انواع دزد گیر

تفاوت دزدگیر با تلفن کننده سیم کارتی با خط ثابت

دزدگیر منزل

تفاوت دزدگیر با تلفن کننده سیم کارتی با خط ثابت

تفاوت دزدگیر با تلفن کننده دزدگیر های اماکن در دو نوع سیم کارتی و خط ثابت هستند که هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه به ان خواهیم پرداخت.تلفن کننده های خط ثابت دزدگیر به خط ثابت تلفن محل نصب متصل شده و در هنگام تحریک به شماره هایی که به حافظه ان داده شده تماس میگیرد و پیغام ضبط شده را پخش میکند.پس در صورت قطع سیم تلفن از بیرون ساختمان توسط سارق دیگر تلفن کننده عمل نخواهد کرد.و فقط صدای اژیر در محل وجود خواهد داشت.این تلفن کننده ها امکان فعال و غیر فعال کردن دستگاه از محلی دیگر از طریق تلفن را ندارند.شما میتوانید حدود ۲۰ شماره تلفن به حافظه دستگاه برای تماس در هنگام سرقت را بدهید.

در تلفن کننده سیم کارتی دزدگیر علاوه بر تماس و پخش پیام در هنگاه تحریک شما پیامک هایی نیز دریافت میکنید که گزارشاتی از قبیل فعال و غیر فعال شدن سیستم توسط کاربران دیگر،تحریک سیستم در هنگاه سرقت،اعلام زون تحریک شده در محل،قطع جریان برق شهر،و…را به شما اطلاع میدهد.
همچنین از طریق این تلفن کننده شما میتوانید با ارسال پیامک از هر نقطه از کشور دزدگیر را فعال و یا غیر فعال کنید که این کار از طریق اپلیکیشن های مخصوص این سیستم ها هم امکان پذیر میباشد.

محل نصب تلفن کننده سیم کارتی باد از لحاظ انتن دهی بررسی شود  تا انتن دهی ضعیف نباشد زیرا عملکرد سیستم را دچار مشکل کرده و ضریب امنیتی را پایین میاورد .
از جمله دیگر مزایای سیستم اعلام سرقت سیم کارتی می توان به قابلیت کنترل پذیری بالا درآنها اشاره نمود امروزه همچنین نرم افزارهایی برای راحتی کار کنترل این سیستم ها بر روی گوشی ها می توان نصب نمود که این نرم افزارها قابلیت های تنظیم دستگاه و کنترل آن را می توانند بطور کامل انجام دهند از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

تفاوت دزدگیر سیمکارتی و دزدگیر خط تلفن شهری

دزدگیر ها در دو نوع سیم کارتی و خط تلفن شهری تولید می شوند . یعنی تلفن کننده سیستم دزدگیر اماکن با سیم کارت یا خط ثابت تلفن شهری کار می کند، هر کدام از این دو نوع مدل مزایا و معایبی دارند که در ادامه به توضیح ویژگی های هر کدام می پردازیم.

تفاوت دزدگیر با تلفن کننده دزدگیر های خط تلفن شهری

دزدگیرهای با تلفن کننده خط تلفن شهری به این صورت هستند که در صورت احساس خطر آژیر می کشد و به شماره هایی که در آن وارد کردید نیز آلارم هشدار می فرستد .اما یک عیبی که دارد این است که درصورتی که سارقان خط تلفن شهری را قطع کنند دیگر تلفن کننده نمی تواند برای شما آلارم بفرستد و فقط در محیط دستگاه آژیر صدا می کند. این موضوع بسیار مهم است که دستگاه برای شما اس ام اس و تماس بگیرد.

دزدگیر های اماکن سیمکارتی

تفاوت دزدگیر با تلفن کننده تلفن کننده سیم کارتی از به روز ترین دستگاه های موجود می باشد ،این دزدگیر اماکن دارای ویژگی های متفاوت می باشد، در صورت احساس خطر دستگاه مرکزی دزدگیر سیم کارتی در محیط آژیر به صدا در می آید و علاوه بر پیامک و تماس با شما مربوط به سرقت پیام های متفاوت دیگری نیز برای شما ارسال میکند،از جمله این پیام ها می توان به فعال و غیر فعال شدن سیستم توسط کاربران دیگر،اعلام شماره زون تحریک شده در محل،قطع جریان برق شهر و …. اشاره کرد.

دستگاه تلفن کننده چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه تلفن کننده در هنگام سرقت یا هرگونه احساس خطر با شماره تلفن هایی که از قبل برروی آن ها تعریف شده است تماس میگیرد و پیغامی را که از قبل ضبط شده است، پخش می کند. این مورد وظیفه اصلی تلفن کننده ها می باشد اما ممکن است برخی از تلفن کننده ها دارای قابلیت ها و امکانات بیشتری نیز باشند.

دستگاه های تلفن کننده به طور کلی به دو دسته دستگاه تلفن کننده سیمکارتی و معمولی تقسیم می شوند. البته توجه داشته باشید که این دستگاه از لحاظ مدل، برند و … دارای انواع مختلفی می باشد. در ادامه به بررسی دو نوع دستگاه های تلفن کننده خواهیم پرداخت و آن دو را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

تلفن کننده معمولی تفاوت دزدگیر با تلفن کننده

تفاوت دزدگیر با تلفن کننده همان طور که گفته شد وظیفه اصلی دستگاه های تلفن کننده یکسان است و تمامی آن ها کاربرد یکسانی دارند. لازم است از قبل شماره تلفن هایی را روی دستگاه تلفن کننده معمولی تعریف کنید تا در هنگام خطر یا سرقت با شماره تلفن های از پیش تعیین شده تماس گرفته و پیغام ضبط شده و آماده را پخش کند. در صورتی که پیغامی ضبط شده وجود نداشته باشد تلفن کننده صدای آژِیر پخش می کند. این نوع تلفن کننده به خط تلفن شهری متصل است و از طریق تلفن ثابت منزل تماس می گیرد.

تلفن کننده سیمکارتی

این نوع دستگاه نیز همانند تلفن کننده معمولی وظیفه دارد در هنگام سرقت با شماره تلفن های از پیش تعیین شده تماس بگیرد و پیغام صوتی ضبط شده شما را پخش نماید. البته توجه کنید که این نوع دستگاه بدون نیاز به خط شهری و تنها با یک سیمکارت فعال می شود. از مزایای این نوع دستگاه می توان به زمان قطع شدن خط شهری اشاره کرد.

در مواقعی که خط تلفن ثابت به دلایل مختلف قطع باشد، دستگاه تلفن کننده معمولی غیر فعال می شود و قادر به تماس گرفتن نیست اما دستگاه تلفن کننده سیمکارتی نیازی به خط شهری ندارد و با قطع آن غیرفعال نمی شود. برخی از دزدگیر های اماکن خود  دارای تلفن کننده می باشند و نیازی به خرید آن نیست. اگر قصد خرید دزدگیر اماکن را دارید حتما به سراغ دزدگیر اماکنی بروید که دارای تلفن کننده سیمکارتی است. در ادامه قصد داریم دزدگیر های اماکنی که دارای دستگاه تلفن کننده سیمکارتی می باشند را به شما معرفی کنیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

تفاوت دزدگیر با تلفن کننده دزدگیر های اماکن دارای تلفن کننده سیمکارتی
دزدگیر اماکن فایروال مدل F9

یکی از دزدگیرهای اماکن با کیفیت که دارای دستگاه تلفن کننده سیمکارتی می باشد، دزدگیر اماکن فایروال مدل F9 است. از ویژگی های این نوع دستگاه می توان به صفحه نمایش ال سی دی فارسی آن اشاره نمود. جنس بدنه آن پلاستیکی می باشد و در کنار لوازم جانبی خود، دارای دو عدد ریموت غیرتصویری است.

دزدگیر اماکن فایروال مدل F10

این نوع دزدگیر نیز از جمله دزدگیر های با کیفیت و کاربردی فایروال می باشد. دزدگیر اماکن فایروال مدل F10 تمامی ویژگی ها و قابلیت های دزدگیر اماکن مدل F9 را دارا می باشد و علاوه بر آن قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارد. درواقع این دزدگیر امکان کنترل از راه دور وسایل برقی را در اختیار کاربر قرار می دهد. به طور مثال با استفاده از این دزدگیر، شما می توانید لامپ خانه خودرا خاموش یا روشن کنید.

نکات قابل توجه تفاوت دزدگیر با تلفن کننده

توجه داشته باشید که تلفن کننده های سیمکارتی همانند یک تلفن همراه عمل می کنند. به همین علت برای تماس گرفتن در مواقع ضروری لازم است سیمکارتی که درون تلفن کننده قرارگرفته است فعال باشد. از جمله موارد دیگری که لازم است به آن توجه شود؛ شارژ اعتباری سیمکارت می باشد. لازم است از قبل سیمکارت مورد نظر شارژ شود تا هنگام تماس گرفتن مشکلی به وجود نیاید.

تفاوت دزدگیر فایروال F9 وF10

شاید تجربه تلخ فراموشی تعویض باتری سنسور های بیسیم دزدگیر خود را داشته باشید ، در آن صورت میتوان گفت که شما با وجود اتمام باتری های سنسور های جانبی پنل دزدگیر دیگر مکان مورد نظر هیچ ایمنی نخواهد داشت ، اینجاست که تفاوت اصلی این دوپنل کاملا مشخص میشود :
پنل دزدگیر اماکن F10 با ارسال پیامک هشدار کاهش باتری شما و محل مورد نظر را از یک فاجعه نجات خواهد داد.

دیگر تفاوت این دو پنل با یکدیگر در برد رله های روی دزدگیر بوده که مدل دزدگیر اماکن فایروال F10 دارای 7 برد رله قابل کنترل درحالت های مختلف نسبت به مدل F9 دارد.