انواع قطعات موبایل

گوشی ضد ضربه

موبایل و گوشی ضد ضربه

Nokia XR20؛ گوشی ضد ضربه و ضد آب

گوشی ضد ضربه و ضد آب از نظر بسیاری از کارشناسان گوشی نوکیا XR20، محکم ترین گوشی نوکیا محسوب می‌شود که توسط کمپانی HMD Global ساخته شده است. برخلاف سایر گوشی های جان سخت که به دلیل طراحی متفاوتشان از سایر گوشی‌ها متمایز هستند، گوشی Nokia XR20 ظاهری باریک و شیک دارد. به علاوه، یکی از بهترین گوشی های ضد آب 2022 محسوب می‌شود.

محکم ترین گوشی جهان الزامات استانداردهای IP68 و MIL-STD-810 را برآورده می‌سازد و نخستین گوشی هوشمند جان سختی است که از محافظ Corning Gorilla Glass Victus بهره می‌گیرد. پردازنده Qulacomm Snapdragon 480، 6 گیگابایت حافظه رم، باتری 4630 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین 48 مگاپیکسلی و تا 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مشخصات گوشی XR20 را تشکیل می‌دهند.

گوشی جان سخت نوکیا، به یک دکمه قرمز رنگ قابل تنظیم برای مواقع اضطراری و یک دکمه مجزا برای فراخوانی Google Assistant مجهز شده است. نوکیا متعهد شده تا به ترتیب 3 و 4 سال بروزرسانی سیستم‌عامل و بروزرسانی امنیتی را برای گوشی XR20 منتشر کند. با این وجود، باتری با ظرفیت نه چندان بالا، فضای ذخیره‌سازی کم، وزن نسبتاً زیاد و نبود شارژر در بسته‌بندی گوشی، معایب این محصول محسوب می‌شوند.

BlackView BV9900 Pro؛ بهترین گوشی ضد ضربه جهان

گوشی بلک ویو BV9900 Pro، یکی از بهترین گوشی‌های مقاوم دنیا محسوب می‌شود که ظاهر زیبایی دارد. دوربین حرارتی مهم‌ترین مشخصه این گوشی محسوب می‌شود. این گوشی با قابلیت استفاده از دوربین گرمایی خود یک محصول خاص است که  همراه با استانداردهای IP68 و IP69 از استاندارد نظامی MIL-STD-810G یکی از دستگاه‌های بسیار جذاب در بازه قیمتی ارزان است.

نکته ویژه در مورد بهترین موبایل ضد آب آن است که می‌تواند در دماهای بسیار پایین (تا منفی 30 درجه سلسیوس) کار کند و برای افرادی که به ارتفاعات بلند می‌روند بهترین گزینه خواهد بود. سنسورهای ضربان قلب، فشارسنج و قابلیت فیلمبرداری در زیر آب نیز از دیگر ویژگی‌های این گوشی خاص و حرفه‌ای است.

مقاوم ترین گوشی دنیا به پردازنده MediaTek Helio P90 به‌همراه 8 گیگابایت حافظه رم، باتری 4380 میلی آمپرساعتی با توانایی شارژ بی‌سیم 10 وات و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز شده و از نظر سخت‌افزاری مشخصات خوبی دارد. با این وجود، ظرفیت نسبتاً کم باتری و عدم پشتیبانی از شبکه 5G از جمله نقاط ضعف گوشی BV9900 Pro را تشکیل می‌دهند.

BlackView BV7100؛ گوشی مقاوم در برابر ضربه

گوشی بلک ویو BV7100 با استفاده از بدنه فلزی یکپارچه‌ای ساخته شده که آن را بسیار مستحکم می‌سازد. اما، در مقابل وزن گوشی به 430 گرم رسیده است که استفاده از آن به عنوان یک گوشی تلفن همراه را دشوارتر می‌سازد.

علاوه بر بدنه کاملاً فلزی این گوشی از سه استاندارد محافظتی IP68، IP69K و MIL-STD-810H نیز پشتیبانی می‌کند. شما با استفاده از حالت پشتیبانی از لمس صفحه ویژه آن می‌توانید با دستکش نیز با صفحه نمایش گوشی خود کار کنید.

محکم ترین گوشی جهان به باتری غول‌پیکر با ظرفیت 13000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که بخش قابل توجهی از وزن گوشی را تشکیل می‌دهد. باتری مذکور قابلیت شارژدهی استندبای تا 1152 ساعت (48 روز) و مکالمه تا 50 ساعت را داشته و با ویژگی Reverse Charging خود و شارژ دستگاه‌های دیگر یک پاوربانک همراه برای شارژ کردن دوربین دیجیتال، قطب نمای الکترونیک، اسپیکر بی‌سیم و دیگر ابزارهای شما در یک سفر طولانی در دل طبیعت نیز محسوب خواهد شد. با وجود شارژ سریع 33 واتی، برای شارژ مجدد دستگاه نیز تنها کافیست 3 ساعت منتظر بمانید.

گوشی ضد ضربه و ضد آب گوشی مقاوم ساده Doogee S98 Pro

گوشی ضد ضربه و ضد آب اگر یک گوشی جان سخت با دوام باتری بسیار خوب را جستجو می‌کنید، گوشی دوجی S98 Pro، در این زمینه عملکرد مناسبی دارد. این محصول را می‌توان مقاوم ترین گوشی دنیا ارزیابی کرد که به دوربین دید در شب و حرارتی مجهز شده است.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، گوشی Doogee S98 Pro به پردازنده Helio G96، 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR4x، باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین 64 مگاپیکسلی و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز شده است.

این محصول، الزامات IP68/IP69K را برآورده می‌سازد و به ‌خوبی در برابر نفوذ آب، گرد و خاک و همچنین ضربه مقاوم است. بهره‌مندی از سنسور اثر انگشت مجزا از دکمه اصلی و یک دکمه اضافی با قابلیت برنامه ریزی برای انجام اعمال خاص از جمله دیگر ویژگی‌های این گوشی خاص است.

گوشی ضد ضربه و ضد آب Doogee S96 GT

گوشی مقاوم و ارزان دوجی S96 GT یکی از محصولاتی است که امکانات فیلم‌برداری و عکاسی مناسبی را در برابر قیمت 369 دلاری به شما پیشنهاد می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال یک گوشی برای عکاسی در زیر آب هستید، Doogee S96 GT را در لیست بررسی خود قرار دهید.

گوشی Doogee S96 GT به پردازنده Mediatek Helio G95، 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین 20 مگاپیکسلی دید در شب و باتری 6350 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است.

محکم ترین گوشی جهان الزامات IP68 و IP69K را برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک برآورده می‌سازد. با فعال‌سازی Underwater Mode می‌توانید فیلم‌برداری در زیر آب را تجربه کنید. به علاوه، سنسورهای چهارگانه دوربین Sony IMX350 امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K را برای شما فراهم می‌کنند. در مقابل، عدم پشتیبانی از شبکه 5G یکی از مهم‌ترین معایب این محصول است.

AGM Glory G1 Pro؛ گوشی ضد ضربه و ضد آب

کمپانی سوئیسی AGM یک شرکت خاص تولید کننده گوشی هوشمند است و گوشی AGM Glory G1 Pro 5G گل سرسبد محصولات این شرکت و بهترین موبایل ضد آب محسوب می‌شود. گوشی ای جی ام گلوری جی1 پرو، طوری طراحی شده که در بدترین شرایط آب و هوایی دوام می‌آورد و به یکی از بهترین دوربین‌های حرارتی با کیفیت 48 مگاپیکسل مجهز شده است.

از نظر طراحی، گوشی Glory G1 Pro بدنه ضخیم و وزن زیادی دارد و هنگام در جیب قرار دادن آن به دلیل ناهمواری‌های پشت گوشی، احساس راحتی نخواهید داشت. این محصول به پردازنده Qualcomm Snapdragon 480، 8 گیگابایت حافظه رم، باتری 6200 میلی آمپر ساعتی و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز شده است.این گوشی قابلیت ست شدن با پوشاک زنانه را دارا می باشد

باتری مقاوم در برابر سرما، دوربین دید در شب 20 مگاپیکسلی، بلندگو قدرتمند 110 دسیبلی و مقاومت در برابر نفوذ آب، گرد و غبار و ضربه نقاط قوت Glory G1 Pro را تشکیل می‌دهند. این گوشی همچنین به دوربین دید در شب، دوربین حرارتی، شارژ بی‌سیم و سیستم موقعیت یاب دوفرکانسه GNSS نیز مجهز شده که آن را به یک گوشی باکلاس مقاوم تبدیل می‌کند. همچنین دارای ساعت استاندارد می باشد آخرین برگ برنده مقاوم ترین گوشی دنیا پشتیبانی از ارتباط 5G که این روزها در کمتر گوشی هوشمند مقاومی یافت می‌شود.

AGM H5 Pro

برخی گوشی AGM H5 Pro را نسخه بهبود یافته از گوشی AGM H5 می‌دانند، اما این فرض اشتباه است. هر دو گوشی از نظر برخی از المان‌های طراحی، صفحه نمایش بزرگ، باتری بادوام و پردازنده قدرتمند با یکدیگر اشتراک دارند. به علاوه، مشابه با گوشی Glory G1 Pro، به بلندگوی قدرتمند و ضد آب 109 دسیبلی در پشت گوشی مجهز شده است.

بنابر ادعای شرکت سازنده، AGM H5 Pro با داشتن یک بلندگوی 3.5 وات در پشت دستگاه، قادر به تولید بیشترین توان صوتی در میان کلیه گوشی‌های هوشمند است. البته این بلندگوی جذاب به نورپردازی RGB نیز مجهز شده که عملاً آن را به یک اسپیکر کوچک قابل حمل نیز تبدیل می‌کند.

پردازنده MediaTek Helio G85، 8 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و باتری 7000 میلی‌آمپر ساعتی، مشخصات این گوشی را تشکیل می‌دهند. این محصول، الزامات گواهینامهIP68  و  IP69K را برآورده می‌سازد و در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم است.

دوربین 48 مگاپیکسلی پشت بهترین موبایل ضد آب تصاویر را با کیفیت مناسبی ثبت می‌کند و به سیستم عامل اندروید 12 مجهز شده است. با وجود تمامی نقاط قوت، AGM H5 Pro از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند.

Cat S62 Pro

کاترپیلار، به یکی از برندهای شناخته شده در زمینه ساخت گوشی‌های مستحکم و بادوام تبدیل شده و گوشی Cat S62 Pro از این برند را می‌توانیم در فهرست محکم ترین گوشی جهان قرار دهیم.

این محصول، به پردازنده Snapdragon 660، 6 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین 12 مگاپیکسلی و دوربین حرارتی مجهز شده است. گوشی Cat S62 Pro، الزامات IP68 و IP69 را برآورده می‌سازد و به نمایشگر با کیفیتی مجهز شده است. با این وجود، سیستم‌عامل اندروید 10 در این زمان منسوخ شده محسوب می‌شود و دوربین اصلی گوشی نیز تعریف چندانی ندارد.

مقاوم ترین گوشی دنیا با بدنه آلومینیومی ساخته شده و در جلوی دستگاه نیز شیشه مقاوم از نوع Corning Gorilla Glass 6 به کار رفته است. با این حال  گوشی S62 Pro از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند و باتری نه چندان قدرتمند 4000 میلی‌آمپر ساعتی دارد.

گوشی مقاوم +CAT S42 H

همه‌گیری ویروس کووید 19 اهمیت رعایت نکات بهداشتی در استفاده از وسایل شخصی را به ما گوشزد کرد. در همین راستا، کاترپیلار گوشی مقاوم ساده CAT S42 H+ را به بازار عرضه کرده که به فناوری نابود کننده باکتری و میکروب (ISO 22196) مجهز شده است.

گوشی CAT S42 H+ به پردازنده Mediatek Helio A20، باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی، 3 گیگابایت حافظه رم، دوربین 13 مگاپیکسلی و 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز شده است. بنابراین از نظر مشخصات سخت‌افزاری جذابیت چندانی ندارد.

این محصول، الزامات گواهینامه‌های  IP68, IP69 و  MIL-SPEC 810Hرا به عنوان یکی از محصولات مستحکم در دسته گوشی های ضد آب 2022 را برآورده می‌سازد. نکته جالب در مورد این گوشی آن است که شرکت سازنده مدعی شده می‌توانید تا 3 هزار با از مواد سفید کننده برای پاک کردن بدنه آن استفاده کنید و مواد شیمیایی ساده نیز آسیب خاصی به آن وارد نمی‌کنند. با این وجود، مشخصات سخت‌افزاری نسبتاً ضعیف و عدم پشتیبانی از شبکه 5G را نمی‌توان نادیده گرفت.گوشی ضد ضربه و ضد آب

Ulefone Armor 11T 5G؛

اگر به دنبال جستجوی بهترین موبایل ضد آب هستید که علاوه بر پشتیبانی از شبکه 5G، وزن پایینی داشته باشد، مشخصات گوشی یولفون آرمور 11T را بررسی کنید. این گوشی با ارائه قابلیت عکاسی و فیلمبرداری حرارتی، دکمه ویژه برنامه پذیر، پشتیبانی کامل از کلیه سرویس‌های موقعیت‌یاب جهانی GPS، سیستم بلندگوی صوتی باکیفیت Hi-Fi و بدنه ضد شوک و ضربه، محصولی کامل در این حوزه است که می‌تواند راست کار بسیاری از افرادی باشد که در محیط‌های خشن و طبیعت گردی و کوهنوردی  ، کار می‌کنند.

این محصول، با برآورده ساختن الزامات گواهینامه IP69K، یکی از بهترین گوشی های ضد آب جهان محسوب می‌شود که به پردازنده MediaTek Dimensity 800، 8 گیگابایت حافظه رم، باتری 5200 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ بی‌سیم 10 واتی، دوربین 48 مگاپیکسلی و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز شده است.