دسته‌بندی نشده

ویژگی کفش های بچه گانه

ویژگی کفش های بچه گانه

کفش بچه گانه یکی از داغ ترین مسائل در روزهای اول مهر و ابتدای زمستان است. کودکان مانند بزرگترها به کفش برای حفاظت از پاهایشان نیاز دارند. به نظر بسیاری از والدین و کودکان کفش در بین لباس ها اهمیتی ندارد. ولی واقعیت به گونه ای دیگر است. کفش می تواند در نمایش پایین تنه موثر باشد. می تواند پاها را پرانتزی، کشیده یا چاق نشان دهد. استایل کفش بچه گانه پسرانه و دخترانه بسیار مهم تر از هر چیزی است که به آن فکر می کنید و در مدرسه این مسئله شدیدتر هم می شود. چون خیلی از کودکان به کفش دوستشان نگاه می کنند و برای آن ها کوچکترین جزئیات نیز مهم است.

آیا کفش بچه گانه نو بخرم؟

این سوال بسیاری از والدین است، که آیا نیاز به خرید کفش نو بچه گانه هست یا خیر؟ بعضی اوقات کودکان خجالت می کشند تا کفش جدیدی بخواهند، یا رشد جسمیشان به حدی سریع است که در کمتر از چند ماه نیازمند کفش جدیدی می شوند. هر یک یا دو ماه یکبار کفش های کودکتان را بررسی کنید. اگر کفش دارای درز یا پارگی بود برای کودک تان کفشی نو تهیه کنید. اگر حس کردید کفش های کودک تان از پهلو گشاد شده، به این معنا است که پنجه در فشار می باشد و پای کودک تان بزرگ شده است. در چنین مواقعی حتی اگر کفش کودک سالم است به یک کفش جدید نیاز دارد.

کدام کفش بچه گانه مناسب است؟

کدام کفش بچه گانه دخترانه یا پسرانه را بخرم. برخی از والدین با دیدن کفش های بزرگ وسوسه می شوند و انگشتشان را روی آن کفش می گذارند. این کفش ها اصلا مناسب نیست و برای فرزندتان در دراز مدت مشکلاتی در زمینه راه رفتن را به وجود می آورد. شما نباید کفش کوچک یا دقیقا سایز پای فرزندتان را بخرید، پای فرزندتان در حال رشد است و کفشی نیم شماره بزرگتر در حفظ شکل انگشتان پا به فرزند شما کمک می کند. رشد پای کودکان بسیار سریع است و والدین باید باید همواره به فکر تهیه کفش برای کودکان شان باشند. اما این مسئله و قیمت بالای کفش بچه گانه دخترانه و پسرانه نباید باعث چنین صرفه جویی های مشکل آفرینی بشود.

مناسب ترین کفش بچه گانه دخترانه کدام است؟

کفش های بچه گانه دخترانه باید زیبا، ظریف و راحت باشند. برای این که یک کفش بچه گانه دخترانه با این ویژگی ها را پیدا کنید باید به چند نکته دقت کنید. پای کودکان چه پسر و چه دختر مانند افراد بزرگ متورم می شود و این تورم در بعد از ظهر هنگام غروب آفتاب در بیشترین حد خود است. پس برای خرید کفش کودک این زمان مناسب ترین زمان می باشد. هنگام خرید کفش ضخیم ترین جوراب فرزندتان را پایش کنید. تا مطمئن شوید، انتخاب شما کاملا سایز پای اوست. کفش را مناسب بزرگترین پای دخترتان انتخاب کنید. کفشی را انتخاب کنید که دارای یک کفی مناسب باشد تا پای فرزندتان در هنگام دویدن آسیب نبیند. کفشی را انتخاب کنید که راحت پاک شود.

چگونه  کفش دخترم را با لباس هایش ست کنم؟

برای ست کردن کفش بچه گانه دخترانه با پوشش فرزندتان هیچ فرمولی وجود ندارد. فقط باید تیزبین باشید. شما می توانید از رنگ های متضاد یا مکمل در کنار هم استفاده کنید و استایل فرزندتان زیبا خواهد شد. در پاییز به دختر تان شلوار جین بپوشانید و یک جفت چکمه پایش کنید، شاید باورتان نشود، اما خیلی فوق العاده خواهد شد. کفش بچه گانه دخترانه با پاشنه کوچک و کم ارتفاع برای مدرسه بهتر است و دخترتان را با وقار تر می کند. اما اگر قصد دارید داخل یک پارتی یا مجلس زنانه حضور پیدا کنید، شانس پوشیدن کفش های پاشنه بلند را به دختر کوچکتان بدهید. اگر توان خرید کفش های متعدد با رنگ های گوناگون را ندارید، کفش سیاه بهترین انتخاب است و با تمام لباس ها به خوبی هماهنگ می شود.

مناسب ترین کفش بچه گانه پسرانه کدام است؟

در مدرسه و هر جای دیگری پسرها بیشتر از دخترها جست و خیز می کنند. بنابراین انتخاب یک کفش بچه گانه پسرانه برای محافظت از پاهای آن ها مسئله ای بسیار ضروری است. برای پسر بچه ها به دلیل حجم بالای فعالیتشان، کفش های چرمی یا چرم مصنوعی اصلا خوب نیست. برای پسرهایتان کفش های پارچه ای با تهویه مناسب خریداری کنید. به نظر کفش های ورزشی مناسب ترین انتخاب برای پسر ها هستند. اما انتخاب این کفش ها نیز باید با دقت صورت گیرد. کفش باید به فرزندتان آزادی عمل و راحتی بدهد. پسرتان باید از ورزش و دویدن لذت ببرد. برای او کفشی را انتخاب کنید که با شکل پا و پنجه اش تناسب داشته باشد. برای فرزندتان کفش های منعطف و ضربه گیر تهیه کنید.

کدام کفش بچه گانه پسرانه را پای پسرم نکنم؟

شاید قابل باور نباشد، اما کفش از اکسسوری های است که روی ظاهر و سلامت پسر دلبند تان تاثیر می گذارد. کفش بچه گانه پسرانه باید با توجه به این مطالب انتخاب شوند. زمانی کفش های با نوک بسیار باریک و مربعی شکل جز مقبول ترین کفش های پسرانه بودند و هنوز هم این کفش ها به عنوان مدل های مجلسی کفش پذیرفته شده می باشند. پوشیدن مداوم این کفش ها سبب تغییر فرم پنجه و مشکلات در زمینه راه رفتن می شوند. جنس این کفش ها چرم است و به معنای عرق و آماس های بیشتر روی پای کودک تان است. به پسرتان اجازه ندهید، به کفش  بند چسبی عادت کند. لطفا به پسرانتان چکمه نپوشانید، چکمه پسران را زشت و دختران را زیبا می کند. اگر پسرتان را به پوشیدن صندل عادت داده اید، بهتر است از او بخواهید جوراب هایش را با شلوارش پنهان کند، در غیر این صورت بهتر است جوراب استفاده نکند.

آیا کفش با سلامتی فرزندم رابطه دارد؟

پا تنها عضو متصل بدن به زمین است و درک ما از جهان اطراف بر پایه پا ها استوار شده است. شاید باورتان نشود، اما بیشتر ما به پاهای خود اهمیت نمی دهیم. کفش ها بر سلامتی پاها و پاها بر سلامت مفاصل ما موثر هستند. انتخاب کفش های استاندار عادتی است، که باید با خرید کفش بچه گانه پسرانه و دخترانه به کودکان آموزش داده شود. خیلی از دختر ها کفش پاشنه بلند و خیلی از پسر بچه ها کفش دامادی را دوست دارند اما با مضرات آن ها آشنا نیستند. بهتر است به آن ها این مسائل آموخته شود. چون کفش های غیر استاندارد ارزان هستند، کودکان را به آن ها عادت ندهید. این عادت می تواند برای آن ها در نوجوانی و جوانی مشکل آفرین شود.

منظور از باکیفیت بودن کفش کودکان چیست

بهتر است والدین به جای توجه به قیمت، مارک یا مدل کفشی که قرار است برای خردسال خود بخرند به کیفیت آن توجه کنید. تقریبا تمام مردم دنیا با پاهایی سالم به دنیا می‌آیند اما تنها ۴۰ درصد از این افراد در بزرگسالی هم سلامت پاهایشان حفظ شده است.

به گفته ممتخصصان پوشیدن کفش‌های نامناسب از همان دوران کودکی می‌تواند تهدیدی برای به خطر افتادن سلامت پاها باشد. یک کفش باکیفیت بچه گانه باید سطح پاهای کودکان را به خوبی پوشش دهد، نرم و انعطاف‌پذیر باشد، تخت سفتی داشته باشد و هیچ فشاری به هیچ قسمت از پای کودک به خصوص پنجه‌های او وارد نکند. همچنین نرم و انعطاف‌پذیربودن رویه کفش، اجازه حرکت آسان را به کودکان می‌دهد و باعث می‌شود جریان خون در سطح پاهای آنها به خوبی در گردش باشد.

توصیه شما در خصوص خرید کفش های چرم برای کودکان چیست؟

اگر برای کودکان کفش‌هایی با جنس چرم، پلاستیک یا ورنی می‌خرید، حتما حواستان باشد قسمت‌های داخلی کفش با لایه‌ای از پارچه نخی یا پنبه‌ای پوشیده شده باشد. این لایه‌های نخی یا پنبه‌ای، باعث جذب رطوبت پای کودکان می‌شوند و پای آنها را خشک نگه می‌دارند. با خشک ماندن پای بچه‌ها در داخل کفش، امکان رشد باکتری‌ها و قارچ‌های پوستی هم به حداقل ممکن می‌رسد.

خرید کفش های دست دوز برای کودکان چه مزیتی نسبت به سایر کفش ها دارد؟

معمولا جنب‌وجوش کودکان نوپا از بزرگ‌ترها و حتی از بچه‌های بزرگ‌تر از خودشان هم بیشتر است. برای اینکه دوام کفش آنها را بالا ببرید و مجبور نباشید ماهی یک کفش برای آنها بخرید، بهتر است کمی بیشتر هزینه کرده و کفش‌های دور دست‌دوز را برایشان خریداری کنید. این کفش‌ها نسبت به کفش‌هایی که با چسب مخصوص تولید شده‌اند، دوام بیشتری دارند و شیک‌تر هم هستند. یادتان باشد پاشنه یا سایر قسمت‌های کفش خردسالان نباید میخ داشته باشد زیرا ممکن است در اثر بازی و فعالیت زیاد کودکان، میخ پاشنه کفش‌شان دربیاید و به آنها آسیب برساند.

خرید کفش با سایز بزرگ تر برای کودکان چه مزیتی دارد؟

بهتر است برای خردسالان کفشی بخرید که وقتی آن را پای کودک خود می‌کنید، حدود ۵ تا ۶ میلی‌متر فضای خالی بین بزرگ‌ترین انگشت پا و جلوی کفش وجود داشته باشد. در این صورت پای کودکان هنگام راه رفتن اذیت نمی‌شود. علاوه بر این پای خردسالان مدام در حال رشد است و وقتی کفش آنها کمی جادار باشد، رشد پاها راحت‌تر صورت می‌گیرد.

به چه علت خرید کفش های زیپ‌دار یا چسبی برای کودکان توصیه می شود؟

معمولا کودکان نوپا نمی‌توانند بدون کمک والدین خود کفش‌هایشان را بپوشند، بنابراین برای سهولت کار خود والدین هم که شده به جای کفش‌های بندی از کفش‌های چسبی برای خردسالا استفاده کنید. همچنین گر قرار است برای روزهای سرد سال کودک خود چکمه تهیه کنید، بهتر است سراغ انواعی بروید که از پشت زیپ می‌خورند و پوشیدنشان برای کودکان بسیار ساده‌تر از انواعی است که زیپ ندارند.

کفش مهمانی و راحتی کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

خردسالان باید ۲ مدل کفش داشته باشند، کفش مهمانی و کفش راحتی. کفش مهمانی می‌تواند از هر جنس، رنگ و مدلی انتخاب شود، زیرا پای کودکان برای مدت طولانی در کفش مهمانی نمی‌ماند یا آنها با این کفش برای مدت طولانی راه نمی‌روند. اما کفش راحتی که قرار است بچه‌ها ساعت بیشتری را با آن راه بروند، باید شرایطی که در بالاکه عنوان کردیم را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید