لوازم آرایشی و بهداشتی

راهنمای خرید لوازم آرایشی

لوازم آرایشی و بهداشتی

به طور كلي لوازم آرايشي و بهداشتي از چه تركيباتي ساخته شده است؟(لوازم آرایشی ایرانی و خارجی)

(راهنمای خرید لوازم آرایشی)لوازم آرايشي داراي تركيبات شيميايي متعددي است و انواع اين اقلام آرايشي ساخته شده از رنگ‌ها، اسانس‌ها،‌فيلترهاي رنگي و…. است كه باعث مي‌شود پوست صورت تغيير رنگ دهد، همچنين در خوشبو‌تر كردن، براق شدن و يا مات شدن پوست صورت تأثيرگذار است.

برخي از تركيبات لوازم آرايشی، طبيعي و يا به صورت مصنوعي است كه هر كدام در جايگاه خود مشكلات خاصي را براي پوست صورت ايجاد مي‌كنند.افلاتوكسين‌ها مواد توليد شده توسط قارچ‌ها به شمار مي‌روند كه سمي و خطرناك هستند.

وجود سرب و افلاتوكسين‌ها در تركيبات آرايشي صدماتي به پوست وارد مي‌سازد اگر اين دو ماده خطرناك در تركيبات مواد آرايشي بيش از حد وجود داشته باشد و زنان به طور مداوم و در دفعات متعدد از لوازم آرايش استفاده كنند ممكن است پوست‌شان تحريك شده و به مشكلات پوستي دچار شوند.وجود اين ماده سمي در مواد آرايشي نامرغوب جذب مي‌شود.

خودتان و پوستتان را بشناسید

آیا واقعا رژ لبی که بسته بندی شکل حیوانات دارد مناسب شما است؟ چند بار در هفته قرار است از این اسفنج خامه‌ای گران قیمت استفاده کنید؟ آیا به روغن اسطوخودوس حساسیت دارید یا به طور کلی چربی برای پوست شما مضر است؟

این‌ها سوالاتی هستند که شما باید پیش از اقدام به خرید پاسخ آن‌ها را بدانید. شناخت درست از سبک زندگی خودتان، استایل شخصی و از همه مهم‌تر نوع پوست، میزان چرب و حساس بودن و محدودیت‌های دیگری که دارید مثل آکنه یا رزاسه نقشی تعیین کننده در انتخاب یک محصول آرایشی مناسب دارد. اگر اهل آرایش روزمره نیستید

قطعا چیزهایی مثل پالت سایه چندرنگ مناسب شما نیستند و نباید برای آن‌ها پول بپردازید. اصل اساسی در این مورد این است که اگر چیزی را حداقل دوبار در هفته استفاده نمی‌کنید پسبه آن نیازی ندارید.

 محصولات آرایشی و بهداشتی با برچسب ضدحساسیت و ضدآلرژی باعث ایجاد آلرژی نمی شوند؟

این که فقط برچسبی با محتوای «ضدآلرژی» روی محصولات درج شده باشد، نشان دهنده این نیست که این محصول هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند.(FDA) هنوز استاندارد مشخصی برای درج این برچسب روی محصولات مشخص نکرده است. به همین دلیل تولیدکنندگان می توانند معیارهای متفاوتی برای درج «ضدآلرژی» داشته باشند! اما یادتان باشد هیچ یک از محصولات آرایشی نمی تواند صددرصد ضدآلرژی باشد.

کدام محصولات آرایشی  باعث جذب بیشتر نورخورشید و نفوذ نور به درون لب ها می شود؟

رژهای مایع براق و اکلیلی به راحتی نورآفتاب را از خود عبور می دهند و حتی باعث جذب بیشتر نور می شوند. اگر می خواهید از رژهای مایع براق استفاده کنید، قبل از آن یک رژ مات روی لب های تان بمالید و سپس روی آن رژمایع بزنید. اگر از برق لب استفاده می کنید حتما اطمینان حاصل کنید که spf۳۰ را داشته باشد.

هماهنگ خرید کنید(راهنمای خرید لوازم آرایشی)

مثل کمد لباس‌ها، کمد لوازم آرایشی شما هم باید با هم هماهنگ باشند. چون همان طور که می‌دانید نمی‌توان هر رنگ رژ لبی را با هر رنگ سایه یا رژگونه استفاده کرد و اگر بین این رنگ‌ها و طیف‌ها هماهنگی وجود نداشته باشد عملا نیمی از لوازم آرایشی داخل کمد شما بلااستفاده خواهد ماند.

خرید لوازم آرایشی زمانی موفق است که با در نظر گرفتن مجموعه لوازم آرایش و برای کامل کردن آن صورت گیرد تا شاهد خرید‌های ناهماهنگ و احتمالا تکراری نباشید.

راهنمای خرید لوازم آرایشی خوب و مناسب: به دنبال چه هستید؟

يكي از شايع‌ترين مشكلات ايجاد حساسيت‌هاي پوستي است برخي اوقات به زنانی كه آلرژي بالايي دارند توصيه مي‌شود قبل از مصرف لوازم آرايش آن را تست کنند.

در اين روش قسمتي از ماده آرايشي را روي بازوي خود امتحان کرده و چون پوست بازو مانند پوست صورت حساس و نازك است و از لحاظ بافتي شبيه به هم هستند اگر ظرف مدت 48 تا 72 ساعت واكنش نشان داد مشخص خواهد شد كه پوست صورت شان در تماس با مواد آرايشي ممكن است دچار التهاب و واكنش پوستي شود.

برند های ایرانی لوازم آرایشی

  • مای (MY)

یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای لوازم آرایشی ایرانی که بازار خوبی هم در ایران دارد، برند مای است. اعتراف می‌کنم خودم تا همین چندوقت پیش درجریان نبودم که مای، یک برند ایرانی است. کیفیت محصولات مای، در سطح استانداردهای بین‌المللی است و موفق شده‌است تا استاندارد ISO۲۲۷۲۶ را که یکی از معتبرترین استانداردهای بین‌المللی لوازم آرایش است، کسب کند.

  • سینره (Cinere) و این‌لی (INLAY)

حتما اسم سینره زیاد به گوشتان خورده‌ است. محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و موی سینره، یکی از معروف‌ترین محصولات بهداشتی ایرانی است که کیفیت مناسبی هم به نسبت قیمت خود دارد. کرم‌های مرطوب‌کننده، ضدآفتاب، انواع شامپو، لوسیون‌های متنوع برای مراقبت از انواع پوست و محصولات درمانی، از تولیدات این برند به حساب می‌آیند.

برند های ایرانی لوازم آرایشی(راهنمای خرید لوازم آرایشی)

  • کالیستا (callista)

درتهیه لوازم آرایشی این‌لی از مواد باکیفیت استفاده شده‌است. خبرخوب اینکه لوازم آرایشی این شرکت فاقد سرب و پارابن هستند و شما می‌توانید با اطمینان از سلامت آن‌ها، از این محصولات استفاده کنید.

اولین نکته‌ای که در برخورد با برند کالیستا، توجه شما را به خود جلب می‌کند، بازی رنگ‌ها است. کالیستا، یکی از رنگی‌رنگی‌ترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانی است که انصافا در بسته‌بندی، خلاقیت خوبی به خرج داده‌است.

تنوع محصولات کالیستا، به اندازه سایر برندهای آرایشی دیگر نیست. البته این مساله را می‌توان پای تازه‌کار بودن آن گذاشت. مالکان این برند، مدعی هستند که مواد اولیه محصولات خود را از باکیفیت‌ترین و بهترین مواد آرایشی اروپایی و آمریکایی وارد ایران می‌کنند.

  • هیدرودرم

به‌ جرات می‌توان هیدرودرم را یکی از باکیفیت‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای مراقبت از پوست ایرانی دانست. این برند که از تولیدات لابراتوار پارس حیان است، در زمینه مراقبت از پوست، مو و ناخن، فعالیت می‌کند.

لابراتوار پارس حیان هم یکی از بزرگترین آزمایشگاه‌های تولیدات لوازم آرایش و بهداشتی در خاورمیانه است که برندهای معتبری مثل هیدرودرم، سان سیف، آردن، فولیکا و هرباسنس را وارد بازارهای ایرانی کرده‌است.

  • آنیکا

تخصص اصلی برند آنیکا، تولید انواع عطر و بادی‌اسپلش است. اما این برند، کم‌کم به دامنه محصولات خود وسعت بخشیده و کیت رنگ مو، لوازم آرایشی صورت و محصولات مراقبت از پوست را وارد کاتالوگ خود کرده‌ است. قیمت پایین عطر و ادکلن‌های آنیکا نسبت به کیفیت آن‌ها، از مهم‌ترین علت‌های موفقیت آن است.

  • آموتیا

محصولات آرایشی آموتیا، در رده باکیفیت‌ترین لوازم آرایشی بهداشتی ایرانی قرار می‌گیرند. چندسال پیش، امتیاز این برند توسط مالکان ایرانی از طرف ترک، خریداری شده است. و حالا این برند، تحت لیسانس یک شرکت ایتالیایی، در ایران، مشغول به فعالیت است.

برند های خارجی لوازم آرایشی

  • کلینیکClinique
  • MAC
  • مایبیلینMaybelline
  • اربان دیکیUrban Decay
  • اوریفلیمOriflame
  • کاور گرل Cover Girl
  • آون Avon
  • رولون Revlon
  • اتود Etude
  • لوریل گروپ L’Oreal Group

لوازم آرایشی ایرانی یا خارجی

مهم‌ترین نکته درمورد استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانی، ضمانت اصل بودن آن‌هاست. متاسفانه، اکثر برندهای لوازم آرایشی موجود در بازار ایران، از مبادی غیررسمی و به‌طور غیرقانونی وارد ایران می‌شوند و نمی‌توان با قطعیت درمورد کیفیت و اصالت آن‌ها نظر داد.

تنها بعضی از برندهایی که در ایران نمایندگی دارند، قابل اطمینان و اعتماد هستند. اما وقتی انتخاب شما از برندی کاملا ایرانی باشد، دیگر دغدغه و نگرانی اصل بودن کالا را نخواهید داشت. چون می‌توانید محصول موردنظرتان را مستقیما از فروشگاه شرکت تولیدکننده و نمایندگی‌های معتبر فروش آن‌ها بخرید.

ایرانی یا خارجی

از طرفی، لوازم آرایشی ایرانی، برای آب وهوای ایران ساخته شده‌اند. این محصولات، تطابق خوبی با شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی ایران دارند و به شرط داشتن کیفیت، نتیجه بهتری روی پوست ما خواهند داشت.

ما با حمایت از برندهای ایرانی، درواقع به اقتصاد خودمان کمک کرده‌ایم. این محصولات می‌توانند با حمایت ما، تولیدات خود را گسترش دهند و این به معنای اشتغال‌زایی بیشتر است.

نکته مهم

و یک نکته مهم دیگر! برندهای آرایشی و بهداشتی ایرانی، درمقایسه با مشابه خارجی‌شان، قیمت بسیار کمتری دارند و خرید آن‌ها، مقرون به‌صرفه است. پس سعی کنید لوازم آرایشی و بهداشتی‌تان را از محصولات ایرانی انتخاب کنید تا علاوه‌بر اقتصاد کشور، به جیب خودتان هم کمک کرده‌باشید!

دیدگاهتان را بنویسید