دکوراسیون, مبلمان

مبل چستر فیلد را بهتر بشناسیم

مبل چستر

انواع مبل چستر فیلد چیست؟

انواع مبل چستر فیل یک نوع مبل راحتی و تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است که همواره در طول دوره‌های مختلف طرفدار داشته است. در این نوع مبل از لمسه‌کوبی یا همان فرورفتگی‌های داخل پارچه مبل در پشت و کف محصول استفاده می‌شود. معمولا مبل چستر در دکوراسیون کلاسیک و آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در سبک‌های مدرن‌تر و حتی با فرش‌های ایرانی نیز ست می‌شود.

مبل چسترفیلد دارای دسته‌های بلند استوانه‌ای شکل است و روی تمام بدنه آن دکمه‌هایی منظم (لمسه) دوخته شده که زیبایی این مبل را دو چندان کرده و باعث شده یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های مبل در سراسر دنیا باشد. کاربرد این مبل در زمینه اداری و خانگی است.

انواع مبل چستر فیلد

کاربرد این مبل در زمینه اداری و خانگی است. چستر انواع مختلفی مانند مبل چستر کلاسیک، مبل چسترفیلد فرانسوی، مبل چستر جدید ترک و ایتالیایی دارد که در ادامه تصاویر آنها را خواهید دید.

مبل چستر کلاسیک

مدل کلاسیک این مبل را تقریبا در همه فروشگاه‌های مبلمان می‌توانید پیدا کنید: مبلی چرمی با دکمه‌های کار شده و دسته‌های پیچ خورده که در انواع و اقسام رنگ‌ها موجود است. این مبل‌ها نسبت به مبل‌های راحتی معمولا ظریف‌تر هستند و مراحل ساخت آن هم طبیعتا بیشتر خواهد بود.

مبل‌های چسترفیلد کلاسیک را اغلب با سنگ‌های زینتی، پارچه‌های چرم یا مخمل‌هایی با رنگ‌های سرمه‌ای، زرشکی، قهوه‌ای روشن و سبز زمردی و یشمی می‌بینیم که یادآور تجمل و لوکس‌گرایی است. این مدل از مبلمان را برای خانه‌های بزرگ که دارای طراحی داخلی کلاسیک و نئوکلاسیک هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

ویژگی دیگر مبل‌های کلاسیک چستر، کیفیت آنهاست. معمولا در ساخت این مبل‌ها از چوب‌های گردو و راش استفاده شده است که کیفیت بسیار بالایی دارند و باعث می‌شود دوام و عمر مبل خریداری شده شما بالا باشد.

انواع مبل چستر جدید ترک

اگر بخواهید کیفیت و زیبایی را کنار هم داشته باشید، مبل‌های چسترفیلد ترک انتخاب خوبی هستند. طرح و رنگ‌بندی آنها مناسب است و با هر سلیقه‌ای می‌توانید رنگ و طرح دلخواه خود را در بین مبل‌های ترک انتخاب کنید. این مورد برای افراد مشکل‌پسند بسیار مناسب است زیرا می‌توانند از انتخاب خود رضایت کامل داشته باشند.

مبل‌های ترک کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند و یکی از دلایل آن هم استفاده از چوب‌های مرغوبی مانند راش است. تمرکز اصلی سازندگان این مبل‌ها روی راحتی است و می‌توانید احساس بسیار خوبی از نشستن روی این مبل‌ها داشته باشید.

چستر پارچه‌ای غیرچرمی

جالب است بدانید که امروزه برای مدرن‌تر به نظر رسیدن این نوع مبل از دیگر انواع پارچه مبلی مانند نخی و پنبه‌ای نیز به جای چرم استفاده می‌کنند و ظاهری مدرن‌تر با رنگ‌های متنوع‌تر مانند رنگ‌های پاستلی را به مبلمان می‌دهند. معمولا چرم و مخمل امکان پیاده‌سازی چنین رنگ‌هایی  را فراهم نمی‌آورند و باید به دنبال سایر جنس‌های روکش مبلمان مانند پارچه‌های کتان، نخی و مازراتی بود.

امروزه بیشتر افراد برای هماهنگی بهتر مبل چسترفیلد با دکوراسیون‌شان، خواستار ظاهر منعطف‌تری از این مبل هستند و همین باعث افزایش تقاضا برای طراحی مبل چستر پارچه‌ای شده است. اگر شما نیز به دنبال ظاهر مدرن و لطیف‌تری از مبل چسترفیلد برای دکوراسیون اتاق‌تان هستید، نوع غیرچرمی آن می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای‌تان باشد.

انواع  چستر ایتالیایی

لمسه‌دوزی‌های تکیه‌گاه، نشیمن و کناره‌های این مبل آن را از مبل راحتی ساده به مبلمانی لوکس و لاکچری تبدیل کرده است که وجود آن در منزل شما جلوه بخش دکوراسیون شما خواهد بود. استفاده از چوب در طراحی و مدل متفاوت پایه این مبلمان کامل کننده این ست لاکچری است.

این مبلمان با ظاهر ویژه‌ای که دارد می‌تواند انتخابی مناسب برای دکوراسیون‌های نئوکلاسیک باشد. در قسمت نشیمن این مبل نیز از فوم سوپریورو ویژه استفاده می‌شود که بسیار نرم و راحت بوده و همچنین از دوام و استحکام مناسبی برخوردار است.

انواع  چستر اداری

یکی از انواع مبلمان را می‌توان مبل چستر اداری دانست که پارچه چرمی آن مناسب فضاهای اداری است و همچنین به مطب‌ها نیز ظاهری لوکس می‌دهد. امروزه دیگر اهمیت ارباب‌رجوع بر کسی پوشیده نیست و هر چقدر که برای ارباب‌رجوع و مشتریان خود سنگ تمام بگذارید، برند و نام شرکت‌تان را بالا برده‌اید. مبل اداری چسترفیلد در رسیدن به این هدف عالی شما را کمک می‌کند. این مدل لمسه‌کاری کمتری دارد و ظاهر ساده‌تری نسبت به دیگر انواع مبل چستر دارد.

مبل چستر خصوصا با رنگ قهوه‌ای می‌تواند فضای کاری شما را لوکس‌تر نشان دهد. در خصوص اینکه مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیون چیست هم بیشتر بدانید. مبل چستر چرمی بسیار دیر کثیف می‌شود و اگر به رنگ تیره مانند مشکی یا قهوه‌ای سوخته باشد، به هیچ وجه آلودگی را در خود نشان نمی‌دهد. پس برای محیط‌های پررفت و آمد مانند شرکت‌‌ها و ادارات ایده‌آل است.

 چستر در چه دکوراسیونی مناسب است؟

انواع مبل چستر همانطور که در بالا به طور مفصل شرح داده شد، شما می‌توانید این نوع مبل را در هم در دکوراسیون کلاسیک و هم مدرن متناسب با فضای خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید ظاهر کلاسیک به فضا دهید، می‌توانید از رویه چرم یا مخمل استفاده کنید. در صورتی که دکوراسیون شما به سبک معاصر و مدرن نزدیک‌تر است، بهتر است رویه غیرچرمی انتخاب شود.

نکات استفاده از انواع مبل چستر

پیش از خرید این مبل لازم است به نکاتی توجه کنید:

  • این سبک مبلمان اغلب برای دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شود، اما می‌توانید با نکاتی که در بالا گفته شد آن را در دکوراسیون مدرن خود نیز استفاده کنید.
  • بهتر است قبل از خرید مبل چستر به فضای منزل خود دقت کنید. این مبلمان ابعاد بزرگی دارد و شاید در منازل کوچک کمی سخت‌تر بتوان آن را چیدمان داد. اما اگر بر خرید این مبل اصرار دارید، بهتر است مدل ظریف‌تر آن را انتخاب کنید یا به سراغ نیم‌ست بروید.
  • به لمسه‌دوزی‌هایی که انجام ‌شده است، دقت کنید. زیرا در صورت عدم کیفیت در دوخت، جنسی نامرغوب و بدون ماندگاری روی دست‌تان خواهد ماند.
  • قیمت مبل چستر با توجه به چوب و پارچه به کار رفته در آن متفاوت است. پس حین خرید، مدل‌های مختلف و الیاف به کار رفته در آن را با هم مقایسه و سپس اقدام به خرید کنید. البته اگر مبل تولید خارج از کشور باشند، مانند نمونه‌های ترک یا ایتالیایی هزینه بیشتری را باید پرداخت کرد.
  • شما می‌توانید مبل چسترفیلد خود را به راحتی با میز ناهارخوری‌تان ست کنید. امروزه کارگاه‌ها و فروشگاه‌های مبل زیادی سفارشات شما را می‌پذیرند و از پارچه و سبک مشابه مبل چستر شما برایتان میز ناهارخوری نیز می‌سازند.
  • پیش از خرید با توجه به کارایی مبل، جنس آن را انتخاب کنید. به طوری‌که برای مبلمان اداری بهتر است از رویه چرم براق که مناسب مکان‌های پرتردد است و به سادگی تمیز می‌شود، استفاده کنید.
  • پیش از خرید حتما نشیمن مبل را امتحان کنید و دقت کنید قسمت تکیه‌گاه و دسته‌ها زاویه مناسب داشته باشند. پر شدن کمر و نشیمن از جمله استانداردهایی است که باید برای انتخاب مبل در نظر گرفته شود.

مزایا و معایب انواع مبل چستر

این مبل نیز مانند دیگر مبلمان در کنار مزایایی که گفته شد، دارای معایبی است. از جمله مزایا و معایب مبل چستر می‌توان به اندازه آن اشاره کرد. این مبل برای خانه‌های بزرگ ایده‌آل ولی برای خانه‌های کم‌متراژ به دلیل دسته‌های بلند و ابعاد آن مناسب نیست.

در دنیای کاناپه‌ها و مبلمان، مبلمان چستر به سبک پادشاهان معروف هستند و از آنجایی که گرفتن آن‌ها یک سرمایه گذاری معقول و مناسب است؛ عجله نکنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در مطلب راهنمای خرید مبل چستر با ما همراه باشید در دنیای کاناپه‌ها و مبلمان، مبلمان چستر به سبک پادشاهان معروف هستند و از آنجایی که گرفتن آن‌ها یک سرمایه گذاری معقول و مناسب است؛ عجله نکنید ما به شما پیشنهاد می‌کنم که در مطلب راهنمای خرید مبل چستر با ما همراه باشید و یک چک لیست از نکات و جزئیات این مبل تهیه کنید، سپس برای خرید اقدام کنید. اما اگر برای دیدن مدل های مبل چستر عجله دارید؛ حتما از مبل چستر آلفردو مجموعه توکامارت دیدن بفرمایید.

آیا می‌خواهید بدانید یک مبل چستر فیلد اصل، چگونه ظاهری دارد؟ برای اینکه کاملاً صادق باشیم، تعریف دقیقی وجود ندارد که چه چیزی چستر اصلی است یا نیست. طبق گفته‌های برخی طراحان مبل‌های چستر فیلد، کاناپه‌هایی راحت با لمسه کاری هستند. در حالی که بقیه فکر می‌کنند انواع ظریف‌تر این مبل، مانند مبلمان مخملی یا صندلی‌های چرمی چسترفیلد اصلی هستند. مسئله اینجاست که این مبلمان آرایش و شکل یکسانی ندارند؛ زیرا که انواع پارچه‌ها، رنگ‌ها و الگوهای انتخابی زیادی وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها انتخاب کرد.

جهت تبلیغات رایگان به این وب سایت مراجعه کنید

مبل چستر

مبل چستر

مدل های انواع مبل چستر

مبل های چستر فیلد (Chesterfield sofa) همیشه تصور مردم از یک مبلمان راحت و خانه‌ای شیک است. اخیراً بسیاری از مردم مبلمان مدرن چستر را انتخاب می‌کنند؛ زیرا علاوه بر اینکه این مبلمان مانند تجدید حیاتی برای خانه هستند، راحتی را نیز هر زمانی که مورد استفاده قرار گیرد، افزایش می‌دهد. ویدیو زیر برای مبل چستر آلفردو مجموعه توکامارت که یکی از جدیدترین مدل های مبل چستر در بازار است. این ویدیو توسط مشتری خوبمون بعد از چیدن مبل داخل خانه خود گرفته شده است.

از دیگر مدل های مبل چسترفیلد که در بازار ایران معروف است؛ می‌توان به طرح های زیر اشاره کرد:

  •  چستر کلاسیک
  •  چستر مکعبی
  • چستر اداری
  • چستر گردون
  •  چستر اداری
  •  چستر ال
  •  چستر دسته عصایی
  •  چستر نیمه استیل
  • چستر قایقی

بهترین چوب چستر چیست؟

از آنجا که مبل چستر جزء دسته مبلمان راحتی محسوب می‌شوند؛ میزان چوب به کار رفته در مبل راحتی چستر به نسبت مبل های دیگر بسیار کمتر است. مبل های راحتی مانند مبل سلطنتی و کلاسیک دارای دسته ها و تاج چوبی و منبت کاری شده نیستنند؛ در نتیجه میزان چوب استفاده شده زیاد نیست. با این حال باز هم باید به جنس چوب مبل چستر و کیفیت آن دقت کرد.

به طور کلی امروزه در بازار ایران کلاف مبل های راحتی (یا مبل راحتی چستر) را از چوب نراد یا چوب روس تولید می‌کنند که از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و برای نما و پایه های مبلمان چستر از چوب راش یا توسکا استفاده می‌کنند. متأسفانه بعضاً توسط بعضی از تولیدی های کوچک و نامعتبر برای کاهش قیمت تمام شده مبل های راحتی چستر از چوب سفید استفاده می‌شود که بسیار ضعیف و شکننده بوده ولی به علت قیمت پایین آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دسته‌های مبل چستر

انواع مبل چستر دلیل این که مبلمان چستر فیلد به نظر بسیار ظریف و خاص می‌رسد، بازوها و پشتی های برازنده آن و دسته‌های عمیقش است که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می‌کند. به همین سادگی که به نظر می‌رسد مبلمان چسترفیلد این توانایی را دارند که در هر خانه‌ای قرار گیرند و آن را زیبا سازند.

پایه‌های باشکوه مبل چستر

یکی دیگر از دلایل شهرت مبل‌های چستر به خاطر پایه‌های مزین و چرخشی آن است. برای ظاهری شیک و مدرن‌تر، طراحان گاهی اوقات مقداری مخروط‌های مربعی اضافه می‌کنند یا طول پایه ها (۳ تا ۶ اینچ) را آزمایش می‌کنند تا نیاز اتاق‌های مختلف یک خانه را برطرف کنند. یک ایده جالب این است که یک سایه‌ی هم رنگ را انتخاب کنید و پایه‌ها را به طور مساوی با پارچه خود رنگ کنید تا به رنگ‌های چوب خود برسید.

رنگ  چستر

انواع مبل چستر به خاطر داشته باشید که رنگ های متفاوتی اعم از مبل چستر طوسی، عسلی، سفید و مشکی و یا هر رنگ دیگری حتی سبز و آبی برای چوب مبل چستر انتخاب می‌شود، اما رنگی که بیشترین درخواست را دارد و از تمام رنگ ها بیشتر خریداری می‌شود، رنگ قهوه ای(فندقی یا گردویی) است.

با این حال مهم ترین نکته این است که رنگ مبلمان خود را بر اساس دکور منزل و دیگر وسایلی که در فضای نشیمن خود دارید انتخاب کنید و معیارتان را مد قرار ندهید. بعضا ممکن است مد سال رنگی باشد که هیچ هماهنگی‌ای با دیگر وسایل منزل شما ندارد، در نتیجه دکوراسیون شما دل را زده می‌کند.

چستر با سایه‌ای از رنگ‌های باطراوت انتخاب کنید

رنگ بندی مبلمان چستر از دیگر ویژگی های رایج آن‌هاست. که برای مثال باعث می‌شود ما یک مبل چستر فیلد خردلی را زیباتر از یک مبلمان با رنگ خنثی ببینیم. از رنگ‌های مرسوم مبل چسترفیلد که شما می‌توانید در نظر بگیرید، خاکستری تیره، بنفش، سبزآبی و سرخابی هستند که بستگی به رنگ اتاق شما دارند.

نشیمن  چستر باید چگونه باشد؟

انواع مبل چستر هنگامی که مبلمان چستر با دقت تولید می‌شوند، فنرهای آن به مواد با کیفیت بالا متکی است. انواع مختلفی از سیستم های تعلیق وجود دارد، اما یک متخصص با تجربه همیشه می‌داند چه چیزی را انتخاب کند که با مقاومت و دوام مورد نیاز خریدار هماهنگ باشد. به علاوه چسترفیلد های اصل با مقدار مناسبی از فنر در زیر نشیمن ها، به اندازه ای خوب هستند که هنگام مواجه با استفاده روزمره خراب نشوند.

فنر های بی کیفیت نیز می‌توانند برای تولیدکنندگان به صرفه باشند و در نتیجه قیمت مبل چستر را پایین بیاورند. این فنرها در طول زمان، مخصوصا زمانی که هر روز استفاده می‌شود؛ قطعا خراب خواهند شد. خوشبختانه این مسائل مربوط به کیفیت، به راحتی قابل تشخیص هستند. میپرسید چطوری؟ تنها کاری که لازم است انجام دهید نشستن بر روی مبل چستر و تائید راحت نبودن آن است. البته لازم به ذکر است که ممکن است در تولید برخی مبلمان، ازبه منظور راحتی استفاده نشود.

چرا نباید یک کاناپه یا  چستر ارزان را خریداری کنیم؟

انواع مبل چستر تصور کنید که شما به دنبال یک مبل زیبای چستر فیلد هستید و یک تولیدکننده محلی با یک پیشنهاد ارزان قیمت و باور نکردنی، نزد شما می‌آید. در همان حال شما به خوبی مطلع نیستید و نمی‌توانید تفاوتی را مشاهده کنید، علاوه بر اینکه این تخفیف زیاد ممکن است در ناخود آگاه شما تاثیر بگذارد و چشم شما را فریب دهد.

در این مورد باید آمادگی این را داشته باشید که برای هزینه‌ای که می‌پردازید ممکن است آنچه را که می‌خواهید، دریافت نکنید. برخی از تولیدکنندگان از اطلاعات و دانش محدود مشتریان در مورد مبلمان سوء استفاده کرده و مبل چستر دست دوم یا بی‌کیفیت را، جای یک دست مبل چستر اصل می‌فروشند.

نمی‌توانیم این واقعیت را منکر شویم که خرید یک چسترفیلد با قیمت کم و ارزان، توازن حساب شما را در بانکتان حفظ می‌کند. ولی حقیقت این است که آنقدرها هم که فکر می‌کنید پولتان را ذخیره نمی‌کنید، در عوض شما راحتی، کیفیت و دوام یک چسترفیلد دست ساز واقعی را از دست خواهید داد و زودتر از آنچه که فکرش را می‌کنید؛ مجبور می‌شوید یک مبل چستر دیگر را خریداری کنید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید، به یاد داشته باشید که مبلمان با کیفیت پایین نمی‌تواند در برابر تست زمان، و همچنین پاره شدن و آسیب‌های روزمره مقاومت کند.

چگونه  چستر با کیفیت را تشخیص دهیم؟

اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید این است که آیا گوشه‌های مبل با مواد اولیه‌ی زمخت و ناهنجار ساخته شده‌اند یا خیر؛ چرا که بسیاری از تولید کنندگان هزینه‌های تولید را با استفاده از این مواد بی کیفیت کاهش می‌دهند. که با گذشت زمان متوجه خواهید شد که مبل چستر شما حالت اولیه خود را از دست داده.

تفاوت‌های زیادی در کیفیت چسترفیلد ضعیف و بی کیفیت با چستر با کیفیت و اصلی وجود دارد، اما متاسفانه بسیاری از آنها به خوبی تحت پوشش روکش و تزئینات پنهان هستند. در ادامه تعدادی از ویژگی‌هایی که مبلمان چستر خوب، با دوام و باکیفت بایستی دارا باشند را می‌توانید مشاهده کنید:

چستر با کیفیت بالا

هنگامی که یک مبل چستر فیلد واقعاً خوب است، شما می‌توانید آن را از مواد پرکننده کوسن‌هایش شناسایی کنید که نهایت راحتی را برایتان تضمین می‌کند. لایه‌های داخلی آن متشکل از چندین لایه‌ی داخلی با تراکم بالا است که باعث احساس بیرونی بی نظیر و غیرقابل تشخیص بودن قاب اصلی در زیر کوسن‌ها می‌شود. این ویژگی چسترفیلدهای با کیفیت بالا را دنج و امن می‌کند.

برخی از تولیدکنندگان، مبل های چستر را با الیاف پلی استر و پَر، پُر می‌کنند. و مجدداً حجمی کافی برای تجربه‌ای مطبوع و دلپذیر را فراهم می‌کنند. در بهترین حالت، ترکیبی از پَرها، الیاف و فوم را دریافت خواهید کرد و از مخلوط این مواد در نشیمن و تکیه گاه مبل بیشتر لذت می‌برید.

 چستر با کیفیت ضعیف

قیمت پایین این مبل‌ها معمولاً مواد مورد استفاده برای ساخت آنها را بازتاب می‌دهد و بیشترین چیزی که تولیدکنندگان آن را فدای قیمت پایین تر می‌کنند؛ تراکم نشیمن مبل است. در حقیقت آن‌ها تا جایی در پر کردن تشک ها پیش می‌روند تا نشستن بر روی آن تنها قابل قبول باشد. اما اجازه ندهید که قاب زیرین آن شما را فریب دهد. با گذشت زمان، این مبلمان به شما کمتر و کمتر احساس راحتی می‌دهند.

کیفیت ظاهری چستر را فراموش نکنید

تولیدکنندگان نه تنها کمتر برای ظاهر بیرونی تشکچه ها سرمایه گذاری می‌کنند، بلکه آنها را با مواد با کیفیت پایین پُر می‌کنند. برای مثال آن‌ها نشیمن ها را با فومی پر می‌کنند که قابلیت بازگشت به حالت اصلی خود را ندارند و در نهایت ظاهری دِفرمه خواهند داشت. این دلیل دیگری است که نباید انتظار داشته باشید یک مبل چسترفیلد با کیفیت پایین راحت باشد. البته در بسیاری از نشیمن‌های مبلمان از انواع فوم‌ها استفاده می‌شود که بایستی از فروشنده در مورد جنس و کیفیت آن سوال کنید.

به لمسه چستر خیلی دقت کنید

از آنجایی که شما تصمیمتان بر انتخاب مبلمان لمسه دار (منظور از لمسه حفره‌های درون مبلمان است که یا با دکمه یا سنگ‌های کریستالی تزئین می‌شوند) بوده است؛ پس چرا از دکمه‌های مشابه بیشتر در اطراف آن استفاده نکنیم؟ تکرار باعث می‌شود اتاق احساس طراوت و شادابی بیشتری پیدا کند.

لمسه کاری مبلمان (بخصوص مبلمان چستر) به دو صورت انجام می‌شود که عبارت اند از:

  • چستر با لمسه دست: همیشه هنر دست از دستگاه با کیفیت تر و ارزشمند تر است. و زیبایی که لمسه کاری دست به مبل چستر شما می‌بخشد، بسیار خاص و متفاوت تر از لمسه کاری دستگاه است.
  •  چستر با لمسه دستگاه: قیمت کمتری نسبت به مبل لمسه کاری شده با دست دارد. لمسه کاری های دستگاهی نسبت به کار دست از عمق کمتری برخوردار هستند و بسیار سطحی به چشم می‌آیند.