انواع لوازم خانگی

راهنمای خرید سینمای خانگی

راهنمای خرید انواع سینمای خانگی

راهنمای انواع خرید سینما خانگی

رانمای خربد انواع  سینما خانگی در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود. ارائه این محصول به‌ عنوان پروموشن توسط برخی از نمایندگی‌های فروش تلویزیون باعث شد تا استفاده از این کالا در اکثر خانه‌ها رایج شود. خریداران سینما خانگی در ابتدا توجه چندانی به‌ ظاهر سینما خانگی و یا قابلیت‌های فنی آن نشان نمی‌دادند. برخی از خریداران نیز ترجیح می‌دادند این هدیه را از بین نمونه‌های موجود در بازار و با در دست داشتن اطلاعات کامل در این مورد سینمای خانگی مورد نظر خود را خریداری نمایند. اگر شما نیز از آن دسته از خریداران هستید که دوست دارید این کالا را با آگاهی کامل خریداری نمایید توصیه می‌کنیم این راهنمای خرید سینما خانگی را از دست ندهید.

تعیین بودجه در دسترس و برند مورد نظر

یکی از اصولی که در راهنمای خرید انواع سینمای خانگی  سیستم‌های صوتی به آن تأکید شده است مشخص نمودن بودجه در دسترس می‌باشد. خریدار همچنین باید برند مورد نظر خود را از بین برندهای موجود در بازار انتخاب نماید. امروزه برندهای مختلف سینما خانگی در بازار موجود می‌باشد و قیمت برخی از این برندها بیشتر می‌باشد از این‌رو درصورتی‌که بودجه در دسترس را تعیین کرده باشید می‌توانید بر اساس آن‌یکی از برندهای موجود در بازار مانند تسکو ، ساسمسونگ ، ال جی ، ایکس ویژن و … را انتخاب نمایید. یکی از نکاتی که هنگام خرید سینما خانگی بهتر است رعایت شود انتخاب برند سینما خانگی مطابق با برند تلویزیون موجود در منزل می‌باشد زیرا با این کار سینما خانگی و تلویزیون شما در کنار یکدیگر زیبا و کامل می‌کنند.

توجه کردن به سیستم پخش سینمای خانگی

اکثر سینماهای خانگی تا سال گذشته فقط VCD,DVD پخش می‌کردند اما امروزه با ورود مدل‌های جدید به بازار اکثر آن‌ها از دیسک‌های بلوری و سه‌بعدی پشتیبانی می‌کنند. این بخش کننده‌ها برای کاربران خود امکان تماشای تصاویر سه‌بعدی را فراهم کرده و دارای طراحی ظاهری زیبایی نیز هستند. سینماهای خانگی جدید دارای پنل های باریک هستند و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به‌سرعت و وضوح‌ بالای تصویر آن‌ها اشاره کرد. با اتصال این پخش‌کننده‌ها و استفاده از کابل HDMI تلویزیون‌ها تصاویر با کیفیت را نمایش خواهند داد. در راهنما خرید سینماخانگی به اهمیت فرمت‌های پخش نیز تأکید شده است و در صورت خرید پخش‌کننده بلو-ری باید فرمت پخش سازگار با آن را نیز انتخاب نمایید زیرا ممکن است اکثر آرشیو فیلم‌ها روی دیسک‌های DVD قرار داشته باشند.

اهمیت دادن به اسپیکرها و اندازه پخش آن‌ها

اسپیکرها مهم‌ترین بخش یک سینما خانگی را تشکیل می‌دهند. به‌طور کلی می‌توان گفت این سیستم‌ها در انواع مختلف 1.2 ، 1.5 و 1.7 کاناله در بازار به‌صورت گسترده موجود هستند که با استفاده از سیستم 1.2 کاناله می‌توان صدای استریو را به‌صورت واقعی دریافت نمود. سیستم‌های 1.7 نیز برای استفاده در آپارتمان مناسب نمی‌باشد زیرا صدای آن بیش‌ازحد زیاد است و برای سیستم منازل یا اماکنی نیاز است که به صدای دالبی و صدای بلند نیاز داشته باشند.

شناسایی کردن ورودی و خروجی دستگاه

در  مطلب راهنمای خرید سینما خانگی این مورد ذکر شده که توجه به پورت‌های ورودی و خروجی این سیستم از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است. بیشتر پخش‌کننده‌های بلو-ری دارای یک ورودی و یک خروجی هستند اما در برخی از آن‌ها نیز دو ورودی و خروجی به چشم می‌خورند. وظیفه ورودی HDMI اتصال پخش‌کننده اصلی به دیگر پخش‌کننده‌ها می‌باشد. خروجی آن را نیز می‌توان به تلویزیون و با پروژکتور وصل کرد. انتقال صدا به اسپیکرها نیز از طریق گروه دیگری از خروجی‌های صوتی انجام می‌گیرد. تعداد خروجی‌ها نمایانگر تعداد اسپیکرهایی است که دستگاه می‌تواند بپذیرد. در جلوی اکثر دستگاه‌ها خروجی هدفون و پورت USB نیز تعبیه‌شده است که می‌توان آن‌ها را جهت جلوگیری از ورود گردوخاک به دستگاه با استفاده از یک درپوش محافظ مسدود نمود. گروهی دیگری از خروجی‌ها VGA هستند. جهت اتصال به اینترنت در برخی از پخش‌کننده‌ها یک پورت وجود دارد.

محل قرارگیری سینما خانگی در منزل

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید انواع سینمای خانگی  باید مورد نظر قرار گیرد اتاقی از منزل می‌باشد که می‌خواهید سیستم موردنظر را در آن قرار دهید. زیرا اتاق انتخابی ممکن است تأثیر قابل‌توجهی روی کیفیت صدا، نحوه انتخاب اندازه نمایشگر و چیدمان مبلمان در منزل داشته باشد. هنگام انتخاب سینما خانگی در نظر داشتن تصویر دیاگرامی از اتاق موردنظر و همچنین اندازه‌ها یکی از موارد ضروری محسوب می‌شود. در هنگام انتخاب این سیستم صوتی باید محل پنجره‌ها، درها و دیگر ویژگی‌های معماری اتاق یا محل نصب در نظر گرفته شوند زیرا تمامی آن‌ها بر میزان انتشار صورت تأثیر قابل‌توجهی دارند. شما همچنین باید به سطوح همچون فرش، پرده و دیگر وسایل موجود در اتاق که ممکن است بر صوت تأثیر داشته باشند توجه نمایید.

نکاتی که هنگام خرید سینمای خانگی باید به آنها توجه کنید

اگر تصمیم به خرید سینمای خانگی گرفتید و قصد دارید تا برنامه‌های مورد علاقه خود را به شکلی دلپذیرتر مشاهده کنید، بهتر است که در انتخاب خود دقت کرده و با توجه به نیازهای خود خرید کنید. برای خرید بهترین سینمای خانگی، توجه به نکات زیر توصیه می‌شود:

تعداد اسپیکرها

به طور کلی برای راه‌اندازی یک انواع سینمای خانگی چند نوع پیکربندی برای اسپیکرها وجود دارد که دو نوع از آن‌ها بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیکربندی اول، پیکربندی 5.1 بوده که به معنای 5 اسپیکر و یک ساب ووفر است. این پیکربندی که به عنوان پیکربندی ارزان قیمت‌تر شناخته می‌شود، سه بلندگو جلویی (چپ، راست و وسط) را بعلاوه دو بلندگوی فراگیر که می‌توانند در دو طرف یا پشت مبل شما قرار بگیرند شامل می‌شود. پیکربندی دوم که طبیعتا قیمت آن گرانتر است، یک ساب ووفر بعلاوه 7 اسپیکر متشکل از سه بلندگوی جلویی و 4 بلندگوی فراگیر را شامل می‌شود.

اسپیکرهای دیواری (Height Speakers)

مسئله دیگری که باید هنگام خرید انواع سینمای خانگی  به آن توجه کنید این است که آیا می‌خواهید اسپیکرهای دیواری را در مجموعه خود داشته باشید یا خیر. اسپیکرهای دیواری اساسا صدا را از بالا به گوش شما می‌رسانند. این اسپیکرها این کار را یا با کوبیدن صدا به سقف و یا با قرارگیری در ارتفاع انجام می‌دهند. برای استفاده از اسپیکرهای دیواری بهتر است محیط نصب شما سقفی کوتاه داشته و همچنین امکان نصب بلندگوها روی دیوار وجود داشته باشد.

انواع سینمای خانگی دریافت کننده A/V

دریافت کننده صدا و تصویر (Audio/Video Receiver) که اصطلاحا به آن دریافت کننده A/V گفته می‌شود، نقش مهمی در کیفیت عملکرد سینمای خانگی شما دارد. بلندگوهای شما برای درست کار کردن، به برق و همچنین فرستادن سیگنال درست در زمان درست نیازمند هستند. هردو این کارها بر عهده دریافت کننده صدا و تصویر است که معمولا به شکل یک جعبه مستطیلی سیاه طراحی می‌شود. بعلاوه، این قطعه، ویدئو را نیز از منبع شما به تلویزیونتان انتقال می‌دهد.

درواقع، اگر دریافت کننده A/V شما درست کار کند، کل انواع سینمای خانگی  نیز درست و بی نقص کار می‌کند؛ اما اگر دریافت کننده A/V دچار اختلال باشد و نتواند کار خود را به درستی انجام دهد، سینمای خانگی شما نیز دچار اخلال خواهد شد. بنابراین بسیار مهم است که قبل از خرید سینمای خانگی در مورد دریافت کننده صدا و تصویر آن دقت کنید.

جهت تبلیغات رایگان به این وب سایت مراجعه کنید

راهنمای خرید انواع سینمای خانگی

راهنمای خرید انواع سینمای خانگی

انواع سینمای خانگی ساب ووفر‌ها

یک سینمای خانگی خوب باید باس خوبی داشته باشد که وظیفه این کار بر عهده ساب ووفر است. تقریبا همه سینماهای خانگی به ساب ووفر خود مجهز هستند که این مسئله باعث می‌شود ساب ووفر از قبل به خوبی با بلندگوهای انواع سینمای خانگی  شما هماهنگ باشد. البته امکان خرید یک ساب ووفر جدا نیز برای سینمای خانگی وجود دارد که بجز در موارد خاص توصیه نمی‌شود.

خرید سینمای خانگی بی‌سیم یا باسیم

طی چند سال اخیر استفاده از اسپیکرهای بی‌سیم محبوبیت زیادی پیدا کرده و همین مسئله باعث شده است که کمپانی‌های تولید کننده سینمای خانگی نیز به فکر استفاده از این طراحی در محصولات خود بیافتند.

البته با اینکه طراحی بی‌سیم می‌تواند ما را از شر سیم‌های مزاحم خلاص کند، اما این طراحی دو ایراد دارد که اساسا ایراد هر سیستم بی‌سیم دیگری نیز به شمار می‌روند.‌ ایراد اول این است که این سیستم‌ها گرانتر از سیستم‌های سیمی هستند. دومین ایراد این است که بلندگوهای انواع سینمای خانگی  بی‌سیم درواقع کاملا بی‌سیم نبوده و باید آن‌ها را به پریز برق وصل کنید و این بدان معناست که یا باید روی دیوار خانه چندین پریز داشته باشید و یا برای هر اسپیکر یک کابل بلند برق تهیه کنید.

نرم افزار صدای فراگیر

قبل از خرید سینمای خانگی بهتر است در مورد نوع صدای فراگیری که قصد دارید به آن گوش دهید فکر کنید. صدای فراگیر اساسا با کدگشایی سیگنال صدای ورودی توسط یک نرم افزار و هدایت آن به بلندگوی مناسب تولید می‌شود. این نرم افزار کدک (Codec) نامیده شده و آشنایی با آن می‌تواند به شما کمک کند تا سینمای خانگی مناسب خود را انتخاب کنید.

به طور کلی، وقتی صحبت از کدک‌ها می‌شود دو نام بیشتر به ذهن‌ها خطور می کنند: DTS:X و Dolby Atmos. کدک DTS:X برای سیستم‌هایی تولید شده است که اسپیکر دیواری ندارند و از سیستمی تحت عنوان «چند بعدی» استفاده می‌کنند تا صدای حقیقی را ارائه کنند. استفاده از این کدک به دلیل جوابدهی خوب روی سیستم‌هایی با طراحی کم‌تر از 5.1 بلندگو، رایج‌تر است. درمقابل، دالبی اتموس به اسپیکرهای دیواری اختصاصی خود نیاز دارد تا بتواند به درستی کار کند و فقط بر روی سیستم‌هایی که با پیکربندی 7.1 و بزرگتر طراحی شده‌اند جواب می‌دهد.

ادامه مطلب سینمای خانگی

اما آشنایی با کدک‌ها چطور می‌تواند به ما کمک کند؟ پاسخ ساده است: با صرفه جویی در هزینه. اگر سینمای خانگی شما اسپیکر دیواری را شامل نمی‌شود، دلیلی ندارد که یک دریافت کننده صدا و تصویر گرانتر که از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند را خریداری کنید. همچنین، اگر برنامه دارید که سیستم خود را در آینده ارتقا دهید و اسپیکرهای دیواری بخرید، می‌توانید از پیش سینمای خانگی خود را با این ارتقا احتمالی سازگار کرده و از پرداخت هزینه مجدد پیشگیری کنید.

ساندبار‌ سینمای خانگی

همانطور که عنوان شد، معمولا سینماهای خانگی 3 بلندگوی جلویی (چپ، راست و مرکز) را شامل می‌شوند. اکثر سینماهای خانگی جدید اما این سه بلندگو را در یک قالب و تحت عنوان ساندبار ارائه می‌کنند. ساندبار‌ها از نظر کیفیت و توانایی تقویت صدا به خوبی اسپیکر‌های جدا از هم عمل می‌کنند، اما مزیت مثبت آن‌ها این است که راه‌اندازی‌شان آسان بوده و همچنین طراحی جمع و جور آن‌ها باعث کاهش شلوغی روی میز تلویزیون می‌شود. بنابراین، هنگام خرید سینمای خانگی بسیار مهم است که به کیفیت ساندبار دقت کنید

بهترین سینما خانگی های موجود در بازار ایران

5 سینمای خانگی از بهترین انواع سینمای خانگی هایی که خرید آن‌ها هم اکنون در بازار ایران امکان پذیر است را می‌توانید در فهرست زیر مشاهده کنید. لازم به ذکر است که ملاک انتخاب این سیستم‌های سینمای خانگی ارزش خرید آن‌ها بوده، وگرنه بدیهی است که مجموعه‌های گران قیمت‌تر امکانات بیشتری را ارائه کرده و از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار هستند. با معرفی بهترین مدل های سینمای خانگی در بازار ایران همراه ما باشید.

سینمای خانگی کنکورد پلاس مدل TH-M317

کنکورد پلاس TH-M317 یک انواع سینمای خانگی با قیمت نسبتا مناسب و توان خروجی 2800 وات است. این سیستم از 3 کانال پخش (دو بلندگو  و یک ساب ووفر) بعلاوه یک دریافت کننده صدا و تصویر تشکیل شده است. درگاه USB، ورودی صدای اپتیکال، ورودی صدای کواکسیال، بلوتوث، ورودی SD/MMC، دو ورودی میکروفن و پشتیبانی از ریموت کنترل از دیگر امکانات سینمای خانگی کنکورد پلاس مدل TH-M317 هستند. قیمت این سینمای خانگی در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان است.

سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-J5156K

سینمای خانگی HT-J5156K یکی از بهترین محصولات سامسونگ است که بر اساس طراحی 5.1 کاناله ساخته شده و توان خروجی آن برابر با 1000 وات است. این سینمای خانگی از چندین فرمت ویدئویی و صوتی مختلف پشتیبانی کرده و امکاناتی نظیر خروجی HDMI، درگاه USB، ورودی صدای اپتیکال و بلوتوث را شامل می‌شود. قیمت سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-J5156K در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود 4 میلیون و 700 هزار تومان است. اگر قصد خرید سینمای خانگی سامسونگ را دارید، این محصول می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

سینمای خانگی ال جی مدل LH-358HTS

سینمای خانگی LH-358HTS که محصول کمپانی ال جی است می‌تواند در ازای پرداخت کمی هزینه بیشتر، یک مجموعه تقریبا کامل را در اختیار شما قرار دهد. این سینمای خانگی با توان خروجی 1200 وات به خروجی کامپوزیت تصویر، خروجی HDMI، درگاه USB، ورودی صدای اپتیکال، ورودی AUX و بلوتوث مجهز است. سینمای خانگی ال جی مدل LH-358HTS بر اساس طراحی 5.1 کاناله پیکربندی شده و از فرمت‌های صوتی و تصویری زیادی پشتیبانی می‌کند. قیمت این سینمای خانگی در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود 6 میلیون و 900 هزار تومان است.