لوازم آرایشی و بهداشتی

ساخت لوازم آرایشی خانگی

لوازم آرایشی و بهداشتی برا مو

طرز تهیه لوازم آرایشی خانگی پنکیک آرایشی از مواد خوراکی

لوازم آریشی خانگی برای تهیه پنکیک آرایشی در خانه، ابتدا تابه را روی حرارت قرار دهید و مقدار کمی آرد برنج در آن بریزید. سپس، شعله را ملایم کنید و کم کم آرد را هم بزنید تا آرد قهوه ای شود. مهم است که حرارت کم باشد تا شما بتوانید روند تغییر رنگ آرد برنج را ببینید. وقتی که رنگ آرد به سایه ای که به رنگ پوست شما بیاید، حرارت را خاموش کنید و ظرف را کنار بگذارید تا سرد شود.بعد از خنک شدن، پنکیک آرایشی دست سازتان را در یک قوطی در دار بریزید. می‌توانید با مخلوط کردن آرد برنج با پماد زینک اکسید (پماد سوختگی) یک ضدآفتاب طبیعی بسازید.

 طرز تهیه رژ لب در خانه

لوازم آریشی خانگی برای تهیه رژ لب در خانه باید مقادیر مساوی از موم زنبور عسل، کره بادام یا آووکادو و نیز روغن بادام یا روغن زیتون را با هم مخلوط سازید. این مواد پایه رژ لب را تشکیل داده و پس از آن باید برای رنگ بخشیدن به آن از مواد طبیعی چون رنگ دارچین، زعفران، چغندر یا رنگ‌های خوراکی استفاده کنید. سپس مواد را به خوبی مخلوط کرده و در یک محیط سرد بگذارید تا خنک شوند. شما می‌توانید با استفاده از قلمو از این رژ لب خانگی استفاده کرده و آن را به لب‌های خود بزنید.

به جای خرید لوازم آرایشی گرانقیمت، ضدآفتاب گیاهی بسازید

عصاره اسطوخودوس در بسیاری از لوازم آرایشی برندهای مطرح  استفاده می‌شود. این عصاره یکی از بهترین و طبیعی‌ترین مواد برای پیشگیری از آفتاب سوختگی و پوسته پوسته شدن پوست به واسطه نور آفتاب است. البته استفاده از این ضدآفتاب طبیعی در روزهای پاییزی و زمستانی که نور خورشید مانند تابستان مستقیم و شدید نیست توصیه می‌شود. برای تهیه این ضد آفتاب آرایشی طبیعی، به یک روغن اسطوخودوس خالص و مرغوب نیاز دارید. می‌توانید آن را از  عطاری تهیه کنید. سپس، پوست دست و صورت خود به عصاره این گیاه آغشته کنید. این عصاره طبیعی آرایشی، علاوه بر مراقبت از پوست‌تان در مقابل تابش خفیف نور خورشید، از سرخ شدن و پوسته

 طرز تهیه ریمل در خانه (لوازم آریشی خانگی)

برای تهیه ریمل در خانه، باید روغن نارگیل و روغن ویتامین E را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و به اندازه نصف آن‌ها موم عسل نیز به مواد خود بیفزایید. سپس این مواد را به روش بن ماری گرم کرده و اجازه دهید به خوبی با هم مخلوط شوند. پس از آن مقداری ژل آلوئه ورا به این مواد افزوده و مقدار مناسبی زغال فعال نیز اضافه کنید تا جایی که رنگ مواد به خوبی سیاه شود. حال این مواد را داخل یک ظرف ریمل قدیمی که به خوبی شسته‌اید، ریخته و از آن استفاده نمایید.

تهیه لوسیون مرطوب‌کننده آرایشی در خانه

برای تهیه لوسیون آبرسان آرایشی، به ۳ قاشق سوپخوری گل گاوزبان نیاز دارید. یک لیتر آب را داغ کنید و روی گل گاو‌زبان بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. محلول را از صافی رد کرده و بگذارید خنک شود. لوسیونی را که تهیه کرده‌اید داخل یک ظرف شیشه‌ای دردار بریزید و صبح و شب به بدن و صورتتان بمالید. مدت زمان نگهداری این لوسیون یک هفته و در ظرف شیشه‌ای دربسته و داخل یخچال می‌باشد.

طرز تهیه رژ گونه در خانه

برای تهیه رژ گونه در خانه، دوباره از همان آرد برنج استفاده می‌کنیم. با این تفاوت که این بار نیازمند اضافه کردن رنگ خوراکی یا ترکیبی از رنگ‌ها به رژ گونه هستیم. با توجه به این که رژ گونه خورده نمی‌شود و با لب‌ها تماس ندارد، می‌توانید از کمی مداد شمعی رنده شده که کاملا ریز و پودری شده باشد، در ترکیب با آرد استفاده کرده و ترکیب رنگ‌های جذاب‌تری ایجاد کنید.لوازم آریشی خانگی

تهیه کرم دور چشم آرایشی در خانه (لوازم آریشی خانگی)

بهترین لوازم آرایشی هم نمی‌توانند سیاهی ناشی از خستگی در زیر چشم را از بین ببرند. برای رفع کبودی زیر چشم کافی است یک لیتر آب داغ را روی یک مشت بابونه بریزید، در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت چند دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک شیشه دربسته بریزید. هر شب بعد از اینکه آرایش خود را پاک کردید، یک گوله پنبه را به آن آغشته کنید و روی کبودی دور چشم بمالید. توجه داشته باشید که شیشه حاوی این محلول را داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از یک هفته مابقی را دور بریزید.

طرز تهیه سایه در خانه

برای تهیه سایه خانگی، میتوانید به سادگی از روغن شی باتر استفاده کرده و آن را با رنگ‌های خوراکی مخلوط سازید. این سایه چرب و براق بوده و در صورتی که سایه پودری و بدون برق بخواهید، بهتر است به سراغ پودر میکا بروید. پودر میکا را می‌توانید به راحتی از داروخانه‌ها خریداری کرده و با ترکیب کردن رنگ آن‌ها، به رنگ دلخواه خود دست یابید. در صورتی که مایل به تهیه سایه اکلیلی هستید، کمی پودر اکلیل به سایه ساخته شده خود، اضافه نمایید.

پاکسازی پوست صورت

برای خوش آب و رنگ شدن پوست صورتتان کافی است یک مشت آویشن و یک مشت بابونه یا مریم گلی را داخل ظرف آب سرد بریزید و بجوشانید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه با شعله کم بجوشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک کاسه بریزید. حالا روی سرتان حوله یا دستمالی بیندازید و به مدت ۱۰ دقیقه صورتتان را بخور دهیدلوازم آریشی خانگی

مداد ابرو در خانه

برای تهیه مداد ابرو در خانه، یک فندق یا بیشتر را برداشته و روی حرارت نگه دارید. با کمی گرم شدن فندق، می‎توانید از آن به عنوان مداد ابرو استفاده کرده و قسمت‌های خالی ابروی خود را به این شکل پر کنید. جالب است بدانید که فندق دارای خواص تقویتی برای رشد موی ابروهای شما نیز بوده و می‌تواند به پرپشت شدن ابروها کمک کند.

لوازم آریشی خانگی شامپو 

برای تهیه شامپو خانگی کافی است یک مشت گیاه «غاسول صابونی» تهیه کرده. یک لیتر آب را داغ کنید و روی گیاه بریزید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کرده و داخل شیشه دردار بریزید و موقع استحمام از این شامپو استفاده کنید. اگر دوست دارید موهایتان براق و درخشنده باشد، بهتر است از دم‌کرده گل گندم یا گیاه اسطوخودوس استفاده کنید. به این ترتیب که ۳ قاشق سوپخوری از این گیاه را با یک لیتر آب دم کنید و موهایتان را آب بکشید

برق لب در خانه

برای تهیه لوازم آریشی خانگی  برق لب در خانه، می‌توانید مقداری شی باتر یا کره کاکائو را با روغن نارگیل مخلوط ساخته و چند قطره عصاره نعناع یا عصاره پرتقال نیز به آن‌ها اضافه نمایید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط ساخته و در جایی و در ظرف مناسبی بگذارید تا خنک شود. با توجه به خوراکی بودن مواد اولیه این برق لب خانگی، استفاده از آن هیچ ضرری نداشته و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

رنگ مو در خانه

بستگی به این که چه رنگ مویی بخواهید، نوع مواد اولیه به کار رفته در ساخت رنگ موی خانگی متفاوت خواهد بود. به طور مثال اگر می‌خواهید موهای خود را سیاه یا قهوه‌ای تیره کنید، کافی است که از پوست گردو استفاده نمایید. ۵ یا ۶ عدد پوست گردو را شکسته و خرد کرده و داخل آب جوش بریزید. اجازه دهید به خوبی رنگ تیره پوست گردو به آب وارد شده و پس از مقداری غلیظ شده آن، اجازه دهید تا این رنگ طبیعی خنک شود. سپس آن را به مانند رنگ موهای معمولی به موهای خود زده و اجازه دهید برای مدت یک ساعت باقی بماند. سپس موهای خود را به کمک نرم کننده، شستشو داده و آبکشی کنید.

مایع نرم‌کننده بدن لوازم آریشی خانگی

۳ مشت چای سبز را داخل ۳ لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس این دم‌کرده را داخل وان آب گرم (۳۸ درجه سانتی‌گراد) بریزید و هفته‌ای یک بار به مدت ۱۵ الی ۲۰دقیقه بدن‌تان را در این اکسید نرم‌کننده رها کنید. خواهید دید که بدنی نرم و لطیف خواهید داشت

انواع رژ لب

کرم ضد سلولیت

سلولیت به تجمع بدشکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. این چربی‌ها به همراه برخی سموم زیر پوست رسوب می‌کنند که این مشکل بیشتر در خانم‌ها رایج است. برای رفع این مشکل یک مشت گیاه اسپیره، یک مشت پیچک و یک مشت پوست شاه بلوط را در آب سرد بریزید و بجوشانید. بعد در ظرف را بگذارید و اجازه دهید با شعله کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را از صافی رد کنید و هر روز روی ران‌ها، کپل‌ها، شکم، بازوها و نقاط دیگر بدن بمالید. مدت زمان نگهداری این محلول حداکثر ۲۴ ساعت و داخل یخچال می‌باشد

برای برنزه شدن لوازم آریشی خانگی

برای اینکه بدون دغدغه بدنتان را برنزه کنید، به چند مشت چای احتیاج دارید. وان حمام را با آب ۳۸ درجه سانتی گراد پر کنید. به ازای هر لیتر، ۵ مشت چای سیاه به آب اضافه کنید و به مدت۲۰ دقیقه داخل وان دراز بکشید.برای برنزه کردن صورت خود
۵‌مشت چای سیاه را در یک لیتر آب سرد بریزید و بجوشانید. بعد، در ظرف را بپوشانید و بگذارید با شعله کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را خنک کنید و یک بار در هفته برای برنزه کردن صورت خود از این جوشانده استفاده کنید

بادی میست BODY MIST:

لوازم آریشی خانگی کمی از لوسیون بدن مورد علاقه خود را داخل محفظه اسپری میریزیم تا حدود یک چهارم از آن پر شود. مقدار باقی مانده را با آب جوشیده شده پر میکنیم و با تکان دادن آن مواد داخل را با هم ترکیب میکنیم. توجه کنید که بهتر است قبل از هر بار استفاده بطری را کمی تکان دهید. با اسپری کردن لایه ی بسیار نازکی از لوسیون روی پوست شما قرار میگیرد که میتوانید آن را ماساژ دهید یا همان طور که هست رها کنید تا جذب شود.

یکی از مزیت های این نوع بادی میست خانگی این است که الکل و مواد مضر ندارد و درصورتی که روی پوست بماند نه تنها باعث خشکی آن نمی شود بلکه پوست را نرم و مرطوب نگه می دارد.

توجه کنید که بهتر است آبی که استفاده می کنید را از قبل کمی بجوشانید.

تونر خانگی:

به دنبال یک دستورالعمل طبیعی برای تهیه تونر در خانه هستید؟ می‌توانید تونر طبیعی‌ای که با سرکه سیب ساخته شده است را امتحان کنید. این تونر طبیعی سطح PH پوست شما را بازیابی می‌کند و برای انواع پوست خصوصاً پوست‌های مختلط و مستعد آکنه بسیار مناسب است. برای درخشش طبیعی صورتتان می‌توانید تونر طبیعی خود را با انواع روغن‌های گیاهی متناسب با پوستتان ترکیب کنید. اگر پوست خشکی دارید برای تهیه این لوازم آرایش خانگی، ۳/۱ پیمانه سرکه سیب را با ۳/۲ پیمانه آب مقطر مخلوط کنید و سپس ۵ قطره از روغن‌های گیاهی مثل اسطوخودوس، کندر یا دیگر روغن‌های گیاهی متناسب با پوستتان به آن اضافه کنید. اگر پوستتان چرب و مستعد آکنه است نصف پیمانه سرکه سیب را با نصف پیمانه آب مقطر مخلوط کنید، سپس ۵ قطره از روغن‌های گیاهی مثل اسطوخودوس یا کندر به آن اضافه کنید.

پاک‌کننده آرایش:لوازم آریشی خانگی

اگر با وجود استفاده از ریمل ضدآب باز هم با لکه‌های سیاه زیر چشم از خواب بیدار می‌شوید پیشنهاد می‌کنیم از روغن زیتون به‌عنوان یک پاک‌کننده طبیعی برای آرایش چشم خود استفاده کنید.

ترمیم کننده لب

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری روغن بادام
  • 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1/4 موم رنده شده
  • 2 قاشق غذاخوری کره کاکائو

طرز تهیه:لوازم آریشی خانگی

همه مواد گفته شده را در یک ظرف بریزید. سپس ظرف حاوی مواد را داخل یک ظرف آب قرار دهید و روی شعله ملایم حرارت دهید. وقتی که مواد کاملا ذوب شد؛ ترکیبی بدست می‌آید. ماده بدست آمده را هم بزنید و بگذارید تا سرد شود. بعد از اینکه کاملا سرد شد آن را در ظرفی مناسب برای استفاده روزانه بریزید.

ماسک صورت

مواد لازم برای لوازم آریشی خانگی:

  • 2 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه (haldi)
  • 3 قاشق غذاخوری عسل
  • 2 قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه:

مواد را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا یک خمیر به وجود آید. خمیر بدست آمده را هر شب قبل از خواب بر روی پوست بگذارید. کمی صبر کنید تا خمیر بر روی پوست شما خشک شود و سپس آن را بشویید. خمیر را می‌توانید در یخچال و یا فریزر نگهداری کنید.

لیمو، سفید کننده طبیعی پوست لوازم آریشی خانگی

لیمو دارای مواد تشکیل دهنده‌ای است که برای از بین بردن لکه‌های پوستی مناسب می‌باشد.

 نحوه استفاده:

لیمو را از وسط نصف کنید و به آرامی بر روی پوست مالش دهید. این کار را تا 5 دقیقه ادامه دهید. بگذارید که آب لیمو 20 دقیقه بر روی پوست باشد و سپس صورت خود را بشویید. ممکن است کمی سوزش در هنگام استفاده از لیمو احساس کنید. آب لیمو به علت داشتن اسید سیتریک به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می‌کند.

کرم نرم کننده بدن لوازم آریشی خانگی

مواد لازم:

  • 1/8 فنجان عسل
  • 1 فنجان روغن زیتون
  • 1 الی 1 / 2 فنجان شکر قهوه ای
  • 1/4 قاشق چای‌خوری از عطر مورد علاقه خود: آب لیمو، اسطوخودوس، قهوه تازه و یا میخک

طرز تهیه:

تمام مواد را در یک ظرف بزرگ با هم مخلوط نمایید. مواد را خوب هم بزنید تا به صورت خمیر درآیند. لازم نیست که ترکیب بدست آمده را در یخچال نگهداری کنید.

پدیکور طبیعی لوازم آریشی خانگی

مواد لازم:

  • ظرف پر از آب
  • سرکه 3 قاشق غذاخوری
  • 1 عدد لیمو
  • نمک 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

نمک و سرکه را در ظرف پر از آب گرم بریزید و مخلوط کنید. پاهای خود را چند دقیقه در این محلول بگذارید و با لیمو نقاط مختلف پا را مالش دهید تا پدیکور به طور طبیعی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید