اطلاعات عمومی, انواع قطعات موبایل

راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه های مختلف

راهنمای خرید موبایل

راهنمای خرید گوشی

طی یک ماه اخیر نرخ ارز نوسان داشته و مقداری قیمت گوشی‌های هوشمند افزایش یافته است. همچنین مدل‌های جدید خصوصا در بخش میان رده وارد بازار کشور شده‌اند که بعضا ارزش خرید بالایی دارند. در راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه های مختلف اولین ماه از سال جدید به سراغ بهترین مدل‌ها در رده‌های مختلف و بازه‌های قیمتی متنوع رفته‌ایم.

راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه های مختلف

با گسترش استفاده از شبکه 5G نیز کمپانی‌ها پرچمداران و بعضا میان رده‌ها را با پشتیبانی از نسل جدید شبکه تلفن همراه معرفی کرده‌اند که پای برخی مدل‌ها به بازار موبایل کشورمان نیز رسیده است. اگر چه بر سر قیمت‌ها نمی توان صحبت خاصی داشت اما تنوع فعلی بازار گوشی‌های هوشمند نسبتا مناسب است و کاربران در بازه‌های قیمتی مختلف می‌توانند از بین گزینه‌های مختلف، انتخاب مناسبی داشته باشند. در این راهنمای خرید سعی داریم بهترین‌های بازار موبایل را در هر رنج قیمتی به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید قیمت‌ها بروز (به تاریخ انتشار این راهنمای خرید) هستند و قیمت دستگاه‌ها در روزهای آتی می‌تواند متغیر باشد.

بهترین گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت و پائین رده (از ۲ تا ۵ میلیون تومان)

دو میلیون تومان کمترین بودجه‌ایست که باید برای خرید یک گوشی هوشمند در نظر داشته باشید و در عین حال انتظار خاصی هم از دستگاه با این قیمت نداشته باشید. هر چند با مقداری افزایش بودجه می‌توانید دستگاه‌هایی در همین رنج با کارایی قابل قبول تهیه کنید.

راهنمای خرید گوشی

راهنمای خرید موبایل

بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان

اگر گوشی هوشمندی می‌خواهید که بتوانید با آن در شبکه‌های اجتماعی گشتی بزنید و به کارهای خود برسید و همچنین می‌خواهید کمترین هزینه‌ی ممکن را کنید یا باید سراغ بازار گوشی‌های دست دوم با سخت‌افزار و نرم‌افزار قدیمی بروید و ریسک خرید گوشی بدون گارانتی و کارکرده را به‌جان بخرید، یا هم می‌توانید سراغ یکی ازمدل‌های پایه مانند نوکیا C10 با نرم‌افزار به‌روز بروید.

نوکیا C10 با داشتن نسخه‌ی GO اندروید ۱۱، یک گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، نمایشگر ۶/۵ اینچی HD، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، دو دوربین ۵ مگاپیکسلی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD، می‌تواند نیازهای اولیه شما را از یک گوشی هوشمند برطرف کند؛ البته این گوشی ظرفیت‌های پایین‌تری هم مانند ۱۶ گیگابایت دارد؛ اما می‌توانید با قیمتی حدود ۲ میلیون تومان نسخه‌ی ۳۲ گیگابایت آن با یک گیگابایت رم را تهیه کنید.

بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان

ردمی 9 ای شیائومی

در وضعیت کنونی بازار گوشی‌های شیائومی، خصوصاً در رده‌ی اقتصادی و میان‌رده، باتوجه به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند، ارزش خرید بالایی دارند؛ پس اگر تا حدود ۱۰ میلیون تومان، گوشی‌های پیشنهادی بیشتری از این شرکت چینی دیدید، تعجب نکنید! یکی از گوشی‌هایی که به دلیل داشتن قیمت مناسب در کنار امکانات خوب، فروش نسبتاً خوبی را در بازارهای جهانی تجربه کرده، ردمی ۹ ای شیائومی است که در رده‌ی قیمتی حدود ۳ میلیون تومان ارزش خرید بالایی دارد.

از امکاناتی که ردمی 9A ارائه می‌دهد، نمایشگر ۶/۵ اینچ HD، رابط کاربری MIUI 12 برپایه‌ی اندروید ۱۰، پردازنده مدیاتک هلیو G25 با معماری ۱۲ نانومتری، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با امکان افزایش از طریق کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را می‌توان عنوان کرد؛ همچنین باید در نظر داشته باشید که این گوشی حسگر اثر انگشت ندارد، از آخرین نسخه‌ی اندروید نیز بهره نمی‌برد و تولید سال ۲۰۲۰ است. راهنمای خرید گوشی

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان

ردمی 9 شیائومی

در رده‌ی قیمتی حدود ۴ میلیون تومان، گوشی‌های هوشمند زیادی از تولیدکنندگان مختلف وجود دارد؛ اما کمتر موردی بین آن‌ها می‌توان یافت که از نمایشگر فول HD استفاده کند و در عین حال پردازنده‌ی کارآمدی هم داشته باشد. «ردمی ۹ شیائومی» خود را در این بازه‌ی قیمتی از رقبا جدا می‌کند و نمایشگر ۶٫۵ اینچ با رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از دیگر امکانات ردمی ۹، می‌توان به پردازنده‌ی هلیو G80 مدیاتک، ۳ گیگابایت رم،‌ ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD، ماژول دوربین ۴ گانه در قاب پشتی، حسگر تشخیص اثر انگشت و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به همراه شارژر ۱۸ وات اشاره کرد؛ همچنین این گوشی درحال دریافت آخرین به‌روزرسانی‌هایش است، چراکه با اندروید ۱۰ و MIUI 11 وارد بازار شد.

انواع گوشی موبایل

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان راهنمای خرید گوشی

شیائومی ردمی نوت 9T مدل 5G

«ردمی نوت 5G 9T» یکی از گوشی‌های اقتصادی‌ جذاب و ازجمله گوشی‌های ارزان 5G در ایران است. ردمی نوت 9T مدلی پیشرفته از ردمی نوت 9 با امکاناتی جذاب به‌حساب می‌آید که مدل ۶۴ گیگابایتی آن با چهار گیگابایت رم را می‌توانید با قیمتی حدود ۵ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید. از امکانات اصلی ردمی نوت 5G 9T علاوه‌بر پشتیبانی از شبکه‌های 5G، می‌توانیم به نمایشگر ۶٫۵۳ اینچ با دقت Full HD، تراشه جدید و کارآمد با پردازنده هشت‌هسته‌ای، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، بلندگوهای استریو و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات اشاره کنیم.

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

پوکو X3 پرو راهنمای خرید گوشی

که حالا دیگر مستقل از شیائومی فعالیت می‌کند، اوایل سال جاری میلادی مدل جدیدی از گوشی محبوب X3 را با نام «پوکو X3 پرو» رونمایی کرد. همان‌طور‌که نام این گوشی نشان می‌دهد، نسخه‌‌ پیشرفته‌ای از پوکو X3 محسوب می‌شود. بارزترین ویژگی پوکو ایکس 3 پرو تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰ است که آن را بیش از دو برابر قدرتمندتر از پوکو ایکس 3 می‌کند.

از نظر قدرت پردازشی، در بازه قیمتی ۶ میلیون تومان رقیبی برای پوکو ایکس 3 پرو وجود ندارد. از دیگر امکانات این گوشی می‌توانیم به نمایشگر ۱۲۰ هرتز با پشتیبانی از HDR10، بلندگوهای استریو، چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی و باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات اشاره کنیم. برای آشنایی بیشتر با پوکو ایکس ۳ پرو، بررسی پوکو X3 را در زومیت بخوانید.

انواع موبایل

راهنمای خرید موبایل

انتخاب جایگزین: ردمی نوت 10 اس شیائومی

گرچه در بازه‌ی قیمتی ۶ میلیون تومان هیچ گوشی دیگری از نظر قدرت پردازشی به پای پوکو X3 پرو نمی‌رسد؛ اما گوشی هوشمند دیگری از شیائومی با نام ردمی نوت ۱۰ اس، درست دست روی نقطه ضعف‌های ایکس ۳ پرو گذاشته است. اگر اهل بازی کردن نیستید و قدرت پردازشی برای شما اهمیت زیادی ندارد و به جای آن، به‌دنبال دوربین و نمایشگر بهتر هستید، می‌توانید با حدود قیمت ۶ میلیون تومان سراغ نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت ردمی نوت ۱۰ اس بروید.

ردمی نوت ۱۰ اس با داشتن نمایشگر خوب AMOLED و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و همچنین وزن کم‌تر نسبت به ایکس ۳ پرو می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد؛ همچنین دیگر ویژگی‌های این گوشی بسیار شبیه به X3 پرو است؛ البته بزرگ‌ترین ایراد دستگاه میان‌رده شیائومی را می‌توان نرخ نوسازی ۶۰ هرتز نمایشگر آن عنوان کرد.راهنمای خرید گوشی

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

شیائومی می 11 لایت راهنمای خرید گوشی

چند ماه پیش جدیدترین گوشی‌های خود، یعنی سری می 11 را معرفی کرد. شیائومی می 11 لایت اقتصادی‌ترین مدل این سری محسوب می‌شود. درحال‌حاضر، می‌توانید مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن را با قیمتی حدود ۷ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید.

اگر صرفا قدرت پردازشی را در نظر بگیرید، پوکو X3 پرو همچنان گوشی قدرتمندتری درمقایسه‌با می 11 لایت محسوب می‌شود؛ اما در سایر بخش‌ها، برتری با می 11 لایت خواهد بود. برای نمونه، می 11 لایت چیزی حدود ۳۰ درصد سبک‌تر و باریک‌تر از پوکو X3 پرو است. به‌علاوه، از نمایشگر باکیفیت‌تری بهره می‌برد و دوربین اصلی آن هم عملکرد بهتری دارد. اگر می‌خواهید با گوشی جدید شیائومی بیشتر آشنا شوید، حتما بررسی می 11 لایت را در زومیت بخوانید.

راهنمای خربد گوشی

بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان

پوکو F3

با بودجه‌ای نزدیک به ۸ میلیون تومان، می‌توانید گوشی‌هایی با تراشه‌های پرچم‌دار تهیه کنید. پوکو F3 جزو معدود گوشی‌هایی به‌حساب می‌آید که از تراشه‌ی اسنپدراگون 870 قدرت می‌گیرد؛ یعنی پوکو F3 قدرت بیشتری در‌مقایسه‌با پرچم‌داران سال گذشته مثل شیائومی می 10 یا سری وان پلاس 8 دراختیارتان قرار می‌دهد. اسنپدراگون 870 به‌قدری قدرتمند است که می‌تواند بیشتر بازی‌ها را با نرخ فریم پایدار و تنظیمات گرافیکی عالی اجرا کند. چنانچه بازی از نرخ‌های بیش‌ از ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی کند، به‌لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پوکو F3 می‌توانید آن را تجربه کنید.

پوکو F3 گوشی رؤیایی برای گیمرهای موبایل محسوب می‌شود. همه‌ی بخش‌هایی که برای گیمرها مهم است (شامل نمایشگر، تراشه،…) عملکرد مطلوبی در پوکو F3 دارند. افزون‌براین، پشتیبانی F3 از اتصال 5G یکی از ویژگی‌های آینده‌نگرانه این گوشی برای بازار ایران به‌شمار می‌آید؛ اما چنانچه دوربین برایتان اهمیت زیادی دارد، باید سراغ محصول دیگری بروید. بررسی پوکو F3 را در زومیت بخوانید.

راهنمای خرید انواع گوشی

انتخاب‌های زیادی در بازه‌ی قیمتی ۹ میلیون تومان پیش‌روی شما است؛ اما پیشنهاد می‌شود با قیمتی حدود ۹ میلیون تومان سراغ ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم گوشی پوکو F3 بروید، یا اگر عکاسی و نرم‌افزار گوشی برایتان اهمیت بیشتری دارد، می‌توانید نگاهی به گلکسی ای 52 سامسونگ بیاندازید؛ البته با توجه به اختلاف قیمتی اندک با مدل‌های بهتر، پیشنهاد می‌شود با اندکی افزایش بودجه، وارد بازه‌ی قیمتی بعدی شوید.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

گلکسی A52s سامسونگ نسخه 5G

نسخه‌ی جدیدی از خانواده محبوب A52 به‌حساب می‌آید که در همین ابتدای ورودش به بازار خواهان زیادی پیدا کرده است. A52S می‌تواند با داشتن امکاناتی نظیر نمایشگر ۶٫۵ اینچ ۱۲۰ هرتز سوپر AMOLED، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸ ۵جی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1 سامسونگ و بدنه‌ای ضدآب با گواهی IP67 بهترین انتخاب ممکن در بازه‌ی قیمتی ۱۰ میلیون تومان برای انواع کاربران باشد.

گوشی میان‌رده سامسونگ در مجموع تجربه‌ی عکاسی و کاربری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و با داشتن پردازنده‌ای کارآمد، می‌تواند برای اجرای اکثر بازی‌های نیمه‌سنگین و حتی سنگین مناسب باشد؛ همچنین به‌روزرسانی و پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت سامسونگ را به این ویژگی‌ها اضافه کنید تا تمایل به رقبای گلکسی A52s در ذهن‌تان کمرنگ شود.

دیدگاهتان را بنویسید