اطلاعات عمومی, انواع لوازم ورزشی

راهنمای خرید لوازم ورزشی

انواع میز پینگ پنگ

میز پینگ پنگ

میز پینگ پنگ

پینگ پنگ از دسته ورزش های توپی و کاملا پرطرفدار در داخل و خارج از کشور عزیزمان ایران می باشد که حتی امروزه می توان در بسیاری از مدارس ایران با یک عدد میز پینگ پنگ جهت بازی و سرگرم شدن دانش آموزان نیز مواجه شد. برای انجام یک پینگ پنگ یا همان تنیس روی میزِ جذاب شما نیاز به یک میز مخصوص این ورزش دارید که اگر در ادامه این مطلب با لیست بیست همراه شوید، شما را با نکاتی مهم در خصوص خرید میز پینگ پنگی مناسب راهنمایی خواهیم کرد.

میزهای فضای داخل (Indoor)

این میزها باید در فضای داخلی خانه نگهداری شوند و اگر در معرض دمای متغیر قرار گیرند، سطح میزها تاب برداشته و قسمت ها از هم جدا می شوند.

میزهای فضای باز (Outdoor)

طراحی مخصوص ومتفاوت این میزها متناسب با فضای بیرون از خانه بسیار اهمیت دارد. اصولا جنس آن ها از استیل، شیشه ،گالوانیزه و ملامین بوده و ضد آب و رطوبت هستند.

انواع میز پینگ پنگ

جنس و رنگ میز پینگ پنگ

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد میزهای پینگ پنگ با یکدیگر شبیه هستند ولی از لحاظ جنس، روش ساخت و رعایت استانداردهای زیرساختی با یکدیگر متفاوتند. لایه رویی میز از جنس نئوپان یا ام-دی-اف یا فیبر ساخته می شود، که البته فیبر کیفیت بالاتری نسبت به بقیه دارد. میزهای حرفه ای از طرف فدراسیون ITTF باید مجوز داشته باشند که درجه های A ، B و C به آن ها تعلق می گیرد.

 میزهای چهار چرخ و هشت چرخ

این میزها قابلیت حمل و نقل داشته و بسته به نوع و مدلی که انتخاب می کنید، می تواند فضای مشخصی را دربرگیرد.

انواع میز پینگ پنگ درجه 1

میز پینگ پنگ درجه ا

میزهای تاشو

یک طرف این میزها قابلیت تاشدن دارند و برای افرادی که به تنهایی و بدون حریف ملزم به تمرین تنیس روی میز هستند، بسیار مناسب است.

 میزهای مناسب بازیکنان ویلچری

محل قرارگیری پایه های این میزها حداقل حدود ۴۰ سانتیمتر داخل تر از لبه میزها می باشند تا یک بازیکن ویلچری بتواند به راحتی، پاهایش را زیر میز جای دهد. ITTF تاکید فراوانی بر این موضوع دارد.

 میزهای فانتزی با طراحی متفاوت برای پینگ پنگ

این میزها برای رویدادهای مهم جهانی مسابقات تنیس روی میز از طرف کمپانی های متفاوت طراحی شده اند. بدین گونه پایه های میز را به اشکال مختلفی ساخته اند. در اغلب موارد این میزها در پایان مسابقات فروخته می شوند.

نکات مهم هنگام خرید میز

نوع محصول: اولین نکته ای که بایستی به هنگام خرید وسایل ورزشی و خصوصا خرید میز پینگ پنگ به آن توجه داشته باشید، انتخاب نوع آن است. میزهای پینگ پنگ امروزه از تنوع بالایی برخوردار هستند و خرید یک کدام از آن ها تنها بسته به مکان و سطح بازی شما دارد؛ این نوع از وسایل ورزشی دارای نوع خانگی، مسابقاتی،‌ بدون پایه، مخصوص معلولان، مناسب کودکان و … می باشد که بایستی با دیدی کاملا باز به سراغ خرید یک مدل از آنان بروید.

قابلیت تنظیم پایه ها:

نکته بعدی که بیشتر برای علاقه مندان به خرید میز پینگ پنگ مخصوص کودکان یا همان میزهای مینی مربوط می شود، توجه به قابلیت تنظیم پایه ها است. در حقیقت چنانچه میز شما از پایه هایی تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار باشد، شما به راحتی می توانید اندازه میزتان را تغییر و به بلندی دلخواهتان برسانید.

قابلیت جمع شدن:

با توجه به ابعاد میزهای پینگ پنگ، بهتر است میز انتخابی شما دارای حالت ثابت نباشد و بتوان در صورت عدم انجام بازی بر روی آن، میز را جمع کرده و در گوشه از فضای باشگاه و یا خانه شخصی خود قرار دهید. ناگفته نماند میزهای پینگ پنگ دارای دو مدل ۴ چرخ و یا ۸ چرخ هستند که در دسته اول جمع کردن آنان کمی باعث اِشغال فضا خواهد شد و در دسته دوم، کار شما به مراتب راحت تر می باشد.

انواع میز پینگ پنگ

قابلیت میز پینگ پنگ

جنس رویه میز:

جنس رویه میز پینگ پنگ نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. امروزه از جنس نئوپان، MDF و همچنین فیبر برای ساخت میزهای بازی پینگ پنگ استفاده می کنند که البته بهتر است از چنین میزهایی با این جنس تنها در فضاهای بسته و به دور از نور خورشید و گرمای بالای آن استفاده کرد؛ زیرا در اثر گذر زمان سبب ایجاد برآمدگی بر روی صفحه میز خواهد شد. لازم به ذکر است چنانچه علاقه مند به استفاده از میز پینگ پنگ در محیطی بدون سقف و باز را کرده اید، حتما از میزهایی استفاده کنید که صفحه آنان از جنس شیشه و یا متریالی ساخته شده باشد که در برابر تابش نور خورشید مقاوم و ضدآب باشد.

ضامن قفل صفحه:

این مورد نیز می تواند در خرید یک میز پینگ پنگ مناسب بسیار کارآمد و مهم تلقی شود! این نوع ضامن باعث ثابت بودن صفحه میز مخصوص بازی شما می شود و شما می توانید با اطمینان به این موضوع، نهایت دقت خود را برای انجام یک بازی لذت بخش بر روی این وسیله ورزشی متمرکز نمایید.

میز باشگاهی

میزهای پینگ پنگِ موجود در باشگاه‌ها، بسیار استفاده می‌شوند. بنابراین، بهترین راهکار، خرید میز پینگ پنگ با بهترین کیفیت است (ترجیحاً میزهای 22-25 میلی‌متر). به‌خاطر استفاده‌ی زیاد و همچنین حرفه‌ای که از میز باشگاه‌ها می‌شود، اگر در همان ابتدا هزینه‌ی زیادی صرف آن‌ها شود، در طولانی‌مدت، مقرون به‌صرفه‌تر است.

همچنین بازیکنان تنیس روی میز در باشگاه‌ها می‌خواهند روی میزهایی با کیفیت خوب بازی کنند. پس اگر می‌خواهید بازیکنان باشگاه خود را از دست ندهید، مطمئن شوید که تجهیزات مناسبی دارید.

خرید  پینگ پنگ برای مدارس

تجربه ثابت کرده میز پینگ پنگ در مدارس می‌تواند کاملاً دردسرساز شود! بچه‌های مدرسه می‌توانند آن‌ها را بشکنند، لگد بزنند، خرد کنند، روی آن‌ها بنشینند و حتی بایستند. میز‌های پینگ پنگ ارزان قیمت قطعا نمی‌توانند این سطح سوءاستفاده را تحمل کنند و به سرعت آسیب می‌بینند و قابل تعمیر نیستند. بنابراین، باید بهترین میزهایی که توانایی خرید آن را دارید، تهیه کنید.

در حالت ایدئال شما باید میزهای 22-25 میلی‌متری بخرید؛ ولی اگر بودجه‌ی مدرسه محدود است، لزوماً نباید به سراغ میز پینگ پنگ حرفه ای بروید.

راهنمای خرید میز پینگ پنگ

ابعاد استاندار میز پینگ پنگ

ضخامت و ابعاد میز پینگ پنگ نکته ای کلیدی

ابعاد پینگ پنگ مستطیل شکل با طول ۲۷۴ سانتی متر و عرض ۱۵۲.۵ سانتی متر می باشد. ارتفاع میز پینگ پنگ از سطح زمین نیز ۷۶ سانتی متر است.
این محصول توسط خط کشی سفیدی به عرض ۳ میلی متر به دو قسمت مساوی تقسیم شده که یک تور مشبک با ارتفاع ۱۵.۲۵ سانتی متر بر روی آن قرار دارد. خط کشی سفید دور میز۲ سانتی متر از لبه ها فاصله دارد.
مهم ترین نکته در خرید یک میز پینگ پنگ، میزان ضخامت آن می باشد که در میزهای مختلف متغیر است و این عدد متغیر در میزان کیفیت میز بسیار کلیدی است. ضخامت میز پینگ پنگ در اندازه های ۱۲ میلی متر، ۱۶ میلی متر، ۱۹ میلی متر، ۲۲ میلی متر و ۲۵ میلی متر بوده که قیمت میزها بر اساس این مسئله، متفاوت می باشد. میزهایی با ضخامت ۲۵ تا ۳۰ میلی متر در سطح حرفه ای و برای باشگاه ها  و مسابقات بهترین گزینه است. ولی برای استفاده در منزل متناسب با جیبتان سرمایه گذاری کنید.

قیمت میز پینگ پنگ:

عوامل خیلی زیادی می توانند بر روی قیمت میز پینگ پنگ تاثیر گذار ظاهر شوند که مهمترین آن ها اندازه و جنس این نوع از میزها می باشد. با این حال، بهتر است شما قبل از توجه به قیمت این دسته از میزهای بازی بیشتر به فکر تناسب آن با نوع محیط کاربری که قصد استفاده از آن را کرده اید؛ نمایید و خیلی ذهنتان را درگیر مبلغی که باید برای خرید میز پینگ پنگ پرداخت نمایید، نکنید.

نتیجه‌گیری نهایی

تصمیم به خرید هرکدام از میزهای پینگ پنگ را که دارید، فقط مطمئن شوید که از آن مراقبت می‌کنید. اگر با میز خود رفتار خوبی داشته باشید و به خوبی از آن مواظبت کنید، مدت‌زمان بسیار طولانی دوام خواهد داشت.

بهتر است آن را تمیز کنید و در مکانی که شسته نمی‌شود، نگه دارید و در هنگام تا کردن و باز و بسته کردن میز بسیار مراقب باشید. اگر همه‌ی این کارها را انجام دهید، می‌توانید سال‌ها از بازی روی میز پینگ پنگ نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید