انواع لوازم خانگی

لوازم هوشمند خانگی چیست

لوازم خانگی هوشمند

معرفی لوازم خانگی هوشمند برای نظافت خانه

معرفی لوازم خانگی هوشمند جاروبرقی های هوشمند ربات های کوچکی هستند که می توانند مختصات فضا را در حافظه خود ذخیره کنند. این جارو ها زمانی که برای بار اول در یک محیط قرار می گیرند فضا را نقشه برداری کرده و تمام موانع را می شناسند! موانع را ذخیره کرده و در دفعات بعدی بر اساس آن فضا را جارو می کشند. افراد می توانند به وسیله اپلیکیشن ها به آن برنامه بدهند، جارو را کنترل کنند و به آن دستورات مختلفی بدهند. جاروها به وسیله باطری های شارژی کار می کنندو در زمان نیاز به شارژر خود که در نقطه ای ثابت است وصل می شوند.

معرفی لوازم خانگی هوشمند برای کنترل دمای خانه

هدف اصلی این دسته از لوازم خانگی هوشمند تنظیم دقیق دمای محیط به آسان ترین روش است. یکی از پرطرفدارترین آن ها کولر گازیست. یکی از معایب اصلی این کولرها مصرف بالای آن بود. امروزه کولر گازی ها نسبت به قبل مصرف خیلی کمتری داشته و همچنین با اپلیکیشن های موبایل قابل کنترلند.

وسیله دیگر ترموستات است. به وسیله ترموستات به راحتی می توان دمای محیط را روی یک نقطه ثابت نگه داشت. عملکرد ترموستات ها بر اساس سنجش دمای محیط است و با بالا یا پایین رفتن دما وسیله گرمایشی یا سرمایشی را قطع یا وصل می کنند.

معرفی لوازم خانگی هوشمند برای روشنایی خانه

از دیگر وسایل هوشمند خانه لامپ ها و وسایل روشنایی اند. به وسیله اپلیکیشن، خاموش یا روشن بودن، میزان نور و در مواردی حتی رنگ قابل تنظیم است. کنترل روشنایی خانه از راه دور از جمله مزایای این روش برای جلوگیری از هدررفت انرژیست

معرفی لوازم خانگی هوشمند در آشپزخانه

  • اجاق گاز هوشمند: به وسیله اپلیکیشن در هر کجا که باشید قابلیت روشن و خاموش کردن گاز را دارید. همچنین می توان شعله را تنظیم کرد. در نتیجه نیاز به نگرانی در مورد آتش سوزی و یا سوختن غذایتان نیست. این اجاق گازها مجهز به سنسوریست که بالای گاز روی سقف وصل می شوند. این سنسور در صورت نشت گاز، دود یا آتش سوزی سریعا گاز را خاموش می کند.
  • آرام پز: به وسیله اپلیکیشن به آن برنامه پخت می دهید و از هرجا آن را تنظیم کنید. در نتیجه زمانی که وارد خانه می شوید غذا آماده است!
  • یخچال و فریزر: در یخچال ها و فریزرهای هوشمند، هنگام خرید به وسیله اپلیکیشن می توان لیست مواد غذایی و حتی تاریخ انقضای موادی که داخل یخچال است را چک کرد. از دیگر ویژگی های این یخچال ها، کنترل دما و دیگر تنظیمات یخچال به کمک اپلیکیشن است.
  • ماشین لباسشویی و ظرفشویی: به وسیله اپلیکیشن می توان برنامه شستشو از جمله دمای آب، دور و سرعت شستشو را تنظیم کرد. همچنین هنگامی که کار لباسشویی یا ظرفشویی تمام شد روی اپلیکیشن نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد.

لوازم خانگی هوشمند برای سرگرمی

در این بحث می توان به وسایل بازی، اسپیکرها و تلویزیون های هوشمند اشاره کرد. در سال های اخیر با مجهز و هوشمند شدن تلویزیون ها کاربردشان در خانه بسیار گسترده تر شده. از ویژگی های شاخص این تلویزیون ها امکان اتصال به اینترنت، قابلیت بازی و اتصال به حافظه های مجزا اشاره کرد.