اطلاعات عمومی, انواع لوازم خانگی

جدید ترین امکانات یخچال فریزر های امروزی

یخچال فریزر

یخچال فریزر

یخچال فریزر با پیشرفت تکنولوژی و رقابت بین تولید کنندگان، هر روز شاهد محصولات جدید در بازار هستیم. در اینجا قصد داریم شما را با تکنولوژی های جدید یخچال فریزر های امروزی که پیشرفت چشمگیری نسبت به یخچال های قدیمی داشته اند آشنا کنیم تا بهترین انتخاب را برای آشپزخانه خود داشته باشید.

درب دوگانه

این ویژگی در اکثر مدل های جدید امروزی باعث میشود بدون باز کردن درب اصلی یخچال فریزر، با دو تا ضربه روی پنل شیشه ای، داخل یخچال روشن شده و بدون باز کردن در یخچال داخلش را ببینید و از درب خارجی به نوشیدنی ها دسترسی داشته باشید. در یخچال های چهار درب، Door In Door و درب فرانسوی، برای صرفه جویی در مصرف انرژی یک درب فرعی کوچکتر بر روی درب اصلی برای دسترسی سریع تر قرار گرفته است. بطری هایی که مدام با آن سر و کار دارید در دسترسی راحتتر قرار می گیرند. البته این طراحی زیبایی یخچال را دو برابر کرده است. در نتیجه انرژی کمتری مصرف میکند و هزینه برق کمتر میشود. همچنین به دلیل اینکه فریزر پایین قرار دارد محبوبیت زیادی دارد زیرا هوای گرم در بالا قرار گرفته و وجود فریزر در قسمت پایینی باعث عملکرد بهتر سیستم سرمایش فریزر میشود.

میزان مصرف انرژی

روز به روز با پیشرفت تکنولوژی یخچال فریزر میزان مصرف انرژی در دستگاه های مختلف پایین می آید. مصرف انرژی در یخچال ها از D پایین ترین رده تا A بالاترین رده انرژی را شامل می شود. که بیشتر یخچال های امروزی بالاترین رده انرژی را دارند.

کاربری آسان و راحتی در استفاده

راحتی استفاده در تمامی لوازم خانگی اهمیت بالایی دارد. امروزه یخچال فریز هایی را مشاهده می کنید که دارای وای فای بوده و هوشمند هستند. کاربر می تواند با استفاده از گوشی هوشمند خود به آن وصل شده و تمامی تنظیمات لازم را انجام دهد.

نور پردازی

چراغ های داخل یخچال وظیفه نور پردازی فضای درون یخچال را بر عهده دارند. امروزه در مدل های جدید با استفاده از لامپ های ال ای دی که در هر طبقه نصب می شود جلوه ی بیشتری نسبت به یخچال های قدیمی پیدا کرده است و علاوه بر زیبایی موجب گرم شدن محیط داخلی یخچال فریزر نمی شود. در برخی نیز با باز کردن درب ، به صورت آهسته داخل یخچال روشن می شود و روشنایی کم کم افزایش پیدا می کند.

یخچال و فریزر

یخچال فریزر

آب سردکن و یخساز اتوماتیک با فیلتر تصفیه

بیشتر یخچال های مدرن امروزی یخ ساز و آب ریز بیرونی دارد. به نیاز خود حتما توجه کنید که مصرف روزانه شما چقدر است و آیا از نظر زیبایی می پسندید یا خیر. با آبریز هایی که پر کردن خودکار دارند میتوانید بدون نگرانی ظرف را زیر آبریز قرار داده به کار های دیگر بپردازید چون قبل از سرریز شدن آب، جریان را قطع خواهد کرد. معمولا آبریز های یخچال های پیشرفته به نوعی فیلتر تصفیه ی آب مجهز هستند. البته این امکانات کمی از فضای داخل یخچال فریزر را کوچکتر می کند.

تماشای سریع

برخی از یخچال‌ های هوشمند این امکان را به شما می دهند بدون باز کردن درب یخچال، از طریق صفحه ‌نمایش روی آن، به کمک دوربین داخلی که دارد میتوانید محتویات داخل یخچال را مشاهده کنید. دوربین های جدید هوش مصنوعی، محتویات داخل یخچال فریزر را اسکن می کند و برنامه ی غذایی یک هفته را براساس رژیم غذایی که توسط کاربر تنظیم شده است برنامه ریزی می کند. همچنین ورود و خروج مواد غذایی به داخل یخچال را تحت نظر دارد و لیست خرید را برای کابر آماده می کند.

یخچال فریزر فضای داخلی بزرگ

یکی از مقیاس های مهم برای هر یخچال فریزر، ظرفیت نگهداری مواد غذایی است زیرا باید مواد غذایی را بدون انباشته کردن در یک نقطه، با جریان مناسب هوا، سرد کند. فضای طراحی شده برای این دسته از یخچال فریزرها به گونه ای تعبیه شده که میتوانید حجم بالایی از مواد غذایی را بدون بروز هیچ گونه تغییری در کیفیت آنها، نگهداری کنید.

کنترل دما دیجیتالی

همه مواد غذایی در یک دمای مشابه نگهداری نمی شوند در مدل یخچال فریزر های لمسی جدید می توانید دما را در ناحیه های مختلف تنظیم کنید. به عنوان مثال دمای میوه با طبقه بالایی متفاوت باشد. در این صورت نیازی نیست که کل یخچال فریزر دمای یکسانی داشته باشد.

کنترل هوشمند در یخچال فریزر

هر کدام از برند های معروف، اپلیکیشن مختص به خود برای کنترل از راه دور دارند. از طریق این برنامه به کمک دوربین هایی که داخل یخچال قرار گرفته است می توانید فضای داخلی را مشاهده کنید و تمامی هشدار ها را روی گوشی همراهتان ببینید. و از اخطار های ضروری مطلع شوید.

انواع یخچال فریزر

یخچال فریزر

موتور اینورتر

در یخچال فریزر های قدیمی صدای موتور بالا بود و موتور بازده بالایی در سرد نگه داشتن یخچال نداشت. موتور به عنوان هسته یخچال فریزر، از مهمترین قسمت یخچال های فریزر است. موتور های موجود در یخچال فریزر تا سال ۲۰۱۹، ویژگی هایی مانند اینورتر ، مصرف انرژی پایین و صدای کم را دارند. اینورتر از یک طرف از موتور یخچال در برابر نوسانات برق و شوک های الکتریکی محافظت کرده و از طرفی دیگر با تبدیل جریانات برق ، مصرف برق را تا حد زیادی کاهش می دهد.

قفل کودک

برای خانواده های که بچه کوچک دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اخطار باز ماندن درب یخچال فریزر

بعد از مدت زمان مشخصی که درب یخچال یا فریزر باز بماند ببا استفاده از سنسور هایی که جاگذاری شده است صدای هشدار شروع به کار می کند و متوجه باز ماندن در می شوید.

تکنولوژی VitaFresh Plus

با این تکنولوژی میوه و سبزیجات مدت زمان بیشتری تازه می مانند. و چون باعث کاهش در اتلاف مواد غذایی می شود به محیط زیست کمک زیادی می کند.

قفسه های قابل تنظیم

امروزه یخچال فریزر مدرن از قابلیت شخصی سازی فضا برخوردار اند. میتوانید قفسه ها و محفظه ها را به اندازه دلخواه بلند یا کوتاه کنید.

برندهای مختلف یخچال فریزر

یخچال فریزر

قابلیت استرلیزه و میکروب زدایی

در سری یخچال های جدید نگران بوی بد داخل یخچال نباشید چون این قابلیت جدید بو و باکتری های داخل یخچال را از بین می برند.

انجماد سریع

این قابلیت فرایند سرد شدن را سریع می کند و زمان سرد شدن ماده غذایی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.یخچال فریزر

دیدگاهتان را بنویسید