دسته‌بندی نشده

بهترین گوشی اپل1401

معرفی گوشی آیفون 1401

معرفی گوشی آیفون از طرفداران آیفون هستید و به خرید گوشی جدید فکر می‌کنید؟ و شاید تا به حال تجربه استفاده از آیفون را نداشته و نمی‌دانید کدام گوشی آیفون را بخرید؟ پس با ۱۹کالا همراه باشید تا بهترین گوشی اپل آیفون موجود در بازار که با بودجه شما همخوانی دارد را معرفی کنیم. دقت داشته باشید که این مقاله براساس ارزش خرید نوشته شده و این یعنی خرید کدام مدل‌های آیفون در حال حاضر نسبت به قیمت، ارزشمندترست. به نظر شما بهترین گوشی آیفون کدام مدل‌ها هستند؟ حتما نظر خود را در کامنت بنویسید.

اگر خواندن مقاله از حوصله شما خارج است، حتماً ویدئو بهترین گوشی اپل موجود در همین صفحه را تماشا کنید. در این ویدئو تمامی مدل‌ها را با ارائه فیلم به شما عزیزان معرفی کرده‌ایم:

معرفی گوشی آیفون

تا به حال از خود پرسیده‌اید که بهترین گوشی اپل کدام است؟ فکر می‌کنید برای خرید بهترین گوشی ایفون باید هزینه نجومی پرداخت کنید؟ حقیقت این است که خرید یک گوشی آیفون نو آنقدرها هم که می‌گویند دست نیافتنی و غیرممکن نیست و در همین زمان که ما این مقاله را نوشتیم (اوایل زمستان ۱۴۰۰) از ۸ میلیون تومان تا ۶۰ میلیون می‌توان گوشی آیفون نو خرید.

قبل از معرفی مدل‌ها از شما دعوت می‌کنم تا باهم نگاهی به قدرت سخت‌افزاری و عملکرد باتری مدل‌های منتخب بیندازیم:

همانطور که مشاهده می‌کنید، حتی مدلی مثل iPhone SE 2020 نیز امتیاز قابل‌توجهی از بنچمارک آنتوتو کسب کرده و اگر بگوئیم همه‌ آن‌ها، بهترین مدل گوشی اپل برای بازی کردن هستند، بی‌راه نگفته‌ایم. این امتیازهای قابل‌توجه نشان می‌دهد که اپل همواره تمرکز خود را بر سخت‌افزار قرار می‌دهد و قدرتمندترین مدل‌ها را می‌سازند.

بزرگ‌ترین نقطه ضعف گوشی‌های آیفون

بزرگ‌ترین نقطه ضعف گوشی‌های آیفون بدون شک مربوط به باتری آن‌هاست، حتی بهترین موبایل اپل مشخصات چشم‌گیری از نظر باتری ندارد، اپل علاوه‌بر اینکه از باتری‌های بزرگ استفاده نمی‌کند، هنوز به سمت استفاده از فست شارژهای سریع‌تر نیز نرفته و همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، عملکرد باتری بهترین نوع گوشی اپل نیز در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی حرف زیادی برای گفتن ندارد و مدت زمان شارژدهی گوشی‌های آیفون محدودست.

iPhone SE 2020 64GB

با حدود ۸ الی ۹ میلیون تومان می‌توان iPhone SE 2020 را خرید. بله درست شنیدید آیفون ۸ میلیون تومانی، آن هم کاملاً نو، نه دست دوم. در حال حاضر شما می‌توانید با حدود قیمتی ۸ میلیون و پانصد هزار تومان یک آیفون SE 2020 64 گیگابایت بخرید. مدلی که از نظر قدرتی با آیفون ۱۱ پرو مکس برابری می‌کند، زیرا این گوشی درست مانند آن از تراشه اپل بایونیک A13 استفاده کرده. شاید این مدل بهترین گوشی ایفون نباشد، اما قیمت طلایی آن واقعا وسوسه کننده است.

البته ظاهر و طراحی این مدل برای زمانیست که هنوز گوشی‌های بزرگ آنقدرها هم ترند نشده بودند، ولی خب هنوز بسیاری از مردم دنیا ترجیح می‌دهند یک آیفون جمع‌و‌جور پرچمدار داشته باشند تا یک گوشی اندروید بزرگ میانرده. درست است که نمایشگر این گوشی تنها ۴.۷ اینچ است، اما بدنه آن مثل یک پرچمدار ساخته شده، گوریلاگلس با فریم آلومینیومی دارد و حتی ضد آبم هم هست و تا نیم ساعت در عمق یک متری دوام خواهد آورد.

یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز برای آن در نظر گرفته شده؛ ۱۲ مگاپیکسل واقعی و به دور از اعداد تبلیغاتی. به طور خلاصه، اگر کاربری هستید که مدیریت خوبی نسبت به حافظه موبایل دارید، واقعاً ارزش دارد که ایفون se نسخه ۶۴ گیگابایت را خریداری کنید.

iPhone SE 2020 128GB

برای بعضی افراد ۶۴ گیگابایت به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند و حاضر هستند هرچقدر لازمه است هزینه کنند، اما درگیر خطای «حافظه کم است» نشوند. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی iphone SE 2020 را حال می‌توان با حدود ۱۱ میلیون هم خرید. فراموش نکنید این گوشی جز تراشه که از نسل آیفون ۱۱ است، در بقیه موارد شباهت زیادی به آیفون ۸ دارد.

عاقلانه است که به جای این گوشی فوق‌العاده با همین قیمت، سمت آیفون‌های دسته دوم نروید، چرا که بهترین مدل گوشی اپل با قیمت مناسب و اقتصادی همین دو نسخه از iPhone SE 2020 هستند.

iPhone 11 64GB

با ۱۸ میلیون تومان می‌توان به جای گوشی‌های قاتل پرچمدار اندروید، ایفون ۱۱ ۶۴GB خرید؛ گوشی که دیگر مثل SE کوچک نیست و حاشیه‌های اطراف نمایشگر به نسبت کم شده و حتی از ماژول دوربین جدید آیفون هم استفاده کرده و ظاهر امروزی‌تری دارد.

درست است که آیفون ۱۱ تراشه قدرتمندی برای بازی کردن دارد، ولی اگر تعداد زیادی بازی روی آن نصب کنید، حافظه داخلی به سرعت پر می‌شود. برای طرفداران آیفون در این محدوده‌ی قیمتی این نسخه یک انتخاب عالیست و بهترین گوشی ایفون است، از آن مهم‌تر اینکه به فیس آیدی معرف اپل نیز مجهز شده و دو لنز دوربین هم برای آن در نظر گرفته شده است. عکاسی با موبایل را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

اگر iPhone 12 را در کنار iPhone 11 قرار دهید، می‌بینید که آیفون۱۱ نسبت به ۱۲ سایز بزرگ‌تری داشته و کمی سنگین‌ترست.

معرفی گوشی آیفون iPhone 12 64GB

اگر ۱۸ میلیون با ۲۰ میلیون برای شما تفاوتی ندارد و می‌توانید ۲ میلیون تومان بیشتر هزینه کنید،  iPhone 12 64GB هم گزینه مناسبیست.

اگر نمایشگر این دو را در نظر بگیرید گوشی آیفون ۱۲ ارزش صرف هزینه بیشتر را دارد، چرا که برخلاف iPhone11 که از پنل نمایشگر Liquid Retina IPS LCD استفاده کرده، نمایشگر این مدل Super Retina XDR OLED است و یک جهش بزرگ در قسمت نمایشگر به حساب می‌آید.

بد نیست این نکته را بدانید که iPhone12 به نسبت ۱۱ باتری کوچک‌تری دارد، البته تراشه نسل ۱۴ اپل به واسطه فرآیند ساخت ۵ نانومتری مصرف بهینه‌تری داشته و همین موضوع سبب شده تا اپل دلیلی برای استفاده از باتری بزرگ‌تر پیدا نکند. (ظرفیت باتری در نسخه ۱۲، ۲۸۱۵ میلی‌آمپر و در نسخه ۱۱، ۳۱۱۰ میلی‌آمپرست.) هرچند که در تست‌های انجام شده باتری iPhone 11 به نسبت عملکرد بهتری را از خود نشان داده است.

دوربین گوشی اپل

از نظر دوربین هم تفاوتی زیادی بین مدل‌های ۱۱ و ۱۲ وجود ندارد، هر دو لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به همراه یک سنسور SL 3D دارند، اما دیافراگم کمی برای آیفون ۱۲ بزرگ‌تر ساخته شده و همین موضوع باعث می‌شود که نوردهی این مدل به نسبت بهتر انجام شود و در شرایط نوری ضعیف و شب، تصاویر بهتری ثبت کند. شباهت عملکرد عکاسی این دو به حدیست که حتی اگر عکس‌های روز و پرتره این دو را کنار هم قرار بگیرند، محالست بتوان تشخیص داد که کدام تصویر با کدام گوشی گرفته شده است.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، تصویری که iPhone 13 در نور کم و در تاریکی شب گرفته، به نسب روشن‌ترست و جزئیات بیشتری را نیز آشکار کرده است.

تصویری که دوربین اصلی این دو گوشی در نور روز گرفته‌اند آنقدر بهم نزدیک است که انتخاب عکس بهتر واقعاً دشوارست، وضوح تصویر هر دو عالیست، رنگ‌ها در جذاب‌ترین حالت ممکن به نمایش در آمده‌اند و تصاویر شارپ‌تر هستند.

هر دو گوشی نیز با تشخیص درست سوژه و بلور کردن بک‌گراند یک عکس پرتره بی‌نظیر خلق کرده‌اند، کیفیت این دو بازهم به هم نزدیک است و تفاوت آشکاری وجود ندارد.معرفی گوشی آیفون

iPhone 12 mini 128GB

اگر برای خرید گوشی آیفون حدود ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌اید، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی ایفون ۱۲ مینی نیز یک آپشن عالیست و بهترین گوشی اپل در این بازه قیمتی به حساب می‌آید. می‌توان آن را یک مدل مینیاتوری با همان مشخصات ۱۲ دانست که حافظه داخلی دو برابرست. تنها تفاوت ۱۲mini با ۱۲ می‌توان سایز و اندازه باتری دانست. البته در نظر داشته باشید که وقتی نمایشگر کوچک باشد به طبع مصرف باتری هم کم‌تر خواهد شد.

نگران دوربین هم نباشید، زیرا مشخصات دوربین این دو مدل هیچ تفاوتی باهم ندارد و چون هر دو تراشه یکسانی دارند، پردازش عکس‌ها نیز دقیقاً مانند یکدیگر صورت می‌گیرد. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که این دو گوشی از نظر دوربین تفاوتی با هم ندارد، نمونه عکس‌های آن‌ها را کنار یکدیگر قرار داده‌ شده و شما می‌توانید در ادامه عکس‌هایی که با دوربین این دو گرفته شده را ببینید:

به نظر شما تفاوتی بین این دو تصویر وجود دارد؟ حتی اگر ساعت‌ها به این دو عکس نگاه کنید، محال است تفاوتی را بین آنها پیدا کنید، زیرا لنز استفاده شده در آیفون ۱۲ دقیقاً همان لنزی است که در ۱۲mini هم استفاده شده است.

ادامه مطلب معرفی گوشی آیفون

شاید اندکی اختلاف رنگ وجود داشته باشد، اما کلیت تصاویر دوربین این دو گوشی بسیار بهم نزدیک است و اگر دوربین اولویت خرید شماست و با سایز کوچک نسخه مینی مشکلی ندارید، فرقی نمی‌کند که کدام یک از این دو مدل را خریداری کنید.

بهترین گوشی اپل ۲۰۲۰ نسخه پرومکس آیفون ۱۲ است و از آنجائیکه که سری ۱۳ جدیدترست و تفاوت قیمتی بین آن‌ها هم خیلی زیاد نیست، اگر قصد خرید بهترین گوشی اپل را دارید، بهترست مدل خود را از سری ۱۳ انتخاب کنید.

نکته مهم

 زمانی که حرف از بهترین گوشی های اپل به میان می‌آید، برخی به خاطر قیمت بالای گوشی‌های دسته اول به فکر خرید یک گوشی آیفون دسته دوم و با قیمت مناسب می‌افتند. ۱۹کالا به عنوان یک مرجع موبایل معتبر به هیچ عنوان خرید آیفون‌های دسته دوم را پیشنهاد نمی‌دهد، چرا که اغلب آیفون‌های دسته دوم، رفرش بوده و گاهی پیش می‌آید که گوشی طرح اپل را به افراد می‌فروشند و حتی اگر بهترین گوشی طرح اپل را خریداری کنید، محال است ۱۰درصد کارایی مدل‌های اصلی در اختیار شما قرار بگیرد، پس همیشه با صرف هزینه معقول، بهترین مدل آیفون مناسب خود را پیدا کرده و از خرید آیفون دسته دوم جداً خودداری کنید.

معرفی گوشی آیفون ۲۰۲۱

طبق یک روال هرسال، شرکت اپل یک سری جدید از گوشی‌های جدید خود را معرفی کرده و شکی نیست که بهترین گوشی اپل ۲۰۲۱ سری ۱۳ گوشی‌های آیفون است. این خانواده ۴ نفری شاید از نظر ظاهری نسبت به سال گذشته تفاوتی چندانی نداشته باشند، اما از نظر قدرتی و سخت‌افزاری بسیار پیشرفته شده‌اند.

iPhone 13mini 128GB

آیفون‌های مینی واقعاً کوچک و البته بامزه ساخته شده‌اند و اگر انتخاب شما این سبک از آیفون باشد، با صرف هزینه بیشتر می‌توانید ایفون ۱۳ مینی را نیز خریداری کنید، البته mini13 حدود ۴ الی ۵ میلیون تومان از mini12 گران‌ترست و ممکن است این سوال پیش آید که mini13 چه امکانات بیشتری در اختیار من قرار می‌دهد که باید برای خرید آن نزدیک به ۵ میلیون بیشتر پرداخت کنم؟ در ادامه به این پرسش مهم، پاسخ خواهیم داد…

سایز نمایشگر mini13 و ۱۲mini دقیقاً یکیست و هر دو صفحه نمایش ۵.۴ اینچی دارند و فقط مینی ۱۳ به خاطر استفاده از باتری بزرگ‌تر، ضخامت و وزن بیشتری دارد، چیدمان لنزهای دوربین نیز در این دو گوشی متفاوتست و ۱۳مینی لنزها را به صورت اوریب کنار هم گذاشته، این درحالیست که لنزهای دوربین ۱۲مینی زیر هم قرار گرفته‌اند و همین موضوع باعث تمایز این دو گوشی از نظر ظاهری شده است. به نظر شما کدام یک از گوشی‌هایی که در تصویر زیر می‌بینید مینی ۱۳ است؟

تفاوت آیفون12 و 13

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو گوشی مربوط به تراشه و قدرت سخت‌افزاری مدل‌هاست، ۱۳mini از جدیدترین نسل تراشه اپل یعنی Apple A15 Bionic استفاده کرده، این تراشه یکی از قدرتمندترین‌ تراشه‌های است که آیفون تا امروز ساخته و قدرت پردازشی بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهد.

در مشخصات دوربین این دو یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به همراه اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی وجود دارد و به نظر می‌رسد که اختلاف چندانی در نوع لنز استفاده شده وجود ندارد، اما چون مینی۱۳ تراشه قوی‌دارد، پردازش تصاویر به مراتب بهترست و دوربین این گوشی با اختلاف کمی، عکاسی با موبایل را بهتر انجام می‌دهد و تصاویر را با وضوح بیشتر و عیوب کمتر ثبت می‌کند.

در نگاه اول شاید جزء اختلاف در رنگ تفاوت زیادی بین دوربین این دو گوشی پیدا نکنید، اما iPhone 13 mini به واسطه پردازش بهتر، تصویری با وضوح و جزئیات بیشتر گرفته است.

iPhone 13 128GB

هرچقدر هم که آیفون‌ها مینی بانمک باشند، اما بسیاری از کاربرها نمایشگر کوچک دوست ندارد و داشتن یک صفحه‌نمایش حداقل ۶ اینچی برای آن‌ها حائز اهمیت است و این افراد اگر بخواهند بهترین گوشی ایفون را بخرند، بایستی هزینه بشتری پرداخت کنند. در حال حاضر و در اوایل زمستان ۱۴۰۰ شما می‌توانید با حدود ۲۷ میلیون تومان نسخه ۱۲۸ از آیفون ۱۳ را خریداری کنید. اگر در زمان دیگری مشغول مطالعه این مطلب بودید و در مورد قیمت روز گوشی آیفون کنجکاو شدید، حتماً سری به سایت فروشگاهی ۱۹کالا بزنید و از قیمت‌ها مطلع شوید.

به طور خلاصه می‌توان گفت که تفاوت ۱۳ با ۱۳mini تنها در ابعاد، سایز نمایشگر و باتری آن‌هاست و جزء این موارد تفاوت دیگری باهم ندارند.

معرفی گوشی آیفون iPhone 13 256GB

نسخه ۲۵۶ گیگابایت آیفون ۱۳ چند میلیون تومان، از نسخه ۱۲۸ گیگابایت آن گران‌ترست، اگر گیمر حرفه‌ای هستید و آیفون را برای بازی خریداری می‌کنید و می‌خواهید تعداد زیادی بازی روی آن نصب کنید، واقعاً ارزش دارد که این اختلاف قیمتی را پرداخت کرده و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی بخرید، فراموش هم نکنید که حجم تصاویر دوربین گوشی آیفون ۱۳ زیادست و اگر برای عکاسی حرفه‌ای روی این مدل حساب کردید و می‌خواهید عکس‌های زیادی در گالری خود ذخیره داشته باشید، بازهم نسخه ۲۵۶ گیگابتی برای شما انتخاب بهتریست. در ادامه بیشتر در مورد سری۱۳ آیفون صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید تا از قابلیت‌های شگفت‌انگیز این سری بیشتر صحبت کنیم.

ادامه مطلب

برخی افراد قیمت آخرین چیزی است که به هنگام خرید گوشی آیفون به آن توجه می‌کنند و همواره به دنبال بالاترین و بهترین گوشی ایفون هستند، در حال حاضر جدیدترین و البته گران‌ترین مدل‌های آیفون نسخه پرو و پرومکس از سری ۱۳ است و شما برای خرید آن‎‌ها باید مبلغی فراتر از ۳۵ میلیون تمام کنار بگذارید، اما کدام مدل‌ها در حال حاضر به نسبت قیمتشان، ارزش خرید بالاتری دارند؟ در قسمت بعدی به این سوال پاسخ می‌دهیم.

iPhone 13 Pro 128GB

با حدود قیمت ۳۶ میلیون تومان می‌توان ایفون ۱۳ پرو با حافظه ۱۲۸ گیگابایت سری آیفون ۱۳ را خریداری کرد، این مدل کمی نسبت به نسخه پرو مکس کوچک‌تر ساخته شده است. سال‌های گذشته سیاست اپل ایجاب می‌کرد که دوربین نسخه پرو با پرومکس را متفاوت بسازد تا عاشقان عکاسی را مجبور به خرید نسخه پرومکس کند، اما امسال با زیر پا گذاشتن این سیاست، از یک لنز و مشخصات دوربین برای هر دو نسخه استفاده کرده و دیگر طرفداران عکاسی با موبایل مجبور نیستند برای داشتن دوربین بهتر، با پرداخت هزینه‌های نجومی، نسخه پرو مکس را خریداری کنند.

حتی حالت سینمایی که امسال اپل با تبلیغات آن حسابی سر و صدا راه انداخت، علاوه‌بر نسخه پرو در نسخه پرو مکس نیز دردسترست است و به شما اجازه می‌دهد با کیفیت حرفه‌ای و سینمایی، فیلم‌برداری با موبایل را انجام دهید. برای اینکه خیالتان راحت باشد که این دو مدل از نظر دوربین تفاوتی ندارند، در ادامه عکس‌های این دو را در کنارهم قرار دادیم:

توضیح بیشترمعرفی گوشی آیفون

هرچقدر هم که دقیق و ریزبین باشید، محالست تفاوتی بین دو عکس بالا بیابید چون همانطور که گفتیم نسخه پرو و پرو مکس از لنز دوربین مشابه استفاده کرده‌ و تراشه یکسان، باعث شده خروجی هر دو به یک شکل انجام شود.

رنگ‌ها در تصویر این دو گوشی به واقعی‌ترین شکل ممکن به نمایش در‌می‌آیند و هیچ جزئیاتی از دید این دو دوربین پنهان نمانده، وضوح تصویر نیز آنقدر بالاست که هیچ ایرادی بر آن‌ها وارد نیست و واقعاً با انتخاب این دو، بهترین دوربین گوشی ایفون را خریداری کرده‌اید.

iPhone 13 Pro Max 256GB

اگر واقعاً هزینه برای شما اهمیتی ندارد و قصد خرید نسخه پرو مکس را دارید، حتماً مدل ۲۵۶ گیگاباتی آن را بخرید، درست است که قیمت بهترین گوشی اپل در حال حاضر بالای ۴۰ میلیون است، اما محال است شما را درگیر مشکلات مربوط به کمبود حافظه کند. یادتان باشد امکاناتی که اپل برای دوربین پرومکس و پرو در نظر گرفته، باعث می‌شود تا خروجی نهایی فیلم‌ها و عکس‌ها زیاد باشد پس بهترست حال که قرارست تا این اندازه هزینه کنیم، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی را بخریم. یادتان هم نرود که آیفون ۱۳ پرو مکس فقط نسبت iPhone 13 Pro سایز بزرگ‌تری دارد، نمایشگرش از ۶.۱ اینچ به ۶.۷ اینچ رسیده و باتری نیز تا حد قابل‌توجهی بزرگ‌تر شده است( باتری پرومکس ۴۳۵۳ میلی‌آمپری و باتری پرو ۳۰۹۵ میلی‌آمپریست)

هر چهار مدل سری آیفون ۱۳ قدرت سخت‌افزاری خودشان را تراشه Apple A15 Bionic، جدیدترین تراشه ساخت اپل می‌گیرند. این تراشه طی فنآوری ۵ نانومتری ساخته شده و در حال حاضر با کسب بالاترین امتیاز از بنچمارک‌های مختلف موفق شده عنوان قدرتمندترین تراشه سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دهد و در جایگاه یکم جا خوش کند، در نتیجه انتخاب شما هر مدلی از سری آیفون ۱۳ باشد، در واقع قوی‌ترین گوشی دنیا از نظر قدرت‌ سخت‌افزاری و بهترین گوشی ایفون را خریده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید