انواع لوازم یدکی خودرو

انواع لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو

انواع لوازم یدکی خودرو تیغه برف پاک کن 206 چیست؟

انواع لوازم یدکی خودرو برف پاک کن 206  در واقع وسیله‌ای است که از یک موتور الکتریکی جهت حرکت و یک تیغه برف پاک کن یا همان پارو برای پاک کردن برف و باران از روی شیشه جلو و عقب خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این وسیله برای تمیز کردن شیشه هم استفاده می‌شود.

مهم‌ترین جزء شیشه پاکن تیغه آن می‌باشد، همان طور که موتور ماشین نباید بدون روغن کار کند، شما نباید بدون آب از برف پاک کن استفاده کنید. در فصل تابستان حتما از روکش محافظ تیغه برف پاک کن استفاده کرده و با شروع فصل بارندگی لاستیک‌های آن را تعویض نمایید.

  • تیغه برف پاک کن فابریک

تیغه‌های برف پاک کن 206  معمولی، ساده‌ترین و متداول‌ترین نوع تیغه در بازارانواع لوازم یدکی خودرو  هستند. جنس تیغه‌های معمولی، پلاستیک فشرده است و از لحاظ قیمتی نیز، مقرون‌به‌صرفه هستند. در اکثر خودروهای تولید داخل، از همین نوع معمولی استفاده می‌شود که به تیغه فابریکی نیز معروف است.

  • تیغه برف پاک کن هیبریدی یا ژله ای

به این نوع تیغه برف پاک کن ژله‌ای هم گفته می‌شود. لاستیک روی تیغه آن‌ها از نظر نرمی و چسبندگی شباهت زیادی به ژله دارد. زیرا به خوبی روی شیشه چسبیده و آن را تمیز می‌کنند. خیلی از افراد به دلیل قدرت پاک کنندگی بیشتر نمونه فابریک شرکتی خود را با این مدل تعویض می‌کنند.

  • انواع لوازم یدکی خودروتیغه برف پاک کن برف‌گیر‌دار

اگر بیشتر در جاده‌های برف‌گیر کوهستانی تردد می‌کنید، مطمئنابرف پاک کن 206 معمولی به درستی کار نمی‌کند و شما نیاز به برف پاک کنی با تیغه‌های قوی‌تر دارید. پس پیشنهاد می‌کنم بدون داشتن تیغه برف پاک کن مناسب به جاده‌های کوهستانی سفر نکنید. این تیغه‌ها، در شرایط جوی سخت شیشه را تمیز می‌کنند و از روی یخ و برف سر نمی‌خورند.

تیغه برف‌ پاک کن معمولی بهتره یا ژله‌ای

جواب این سوال بستگی به منطقه جغرافیایی محل زندگی شما دارد. اگر در منطقه‌ای هستید که بارش باران خیلی بیشتر از بارش برف است، پیشنهاد می کنم از نمونه ژله‌ای استفاده کنید. زیرا در بارندگی بسیار عالی عمل می‌کنند.

اما اگر منطقه شما سرد سیر و برف‌گیر است، پیشنهاد می‌کنم از نمونه انواع لوازم یدکی خودرو اورجینال برف‌پاک کن استفاده نمایید. زیرا برف‌ پاک کن ژله‌ای برای پاک کردن برف طراحی نشده است و هنگام بارش برف کارایی لازم را ندارد. به دلیل چهار فصل بودن آب و هوای کشور شرکت های سازنده از نمونه شرکتی استفاده می‌کنند.پخش رنگ و ابزار

اگرچه تیغه برف‌پاک‌کن نیز مانند دیگر انواع لوازم یدکی خودرو  مصرفی خودرو عمر مشخصی دارد، اما یکی از عوامل مهم در انتخاب تیغه برف‌پاک‌کن، میزان عمر مفید آن است. تیغه‌های معمولی در برابر سرما یا گرما مقاومت ندارند و خیلی زود خراب و ازکارافتاده می‌شوند؛ در مقابل، تیغه‌های ژله‌ای به دلیل نوع جنس آن‌ها، در شرایط آب‌وهوایی مختلف، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

لوازم یدکی خودرو

معرفی انواع لوازم یدکی خودرو  انواع مختلف باطری 55 آمپر ماشین

باطری 55 آمپر اجازه دهید که در ابتدا شما را با 2 نوع رایج از باتری های موجود در بازار آشنا نماییم.

باتری های اسیدی

ساختار باطری های اسیدی به این صورت است که درون آن ها 6 محفظه قرار می گیرد و در داخل این محفظه ها صفحات دیگری از جنس سرب که داری دو قطب + و – هستند قرار می گیرد.

تمامی این  انواع لوازم یدکی خودرو صفحات موجود در داخل محلول دیگری از آب و اسید سولفریک هستند که در بین آن ها جداکننده های دیگری قرار دارند.

این صفحات که هر کدام توانایی این را دارند که بین 2 تا 2.2 ولت برق تولید نمایند و با کمک اتصال دهنده ها به یکدیگر متصل شوند.

این موضوع دلیل بر آن شد که به آن ها باتری های 12 ولتی نیز گفته شود.

نکته ای  که درباره انواع لوازم یدکی خودرو و این باتری ها وجود دارد این است که مقدار محلول موجود آن باید به صورت مدام چک شود تا در صورتی که احساس شد سطح آن پایین تر رفته است مقداری آب مقطر اضافه شود.

انواع لوازم یدکی خودرو باتری های  باطری 55 آمپر اتمی

ساختار باتری های اتمی( نام دیگر آن ها باتری های سیلد است ) این گونه است که صفحات موجود در آن قبل از اینکه در باتری قرار داده شود شارژ می شوند.

این نوع از باتری ها به صورت پلمپ شده هستند که صفحات موجود درون آن احیتاجی به افزودن آب مقطر نخواهند داشت، از راه های شناخت این باتری به این می توان اشاره کرد که در سطح آن ها از درپوش هایی استفاده می شود، علاوه بر آن ظاهر آن ها به این صورت است که از هیچ گونه پیچ برای اسید ها استفاده نمی شود.

در ساختار انواع لوازم یدکی خودرو و این باتری یا از کلسیم و یا از کلسیم سیور استفاده می شود. این دو نوع ماده باعث می شود این نوع از باتری ها دارای عمر بالاتری نسبت به سایر باتری ها داشته باشند.

انواع لوازم یدکی خودرو تفاوت های بین دو باتری اسیدی و اتمی

با توجه به رایج بودن این دو باطری 55 آمپر بهتر است که با تفاوت هایی که این دو با یکدیگر دارند نیز آشنا شوید.

اولین چیزی که درباره تفاوت های بین این دو می توانی به آن اشاره کنیم این است که باتری های اسیدی به باتری های مراقبت کم معروف شده اند و بانری های اتمی به باتری های بدون مراقبت!

تفاوت اصلی آن ها هم در جنس الکترونیت های موجود در آن ها است. علاوه بر آن باتری های اتمی نسیت به باتری های اسیدی دارای طول عمر بالاتری نیز هستند.

همچنین برای چک کردن وضعیت باتری، در باتری های اتمی به دلیل سر بسته بودن باید با استفاده از نشانگر ها این کار را انجام دهید و با توجه به رنگی که نشان می دهد متوجه شوید که وضعیت باتری شما چگونه است.

اما در باتری های اسیدی با برداشتن درب آن می توانید وضعیت باتری را چک نمایید.

باتری اسیدی یا اتمی کدام را انتخاب کنیم؟

ما در بالا به معرفی این دو از باطری 55 آمپر پرداختیم و تفاوت های میان آن ها را نیز به صورت مختصر بیان کردیم؛ اما شاید هنور شما نتوانسته باشید به خوبی متوجه شوید که کدام یک از باتری ها برای شما انتخاب بهتری هستند پس با ما باشید.

اگر شما به دنبال یک باتری هستید که دارای طول عمر بالایی باشد باید به شما بگوییم که به سراغ باتری های اتمی بروید. زیرا عمر یک باتری چیزی حدود بین 2 تا 5 سال است و در این میان باتری های اسیدی نهایتا تا 2 سال عمر دارند.

ویژگی دیگری که انواع لوازم یدکی خودرو و باتری های اتمی را برتر می کند در این است که این نوع از باتری به مراقبت زیادی احتیاج ندارد، اما در باتری های اسیدی شما باید مراقب سطح آب آن باشید.

ویژگی های انواع لوازم یدکی خودرو  بهترین تسمه پراید چیست؟

با خرید بهترین تسمه پراید که ویژگی های ضروری برای عملکرد صحیح این قطعه از خودرو را دارا باشد می توانید مطمئن باشید که تسمه برای مدت طولانی روی ماشین شما کار خواهد کرد. بیایید با مهم ترین ویژگی هایی  انواع لوازم یدکی خودرو که باید قبل از انتخاب بهترین تسمه  در نظر بگیرید، آشنا شویم:

اعتبار بهترین مارک تسمه پراید

سابقه و تجربه ساخت انواع لوازم یدکی خودرو دو جنبه مهمی هستند که باید هنگام انتخاب بهترین برند تسمه تایم پراید به آن توجه کنید.

همچنین مهم است مطمئن شوید که سازنده تسمه تایم در ساخت این نوع لوازم یدکی خودرو تخصص دارد و خدمات پس از فروش مناسبی را برای محصول خود در نظر گرفته است.

یک تولید کننده با سال ها سابقه می تواند با تکیه بر دانش و تخصص مهندسین خود و سال ها تجربه، محصولات تولیدی خود را برای مدتی طولانی گارانتی کند.

مشخصات فنی بهترین تسمه

تسمه  باید طبق استانداردهای مخصوص انواع لوازم یدکی خودرو  این قطعه خودرو باشد و از لحاظ ظاهری نیز هیچگونه آسیب دیدگی، پارگی یا فرسایشی روی دندانه ها یا سایر نواحی آن مشاهده نشود.

مشکلات رایج تسمه تایم خراب

  • افت فشار روغن

  • احتراق ناقص

  • خروج دود از لوله اگزوز

  • صدای تیک تاک در موتور

  • نشت روغن

  • شکستگی سوپاپ ها یا پیستون ها

نقد و بررسی‌ها

انواع لوازم یدکی خودرو انواع جک روغنی 15 تن

جک روغنی 15 تن های ماشین به صورت گسترده ای در بازار موجود هستند و بر اساس نحوه عملکرد، کاربرد، و خصوصیات مختلف، می توانند به انواع مختلفی تقسیم بندی شوند. در ادامه، برخی از انواع رایج جک های ماشین را برای شما آورده ام:

  • جک مکانیکی: این نوع جک ها اغلب با دست استفاده می شوند و نیاز به قدرت برق یا هیدرولیک ندارند. جک های مکانیکی برای جلوگیری از جابجایی ماشین در صورت تعمیرات کوچک و تعویض لاستیک ها مناسب هستند.
  • جک هیدرولیکی: جک های هیدرولیکی از نیروی هیدرولیک برای ایجاد ارتفاع و انتقال وزن ماشین استفاده می کنند. این نوع جک ها به صورت دستی یا با استفاده از پمپ هیدرولیک عمل می کنند. اغلب برای تعمیرات ماشین یا بلند کردن ماشین به ارتفاع مناسب برای تعویض لاستیک ها استفاده می شوند.
  • انواع لوازم یدکی خودرو جک پنوماتیکی: این نوع جک ها از نیروی هوا برای ایجاد ارتفاع و بلند کردن ماشین استفاده می کنند. این جک ها عمدتاً در کارگاه ها و نگهداری ماشینهای سنگین استفاده می شوند.
  • جک برقی: جک های برقی با استفاده از باتری ماشین یا برق اتومبیل به صورت خودکار عمل می کنند. این جک ها اغلب دارای سیستم های ایمنی هستند و به طور خاص برای راحتی و سهولت در تعمیرات و تعویض لاستیک ها مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین مارک جک ماشین

بسته به نیاز و سلیقه هر شخص، مارک های  انواع لوازم یدکی خودرو مختلفی جک روغنی 15 تن  ماشین در بازار وجود دارند و هیچکدام به صورت یک اندازه برتر نیستند. برای انتخاب بهترین مارک جک ماشین باید به چندین عامل توجه کنید:

  1. کیفیت: از محصولات معتبر و با کیفیت استفاده کنید تا از دوام و عملکرد مناسب آنها مطمئن شوید.
  2. انطباق با ماشین: مطمئن شوید که جک ماشین مورد نظر با مدل و سال ماشینتان سازگاری دارد و بدون مشکلات نصب می شود.
  3. نظرات مشتریان: با مطالعه نظرات و تجربیات دیگران، می توانید نظر بهتری درباره عملکرد انواع مارک ها داشته باشید.
  4. قیمت انواع لوازم یدکی خودرو : بررسی کنید که قیمت جک ماشین به تعادل با کیفیت آن باشد و از قیمت های بسیار پایین که ممکن است نشانه کیفیت پایین باشند، پرهیز کنید.

آشنایی با سیستم چراغ چلو پژو 207

وقتی از چراغ چلو پژو 207 خودرو صحبت می کنیم، در واقع در مورد سیستمی صحبت می کنیم که شامل چراغ های جلو، چراغ های راهنما جلو و عقب و جانبی و حتی گاهی سقف و همچنین چراغ های عقب و غیره است. این سیستم هم برای بازکردن راه برای کاربر خودرو طراحی شده است و هم به دیگران اجازه می دهد خودرو را بشناسند و در مورد اندازه، سرعت و موقعیت خودرو به دیگران پیام ارسال کنند.انواع لوازم یدکی خودرو 

این پیام ها برای خودروهای دیگر بسیار مهم است، به خصوص زمانی که خیابان ها شلوغ است و سرعت آن بالا است. به همین منظور سعی کرده ایم از رنگ های خاص و استاندارد در سراسر دنیا برای این منظور استفاده کنیم تا کاربران خودرو دچار سردرگمی نشوند و تکلیف مشخص باشد.

انواع چراغ‌ خودرو

چراغ چلو پژو 207

روشن ترین جنبه استفاده از سیستم روشنایی خودرو را می توان در جلو مشاهده کرد. در این قسمت نور پایین و بالا و همچنین مه شکن و چراغ های جانبی را خواهید دید.

انواع لوازم یدکی خودرو نور پایین

کاربران خودرو اغلب سعی می کنند از نور پایین استفاده کنند. آنها از این نور برای روشن کردن محیط که روی آن حرکت میکنند، استفاده می کنند. خوبیش اینه که برای رانندگان یا عابرین پیاده که به سمت ماشین می آیند مشکلی ایجاد نمی کند.

نور بالا (پخش لوازم یدکی خودرو)

انواع لوازم یدکی خودرودرچراغ چلو پژو 207 خودرو نیز از نور بالا استفاده شده است. البته در مواقعی که ترافیک کم است از این چراغ استفاده می شود. این چراغ اغلب توصیه نمی شود زیرا کنترل نشده است و چشم مشاین مقابل و رهگذران را اذیت می کند. استفاده از آن تنها در صورت وجود شرایط خاص توصیه می شود. رانندگان همچنین از این چراغ برای سیگنال دادن به خودروهای دیگر یا عابران پیاده استفاده می کنند.

چراغ مه‌ شکن

همانطور که از نام آن پیداست زمانی که جاده بارانی یا مه آلود است استفاده می شود. این چراغ های سفید یا زرد قرار است سطح جاده را برای شما روشن کنند تا بتوانید با سرعت کم به سفر خود ادامه دهید. در جاده های پر پیچ و خم و هنگام بارندگی و مه، این چراغ ها نقش مهمی ایفا می کنند و بدون آن ها عبور و مرور به سختی انجام می شود.

لوازم یدکی خودو

لوازم یدکی خودرو

انواع لوازم یدکی خودرو بهترین مارک رادیاتور پژو 405

در بازارانواع لوازم یدکی خودرو ، مارک های مختلفی از رادیاتور پژو 405 وجود دارند و بهترین مارک رادیاتور خودرو وابسته به نیازها و ترجیحات شماست. در ادامه، چندین مارک معروف رادیاتور خودرو را معرفی می کنم: ایران رادیاتور ؛ کوشش رادیاتور ؛ والئو آرمکو ؛ سهند رادیاتور ؛ ایساکو

در هر صورت، قبل از خریدانواع لوازم یدکی خودرو  رادیاتور پژو 405ر، توصیه می شود اطلاعات مربوط به مدل خودرو، نیازهای خود در مورد رادیاتور و نظرات مشتریان را بررسی کنید تا بتوانید بهترین مارک رادیاتور را برای خود انتخاب کنید.

بهترین بهترین مدل رادیاتور خودرو

در ادامه، برخی از مدل های معروف رادیاتورها را برای مارک های خودروی مختلف ذکر می کنم:

  • لیست بهترین رادیاتور خودرو پراید
  • لیست بهترین رادیاتور خودرو پژو پارس
  • لیست بهترین رادیاتور خودرو پژو 405

نکته: لطفاً در هنگام خرید رادیاتور، مدل، سال ساخت و نیازهای خودروی خود را به دقت بررسی کنید و از طریق نمایندگان معتبر و متخصص در انواع لوازم یدکی خودرو ، بهترین مدل رادیاتور را برای خودروی خود انتخاب کنید.

قیمت رادیاتور خودرو چقدر است؟

قیمت رادیاتور پژو 405 خودرو بستگی به مارک و مدل خودرو، کیفیت و ویژگی های رادیاتور، منطقه جغرافیایی و نیازهای بازار دارد. قیمت ها می توانند بین مارک ها و مدل ها و حتی فروشندگان مختلف متفاوت باشند.

به طور کلی، قیمت رادیاتورها می تواند در محدوده های مختلفی قرار بگیرد. رادیاتورهای با کیفیت و مارک معروف ممکن است گرانتر باشند، در حالی که رادیاتورهای عمومی تر یا مارک های مجهولتر ممکن است قیمتی مناسب تر داشته باشند.

همچنین، تأثیرگذاری عوامل دیگری مانند توزیع، عرضه و تقاضا در بازار، نوع انواع لوازم یدکی خودرو  (سواری، وانت، SUV و غیره) و نیازهای خاص خودرو (مانند رادیاتورهای خاص برای استفاده در شرایط سرد یا گرمای بالا) نیز می تواند قیمت رادیاتور را تحت تأثیر قرار دهد.

بهترین راه برای مشاهده قیمت رادیاتور برای انواع لوازم یدکی خودرو  خاصتان، مراجعه به فروشگاه ها و تامین کنندگان قطعات خودرو، مشاوره با کارشناسان فنی و جستجو در سایت های خرید آنلاین است.

بررسی سطح کیفی روغن موتور بهران

انواع لوازم یدکی خودرو سطح کیفی روغن موتور بهران را بررسی کنیم. از آنجاییکه روغن صنعتی بهران دارای تنوع بسیاری است، سطح کیفی هر مدل متفاوت است. برای مثال بر روی سطل روغن موتور بهران، اطلاعاتی از شاخص کیفی درج شده است

فیدار اویل یکی از عاملین فروش روغن شرکت بهران است که تمامی محصولات آن از نظر کنترل کیفیت بررسی شده و به بازار عرضه می گردد.

مواد افزودنی و مواد پایه روغن از نظر کیفیت در بالاترین سطح قرار دارد و به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب از کیفیت روغن بهران مطمئن خواهید بود. قبل از بررسی سطح کیفی روغن بهران، باید بدانید به چه روغنی نیاز دارید، به همین خاطر در ادامه انواع روغن صنعتی بهران را معرفی می کنیم.

انواع روغن صنعتی بهران چیست

به دلیل سازگاری با مواد پلاستیکی و فلزی ازانواع لوازم یدکی خودرو  روغن موتور بهران برای صنایع مختلف استفاده می شود که در زیر انواع آن را شرح می دهیم:

  • روغن هیدرولیک بهران: برای انتقال قدرت و روانسازی سیستم های هیدرولیکی
  • روغن بردبار بهران: یکی از انواع روغن دنده صنعتی است و برای روانکاری دنده های تحت فشار و بار صنایع و خودرو کاربرد دارد
  • انواع لوازم یدکی خودرو روغن برش بهران: از انواع روغن های عملیات فلزکاری است که با کاهش اصطکاک و سایش جهت خنک کاری، انتقال براده و محافظت از دستگاه می شود.
  • روغن موتور بهران: یک روغن با افزودنی های خاص برای جلوگیری از آسیب به موتور
  • روغن توربین بهران:از این روانکار برای انتقال حرارت در چرخ دنده ها و یاتاقان ها استفاده می شود.
  • روغن کمپرسور بهران: برای جلوگیری از استهلاک زودرس در قطعات کمپرسور ها و دستگاه های صنعتی
  • روغن ترانسفورماتور بهران: یک روغن خنک کننده با خواص عایق الکتریکی فوق العاده در دما های بالا می باشد
  • روغن نساجی بهران: نوعی روغن با عملکرد عالی در دستگاه های نخ ریس، بافندگی و سایر ماشین آلات دوخت
  • روغن بهران محافظ: یک روغن ضد زنگ با خاصیت خنک کنندگی و پاک کنندگی برای قطعاتی که در معرض رطوبت قرار دارند
  • انواع لوازم یدکی خودرو روغن انتقال حرارت بهران: برای انتقال و جلوگیری از گرمای بیش از حد در دستگاه

با تهیه روغن از مراکز معتبر، سطح کیفی روغن بهران را بر روی هر یکی از محصولات بهران مشاهده خواهید کرد. روغن های شرکت بهران دارای برچسب هایی است که اطلاعات لازم از روغن مد نظر را بر روی آن درج نموده است.

انواع لوازم یدکی خودرو سطح کیفی روغن موتور بهران چیست

API از معتبرترین تعیین کننده سطح کیفی روغن بهران و سایر برند های داخلی و خارجی معتبر در سراسر دنیا است. انجمن نفت آمریکا یا API، سطح کیفی روغن موتور را در دو گروه زیر تقسیم می کند:

  1. دیزلی: حرف اختصاری C بیانگر سطح کیفی روغن موتور دیزلی است.
  2. بنزینی: کیفیت روغن موتور بنزینی با S مشخص شده و در صورت افزایش سطح کیفیت از SA تا SN ادامه دارد.

برای تمامی روغن ها، این حروف یکسان هستند و بعد از مطالعه این مقاله به راحتی می توانید اطلاعات مندرج بر روی برچسب و هلوگرام روغن بهران را بسنجید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

همچنین سطح کیفی روغن موتور بهران برای خودرو هایی از نوع دیزلی از استاندارد های API زیر استفاده می کنند:
  • CI-4: خنک کاری قطعات، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش اکسیداسیون از ویژگی های این سطح کیفی روغن بهران است که در هر نوع موتور چهار زمانه سبک، متوسط و سنگین به کار می رود.
  • CH-4: برای موتور های دور بالا می باشد.
  • CF-4: این مدل هم برای موتور هایی که حرکت آن با دور بالاست کارایی دارد، در واقع این روغن ها در بالاترین سطح قرار دارند.
  • CE: مناسب برای موتور هایی که حرکت آن به شکل سرعت پایین و بار زیاد است.
در زیر اطلاعات کافی از حروف اختصاری برای خودرو های بنزینی را در اختیار شما قرار داده ایم تا بگوییم این حروف بیانگر چه چیزی هستند:
  • SN: اگر سطح کیفی روغن بهران برایتان مهم است، SN در بالاترین رده قرار دارد؛ زیرا عدم رسوب، کارایی و عملکرد بالا، ضد ساییدگی و زنگ زدگی در این روغن ها بی نظیر است.
  • SM: منظور سطح کیفی روغن موتور بهران در حالت قابل قبول و مطلوب قرار دارد. از ویژگی های آن می توان به ضد اکسیداسیون، مصرف سوخت بهینه و مقاوم در مقابله با فشار و دما می باشد.
  • SL: هر چند برای کاربرد های امروزی خیلی استفاده نمی شود ولی برای خودرو های قدیمی تر مناسب هستند.
  • SF: این روغن با مقاومت در برابر سایش و اکسیداسیون برای خودرو های خیلی قدیمی استفاده می شود.

چراغ‌های تطبیقی چراغ عقب پراید

انواع لوازم یدکی خودرو رچراغ عقب پراید یکی از مشکلات رانندگی در جاده های پر پیچ و خم، عدم قرار گرفتن در معرض نور هنگام گردش به پهلو است. با توجه به اینکه مسیرها همیشه پیچ های تند دارند و از نور ضعیفی استفاده می کنند، این مشکل گریبانگیر رانندگان این جاده ها می شود و تصادفات بدی را به دنبال دارد.

در چراغ های معمولی خودرو، کاسه چراغ ها مطابق جهت حرکت خودرو ثابت است؛ بنابراین، نور هنگام چرخش نمی‌تواند مسیر پیچ را روشن کند. به این ترتیب اگر مانعی در جاده باشد، راننده آن را نمی بیند و تصادف رخ می دهد.

همه موارد فوق محققان را تشویق می کند تا راه حلی برای این مشکل بیابند. سیتروئن اولین سازنده ای بود که در سال 1968 چراغ جلوی چرخان را اختراع کرد و از آن برای سیتروئن DS استفاده کرد. این نوع سیستم روشنایی دارای یک کاسه نور قابل جابجایی است که طی فرآیندی مکانیکی به فرمان متصل می شود و با حرکت دادن فرمان جهت چرخش را تغییر می دهد. این سیستم سال ها مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه جنرال موتورز در سال 2009 نسخه مدرنی از چراغ های جلوی تطبیقی خود را معرفی کرد.

انواع لوازم یدکی خودرو اتولایت

بارها هنگام رانندگی در جاده می بینیم که برخی از خودروها هنگام رانندگی در تاریکی چراغ های خود را روشن نمی کنند و باعث تصادف می شوند. این معمولاً به دلیل حواس‌پرتی راننده است که عواقب آن غیرقابل تصور است. خودروسازان برای جلوگیری از این حوادث و ایمن‌تر کردن بیشتر خودروها، نورپردازی خودکار یا Autolight را معرفی کرده‌اند.

سیستم Autolight با سنسور نور کار می کند. سنسورها چراغ عقب پراید  به طور مداوم روشنایی محیط را اندازه گیری می کنند و هنگام تاریک شدن هوا یا ورود خودرو به محیط تاریک مانند تونل، به طور خودکار چراغ ها را روشن می کنند. سیستم AutoLIGHT معمولاً با لمس یک دکمه کنترل می شود و راننده می تواند در صورت تمایل نور خودکار را خاموش کند.

دیلایت

تاریخچه استفاده از دی‌لایت ها یا لامپ های روز به کشورهای اسکاندیناوی برمی گردد. شرایط خاص و تاریکی طولانی در این کشورها رانندگان را ایجاب می کند که در تمام طول سال با چراغ های روشن رانندگی کنند. روشنایی چراغ های خودرو عاملی برای جلب توجه رهگذران و حیوانات در تاریکی حتی در شرایط نسبتا تاریک است.

با این حال، تحقیقات اداره ایمنی  انواع لوازم یدکی خودرو حمل و نقل نشان داد که روشن کردن چراغ های جلو در طول روز باعث می شود عابران پیاده توجه بیشتری به خودرو داشته باشند و خطر تصادف را کاهش دهد. در نتیجه استفاده از چراغ های روشنایی روز یا دی‌ لایت در خودروها رایج شده است. این چراغ ها معمولا یک ردیف LED هستند که با روشن شدن ماشین فعال می شوند و تا روشن شدن چراغ ها کار می کنند.