های زنانه ست کنیم.

البته برخی از مدل‌های کفش زنانه برای شرایط مختلف مناسب تر و کاربردی تر هستند و بعضی از مدل‏های خاص را می‏توان بیشتر از مدل‏های دیگر با موقعیت‏های خاص یا لباس‌های متفاوت ست کرد. ما در این مقاله برای خرید کفش غیر رسمی و کفش رسمی زنانه راهنمایی‏هایی ارائه کرده‏این تا به شما کمک کند کدام مدل از کفش‌های زنانه را باید در کمد کفش خود داشته باشید.

 معرفی انواع کفش زنانه غیر رسمی

در این بخش از مقاله قصد داریم شما را بیشتر با انواع مدل‏های کفش زنانه غیر رسمی آشنا کنیم. کفش‌های غیر رسمی زنانه روزانه مورد استفاده قرار می‏گیرد. معمولاً این مدل‏ها را می‏توانید با لباس راحتی زنانه برای ایجاد ظاهری آرام ست کنید. از آنجا که برخی از بانوان تمایل به پوشیدن کفش پاشنه دار در روز و در شب دارند، مدل‏های پاشنه دار نیز ممکن است در گروه “کفش غیر رسمی” قرار گیرد. آن دسته از کفش‌های پاشنه بلند که خیلی هم بلند نیستند یا ممکن است لژ دار باشند، به دلیل راحتی بیشتر در پوشیدن و راه رفتن در این دسته قرار می‌گیرند. در ادامه محبوب‌ترین انواع کفش‌های غیر رسمی زنانه را بررسی می‏کنیم:

کفش‏های لژ دار:

با یک کفش زنانه پاشنه لژ دار، بدون اینکه مجبور به پوشیدن کفش پاشنه بلند و باریک که می‏تواند آزار دهنده باشد، می‏توانید ظاهر زیباتری داشته باشید. پوشیدن کفش‏های لژ دار به خصوص لژ بسیار کوتاه راحت تر است.

 کفش ‏هایی بالرین (پاشنه تخت):

این نوع کفش زنانه یک مدل زیبا و کاربردی برای کفش‌های روزمره است. کف کفش بالرین مانند دمپایی تخت است. این مدل کفش باید در کمد کفش هر خانمی باشد. بالرین یک کفش همه کاره است که در هر طرح، رنگ و مدل قابل تصور، وجود دارد.

کفش بند دار:

این مدل کفش زنانه با بندهایی که در جلوی آن بسته می‌شوند، بسیار جذاب است. این نوع کفش‏ها می‏توانند سبک لوفر، کالج، پاشنه دار، بالرین یا هر کفش دیگری باشند. کفش‌های بند دار کمی محکم تر و بادوام تر هستند و می‌توانند از پاهای شما بیشتر محافظ کنند. همچنین یک بند قابل تنظیم دارد که می‌توانید متناسب با پاهای خود آن را محکم یا شل کنید.

 کفش پارچه ‏ای:

کفش زنانه پارچه‏ای نسبت به کفش بالرین کمی اسپرت تر به نظر می‌رسد، اما به همان اندازه، یک انتخاب مناسب برای استفاده روزمره است. آن‌ها راحت و کاربردی هستند و در رنگ‏ها و طرح‏های مختلفی در بازار وجود دارند؛ بنابراین شما همیشه می‌توانید یک جفت از این کفش‏های پارچه‏ای را متناسب با لباس خود پیدا کنید. شما با پوشیدن این مدل کفش همراه با یک شلوار جین و یک تی شرت برای آخر هفته معمولی با دوستان، بسیار زیبا به نظر می‌رسید.

 چکمه بلند (ولینگتون):

این مدل کفش زنانه به عنوان چکمه ولینگتون شناخته می‌شود. این مدل چکمه یک جفت کفش زنانه کاربردی است و بانوان زیادی از آن استقبال می‏کنند. این مدل کفش برای خشک نگه داشتن پا در زمستان یا گرم و خشک نگه داشتن پا در جشنواره ‏های پاییز و زمستان بسیار مناسب است. چکمه‏های بلند به طور معمول از یک رویه لاستیکی ضخیم و زیره پهن برخوردار هستند تا بتوانید از میان مزارع گل آلود قدم بزنید. شما می‏توانید با این چکمه‏ها بدون اینکه کفش‌های خود را کثیف یا خیس کنید، در گودال بپرید.

امروزه دیگر از چکمه‏های سبز رنگ کسل کننده خبری نیست. شما هم اکنون می‌توانید چکمه های ولینگتون را در طیف گسترده ای از مدل‏ها و رنگ‌های مختلف انتخاب کنید و از پاهای خود در آب و هوای بد و زمستانی محافظت کنید. بهتر است این چکمه‏های بلند را در اندازه ای بزرگتر از اندازه ای که به طور معمول می‌پوشید خریداری کنید، بنابراین می‌توانید جوراب‌های ضخیم بپوشید بدون اینکه به پای شما فشار وارد شود.

دمپایی انگشتی:

این مدل کفش زنانه بهترین انتخاب برای تابستان و زمان رفتن به ساحل است. دمپایی انگشتی به طور کلی پاشنه تختی دارد و در قسمت میانی یک پایه انگشت پلاستیکی قرار دارد. برای داشتن یک مدل با دوام، دمپایی چرمی را انتخاب کنید. بعضی از مدل‏های دمپایی انگشتی دارای بندهای پلاستیکی ساده هستند، اما می‌توانید مدل‌هایی را با بندهای چرمی بافته شده زیبا و با سنگ‌های قیمتی تهیه کنید تا لباس شما درخشش بیشتری داشته باشد. دمپایی‏های انگشتی بسیار متنوع هستند و دارای طیف وسیعی از مدل‏ها و رنگ‌ها هستند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را با هر نوع لباس یا لباس ساحلی ست کنید.

صندل میول:

این مدل کفش زنانه به صورت پشت باز با جلو بسته است. این مدل کفش‏ها به راحتی پوشیده می‏شوند و معمولاً خیلی راحت تر از کفش‌های پشت بسته هستند. کفش‏های میول بیشتر از دمپایی انگشتی از پای شما محافظت می‌کنند.

کفش کالج:

این مدل کفش زنانه یک کفش معمولی است که به راحتی پوشیده می‏شود، در هر دو طرف کفش، بخشی به صورت کشسان وجود دارد و دیگر نیازی به بند ندارید. کفش کالج یک کفش راحتی زنانه سبک و کلاسیک است که جذابیت خاصی را به لباس روزمره یا لباس اداری شما می‌بخشد.

 صندل گلادیاتور:

این مدل کفش زنانه یک صندل بند دار، با یک بند عمودی در قسمت وسط جلوی آن به شکل T است. برای جذابیت بهتر، یک جفت صندل گلادیاتور را با لباس ماکسی بپوشید. نکته‏ای که در مورد صندل‌های گلادیاتور وجود دارد این است که برای تعطیلات بسیار کاربردی هستند. به تازگی، صندل‌های گلادیاتور پاشنه دار مُد شده‎اند. یک صندل بند دار پاشنه دار همراه با لباس اداری مناسب، یک ست کاربردی برای محل کار است.

 کفش ورزشی:

کفش زنانه ورزشی به گونه ای طراحی شده است که هنگام تمرین و ورزش یا یوگا از آن استفاده می‏شود. این مدل کفش‏ها طبق مد روز طراحی شده‏اند و بیشتر از هر کفش دیگری برای محافظت از پا هنگام ورزش مناسب و راحت هستند. مطمئن شوید که قبل از خرید آن‌ها را امتحان کنید. وقتی کفش ورزشی مناسب را خریداری می‏کنید، پاها، باسن و زانوها با پوشیدن این کفش‏ها محافظت می‏شوند.

معرفی انواع کفش زنانه رسمی

کفش زنانه رسمی گروهی از کفش‌ها هستند که زیبایی و ظرافت بیشتری به لباس می‌بخشند. “کفش رسمی” اصطلاحی نسبتاً قدیمی است و امروزه به احتمال زیاد بیشتر به نام کفش مجلسی یا کفش مهمانی معروف هستند. به طور کلی آن‌ها دسته‏ای از کفش‌های زنانه هستند که از زرق و برق بیشتر، تزئینات بیشتر یا پاشنه بلندتر برخوردار هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم انواع مختلف کفش‌های رسمی زنانه را که ممکن است شما انتخاب کنید، معرفی کنیم.

 کفش پاشنه دار:

این مدل کفش زنانه انتخابی متداول برای لباس شب یا مراسم رسمی است. انواع متنوعی از سبک‌های مختلف کفش پاشنه دار وجود دارد و شما می‏توانید سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 کفش مجلسی:

کفش زنانه مجلسی یک سبک کلاسیک است که برای یک مراسم رسمی تر، مانند عروسی یا همراه لباس اداری بسیار مناسب است. کفش‌های مجلسی به طور کلی دارای پاشنه متوسط ​​با جلوی نوک تیز هستند. این کفش‏ها معمولاً در رنگ‌های کلاسیک مانند بژ، مشکی و قهوه ای وجود دارند، اما اکنون سبک‌های شیک تری به طور وسیع در دسترس هستند.

کفش بروگ:

کفش بروگ فقط برای آقایان نیست و در سال‌های اخیر به کفش اصلی برای زنان تبدیل شده است. کفش ‏ زنانه بروگ مانند هر کفش پاشنه تخت، برای همه جا مناسب است؛ اما مزیت اصلی آن این است که ظاهری رسمی تر از کفش بالرین دارد. طراحان با افزودن ویژگی‏های زنانه به سبک مردانه این مدل کفش، باعث شدند خانم‏ها این کفش‏ها را با لباس اداری شیک یا لباس سنتی خود ست کنند. به طور سنتی کفش‏های بروگ با چرم قهوه ای یا مشکی متداول هستند؛ اما امروزه می‏توانید این کفش‏ها را در رنگ‌ها، طرح‏ها و با پاشنه های مختلف انتخاب کنید.

 چکمه های زنانه:

چکمه های زنانه یک انتخاب کاربردی در تمام فصول است. این نوع کفش زنانه به صورت چکمه‏های کاربردی و نیم بوت‏های شیک با رنگ‏های زیبا طراحی شده‏اند. شما می‏توانید این چکمه ها را متناسب با هر موقعیت، لباس یا فصلی انتخاب کنید.

چکمه های مچی:

چکمه های مچی دقیقاً مدلی از کفش زنانه است که وقتی می‏پوشید به مچ پا می رسند. خرید یک جفت چکمه مچی همیشه ایده خوبی است. آن‌ها یک مدل کلاسیک هستند که به طور روزانه هم استفاده می‌شوند. آن‌ها با یک شلوار مناسب و یا یک لباس تابستانی، عالی به نظر می رسند؛ بنابراین بسیار شیک هستند و در همه جا کاربرد دارند. آن‌ها در سبک‌های مختلفی ارائه می‌شوند. چکمه های چلسی و چکمه های Pixie سبک‌های محبوب هستند. چکمه های چلسی معمولاً دارای کف صاف هستند و در هر دو طرف کفش، بخشی به صورت کشسان وجود دارد. جلوی چکمه های Pixie مانند انگشتان پا نوک تیز هستند و زیبایی خاصی دارند.

 چکمه های بلند:

چکمه های بلند کفش زنانه‏ ای است که پوشش بیشتری روی پا دارند و برای زمستان و فصول سردتر بهتر هستند. بهتر است چکمه های بلند با دوام را خریداری کنید، مخصوصاً اگر بیشتر در زمستان پوشیده می‏شوند. شما به کفشی نیاز دارید که پای شما را از رطوبت، سرما و گل و لای محافظت کند. این چکمه ها را با یک تکیه گاه درون آن‌ها نگهداری کنید تا به آن‌ها کمک کنید شکل خود در طول زمان را حفظ کنند. مطمئن شوید قبل از اینکه به فصل سرد نزدیک می‏شوید، به خوبی تمیز شده اند.

چکمه های چلسی:

چکمه های چلسی نوعی کفش زنانه با پاشنه‏های تخت هستند. در هر دو طرف کفش، بخشی به صورت کشسان وجود دارد. آن‌ها به نام منطقه‏ای ‏ای مرفه در لندن نامگذاری شده اند. این مدل ظاهراً اولین بار در سال 1850 طراحی شد و کفش پیاده روی ملکه ویکتوریا بود، اما آن‌ها در سال 1960 محبوب شدند.

 چکمه های نظامی (ارتشی):

بدیهی است نام این کفش زنانه از چکمه ‌هایی که در ارتش استفاده می‌شوند، الهام گرفته شده است. معمولاً این چکمه های ضخیم و محکم دارای بندهایی در جلو هستند و تا انتها بالا می‌روند. چکمه های نظامی ظاهری قاطع از شما می‌سازد و محکم بودن زنانه را به لباس شما اضافه می‌کند.