اطلاعات عمومی

تاریخچه ماهی گیری

روش ماهی گیربی

تاریخچه ابزار ماهی گیری

شش تا 7 هزار سال پیش ماهیگری در کشور چین شروع شد .پادشاه چین و پسرانش ماهیگیری را  برای سر گرمی انجام می دادند یکی از فرماندگاه چینی به نام فن لی عاشق ماهی گیری بود و ماهی را صید می کرد و برای مصرف پادشاه چین به نام یوگوجیان تهیه می کرد.

انجمن های ماهی گیری

در دهه 1980 ، انجمن های ماهیگیری در تمام سطوح در سرزمین اصلی چین تأسیس شدند. مکان های ماهیگیری همچنین از آبهای طبیعی به آبهای زیر کشت تغییر یافت و ماهی های صید شده از فرهنگ گسترده به فرهنگ خوب تغییر یافتند.

راه حل برای جلو گیری از کاهش ماهی

افزایش تعداد افراد ، آلودگی آب و صید بی رویه ماهیگیری را دشوارتر کرده است. انجمن ماهیگیری شروع به امضای اسناد با ماهیگیران و کشاورزان کرد تا ماهیگیران بیشتری بتوانند در آبهای تولید مثل ماهی بگیرند و به این ترتیب به یک هدف برد-برد دست یافتند.

پرورش ماهی در استخر های فشرده(روش چینی)

در اوایل دهه 1990 ، پرورش ماهی در تایوان از چین محبوب تر شد و درتایوان  استخرهای استاندارد ماهیگیری ساخته شدند. در پایان قرن بیستم ، ماهیگیران در کشورهای پیشرفته طرفدار بازگشت به طبیعت بودند ، و این امر باعث ایجاد دور جدیدی از ماهیگیری  می شود ، در حالی که ماهیگیران در چین از استخرهای فشرده  برای پرورش ماهی استفاده  می شد

ابزار ماهی گیری

نمودار شماتیک یک قسمت مکانیکی میله ماهیگیری

ابتدایی ترین وسایل ماهیگیری شامل: میله ماهیگیری ، خط ماهیگیری ، قلاب ماهیگیری ، Shentuo (همچنین با نام Shenzi) ، شناور (همچنین به عنوان شناور ماهیگیری شناخته می شود) و طعمه.وسایل کمکی دیگر ماهیگیری شامل: طناب های از ماهیگیری ، جعبه های ماهیگیری ، حلقه ها ، تورهای ماهی گیری ، جعبه های ماهی ، جعبه های وسایل ماهیگیری ، لباس های ماهیگیری ، کفش های ماهیگیری و غیره می باشد.

میله های ماهیگیری به طور کلی از مواد سبک و قدرتمند میله ای شکل از الیاف شیشه یا الیاف کربن ساخته می شوند و میله ماهیگیری و طعمه توسط نخ ابریشم به هم متصل می شوند. طعمه های ماهیگیری عمومی می تواند کرم خاکی ، برنج ، میگو ، برگ های گیاهی ، مگس ، کرم و غیره باشد.

در دوران مدرن ، طعمه های پودری وجود دارد که به طور خاص ساخته می شوند (عمدتا تمام محصولات توسط انسان ساخته می شود) برای فروش. طعمه به قلاب آویزان شده است و ماهی های هدف مختلف دارای تنظیمات مختلف گروه ماهیگیری هستند. پاشیدن مقداری طعمه روی سطح آب اطراف آن معمولاً اثر بهتری در جمع آوری ماهی دارد.

مقاله اصلی: میله ماهیگیری

میله های ماهیگیری شامل میله های بامبو سنتی ، میله های فایبرگلاس و میله های کربن با توجه به مواد آنها است. طبق روش ماهیگیری ، آنها عبارتند از: میله های دستی ، میله های سنگی و میله های دریایی (همچنین به عنوان میله پرتاب شناخته می شوند). طبق دسته ماهیگیری ، شامل: میله های کوچک زیر ، قطب صلیبی ژاپنی (همچنین به عنوان قطب هانوی شناخته می شود) ، قطب کپور ، قطب چیزهای کوچک

مقاله اصلی: قلاب ماهی

قلاب های ماهی قلاب هایی هستند که برای ماهیگیری استفاده می شوند و عمدتا به قلاب های خاردار ، غیر خار و مویی تقسیم می شوند.

منطقه ماهیگیری

مقاله اصلی: خط ماهیگیری

خط ماهیگیری خطی است که برای بستن میله ها و قلاب های ماهیگیری در هنگام ماهیگیری استفاده می شود. ) ، Qiongma (جنوب شرقی آسیا) ، خط ماهیگیری نایلون (ایالات متحده آمریکا). ]:

ابزار ماهی گیری: شناور

شناورهای ماهیگیری که به آنها شناور نیز گفته می شود ، چیزهایی شناور هستند که هنگام صید به قلاب ماهیگیری گره می خورند. آنها عمدتا برای جمع آوری اطلاعات زیر آب ، بررسی سیل ماهی ، مشاهده وضعیت طعمه و نوسانات جریان آب پایین استفاده می شوند. ]:

 طعمه

طعمه ماهیگیری به طعمه و طعمه تقسیم می شود که نوعی مقاله برای جذب ماهی و ماهیگیری است. طعمه ماهیگیری به طعمه گوشت ، طعمه ساده ، طعمه مصنوعی و طعمه کششی تقسیم می شود.

مقاله اصلی: شن زی

شنزی ، همچنین به عنوان Shentuo یا Plumb شناخته می شود ، ابزاری برای تنظیم شناور ماهیگیری است.

قرقره

قرقره ماهیگری وسیله ایا ست که  در قسمت انتهایی قلاب ماهیگیری قرار دادر و ماهیگیر می تواند نخ ماهیگیری را با آن جمع کند

ابزار ماهی گیری و ماهی را بشناسید

بینایی ماهی به اندازه بینایی انسان نیست و فاصله و عرض آن با چشم انسان قابل مقایسه نیست. ماهی نسبت به رنگ آب و سبز حساسیت بیشتری دارد. ماهی حس بویایی بسیار حساسی دارد و شنوایی ماهی بسیار حساس است.

هنگام ماهیگیری کپور نمی توانید صدای بلندی ایجاد کنید مکالمه ، خندیدن و راه رفتن در اطراف ماهی ، توانایی تفکر بسیار ضعیفی دارند. ماهی ها با تغییر در آب و هوا ، دمای آب ، رنگ آب ، جریان جزر و مدی ، میزان جریان و حجم آب به تغییرات محیط پیرامون پاسخ می دهند ، بنابراین در همان حوضچه ، مخزن و دریاچه ظاهر می شوند. ، در گذشته ،  ماهیگیری زیاد بود ، امروز کم است ، در صبح تعداد ماهیها  زیاد است ، بعد از ظهر کم می شوند ، روز آفتابی تعداد ماهی های بزرگ زیاد است ، اما در روز بارانی تعداد ماهی ها  کمتر می شوند.

اغلب ماهی هایی که در چین وجود دارد   کپور محلی کاسپین ، کپور چلیپایی ژاپنی ، کپور کریس آفریقایی ، کپور ، ماهی شنا ، تیلاپیا ، خار خار زرد (اردک زرد نامیده می شود) ، دم زرد ، چوب ماهی ، شاه ماهی ، کپور علفی ، کپور نقره ای ، کپور سر بزرگ ،

و ماهی هایی که تایوانوجود دارد اغلب کپور محلی کاسپین ، کپور چلیپایی ژاپنی ، ماهی وو گوو (تیلاپیا) ، شی ژی زی و گربه قرمز (دهان اسب سر ضخیم) ، ماهی جنگی ، ماهی لووهان ، گل تلخ ، مثلث (او) ، افسنطین بامبو (ماهی نزدیک).

مهمترین عواملی که ماهی را تحت تأثیر قرار می دهد

  • تغییرات فصلی
  • سطح دما
  • نوسانات آب
  • اندازه باد
  • کدورت آب
  • هوای ابری

دیدگاهتان را بنویسید