اطلاعات عمومی

ثبت شرکت برای بسته بندی مواد غذایی

دستگاه پودری و حجمی

برای ثبت شرکت مواد غذایی

چه شرایط و مدارکی نیاز است، هزینه ثبت شرکت مواد غذایی یا شرکت بسته بندی مواد غذایی چقدر است و مراحل آن چگونه است؟برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشد. در این مقاله تصمیم داریم که در رابطه با راه اندازی کسب و کار در حوزه مواد غذایی و اخذ مجوز های لازم برای آن توضیح دهیم. همانطور که می دانیم افراد برای به دست آوردن موفقیت و سود بیشتر باید به ثبت شرکت خود بپردازند بنابراین این مراحل را بصورت گام به گام به شما خواهیم گفت پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه

در زمان قدیم به دلیل پایین بودن سطح دانش افراد مواد غذایی خود را بطور مستقیم از کشاورزان خریداری می کردند ولی با گذر زمان، شرکت مواد غذایی را تاسیس نموده و در این مکان محصولات را از کشاورزان خریداری نموده و در کارخانه به بسته بندی بهداشتی آن می پردازند در نتیجه افراد می توانند با خیالی راحت و بصورت بهداشتی محصولات را خریداری نمایند.

ثبت شرکت مواد غذایی

بسیاری از افراد که در رشته ی صنایع غذایی تحصیل می کنند تصمیم دارند در آینده فعالیت خود را در زمینه ی صنایع غذایی انجام دهند. قابل ذکر است که در دوران قدیم این رشته به اسم مهندسی کشاورزی بوده و در سال ۱۳۷۱ بنام صنایع غذایی تغییر یافته است.

در صنایع غذایی افراد مشغول به فعالیت در زمینه ی برداشت محصولات زراعی، باغی و همچنین به فعالیت هایی که ماده خام به ماده غذایی تبدیل می کند مانند بسته بندی، نگهداری و … می پردازند.

ثبت شرکت

ساخت دستگاههای بسته بندی

مواد غذایی بطور کلی به طبقات زیر تقسیم بندی شده است:

-گروه مواد اولیه، بسته بندی و افزودنی‍ها
-گروه روغن و فرآورده های آردی (غلات)
-گروه لبنیات و فرآورده های گوشتی
-گروه آبمیوه
-گروه خشکبار، ادویه، کنسروهای غیرگوشتی و محصولات و فرآورده های کشاورزی

طبق قانون تجارت شرکتها در هفت قالب قابل ثبت می باشند ولی ثبت شرکت مواد غذایی معمولا در ۲ قالب ثبت می گردد:

-شرکت سهامی (این نوع شرکت به دو صورت سهامی عام و خاص تقسیم شده است.)
-شرکت با مسئولیت محدود
با توجه به آمار گرفته شده بیشتر افراد برای شروع کسب و کار خود از قالب ثبت شرکت سهامی خاص و یا ثبت شرکت مسئولیت محدود استفاده می کنند که بدین دلیل برای آشنایی بیشتر شما را با این دو نوع قالب آشنا می کنیم.

شرکت سهامی خاص چیست؟

نوعی شرکت بازرگانی است که کلیه ی سرمایه شرکا به سهام تبدیل شده در نتیجه میزان مسئولیت هر یک به مقدار سهام آن بستگی دارد. زمانیکه شرکت در این قالب به ثبت رسد، شرکت ثبت شده به امور تجاری می پردازد. در این نوع شرکت تعداد سهامداران نسبت به سهامی عام کمتر بوده و مجمع عمومی در این نوع شرکت ها وجود ندارد و پروسه ثبت آن ۲۰ روز کاری بطول می انجامد.

ساخت ماشین آلات بسته بندی

شرایط ثبت شرکت مواد غذایی سهامی خاص:

  • با حضور حداقل ۵ نفر ثبت می گردد که سه نفر هیئت مدیره و دو نفر بازرس که نباید نسبت فامیلی با اعضای هیئت مدیره داشته باشند.
  • حداقل سرمایه برای ثبت ۱۰۰ هزار تومانی می باشد که از این مبلغ ۳۵ درصد آن باید به هنگام ثبت در حساب بانکی شرکت واریز گردد یعنی ۳۵ هزار تومان آن
  • واژه ی سهامی خاص قبل و یا بعد از نام شرکت بطور واضح و خوانا ذکر شود.
  • مدت زمان ثبت آن نیز حدودا ۱۵ روز کاری می باشد.

مدارک مورد نیاز برای شرکت سهامی خاص:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که شامل همان ۵ نفر می باشد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای هر ۵ نفر

ثبت شرکت مواد غذایی  با مسئولیت محدود چیست؟

یکی از رایج ترین شرکت ها، شرکت بامسئولیت محدود است که بیشتر بین دوست، آشنایان و خانواده تشکیل می شود در این نوع شرکت سرمایه به سهام تقسیم نشده و شرکا نسبت به مبلغ سهام دارای مسئولیت می باشد.

دستگاه بیلوبک

شرایط شرکت با مسئولیت محدود

  • این نوع شرکت با حداقل دو نفر تشکیل می شود.
  • حداقل سرمایه مورد نظر ۱۰۰ هزار تومان می باشد.
  • مدت زمان ثبت نیز ۱۵ روز کاری بطول می انجامد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مواد غذایی با مسئولیت محدود

  • کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.
  • کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
  • دو نسخه فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداران
  • دو نسخه فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداران
  • اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

مراحلی که برای ثبت شرکت مواد غذایی باید بگذرانید به شرح زیر می باشد

ابتدا مدارکی که ذکر کردیم را آماده نموده و سپس با حداقل ۵ نام شرکت آن را به اداره مربوطه ارائه دهید سپس کارشناسان مربوطه به بررسی این مدارک و نام آن می پردازند سپس متقاضیان باید حق الزحمه را به حساب واریز نموده و پس از تایید باید در روزنامه کثیرالانتشار چاپ شده و در اداره ثبت ثبت نمایند.

موضوع شرکت

همانطور که می دانید در ابتدای ثبت شرکت مواد غذایی باید موضوع شرکت مشخص گردد. موضوع شرکت مواد غذایی درواقع چارچوب حرکتی مدیران شرکت و فعالیت شرکت می باشد. موضوع شرکت مشخص می کند که شرکت در چه راستایی باید حرکت کند. برای انتخاب موضوع شرکت می توانید با مشاوران موسسه ثبت شرکت ما تماس بگیرید.

ثبت شرکت

شرایط اصلی شرکت

نمونه موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی

تولید و بسته بندی انواع کیک و کلوچه، تولید انواع کلوچه با نام تجاری دیگران از طریق ظرفیت خالی کارخانه، خرید و فروش مواد اولیه صنایع مواد غذایی، صادرات و واردات انواع مواد غذایی، شرکت در نمایشگاههای داخلی و بین المللی، انجام کلیه امور بازرگانی و خرید و فروش و پخش و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز، افتتاح حساب بانکی و دریافت وام و تسهیلات.

مراحل اخذ مجوز تولید مواد غذایی

پس از طی فرآیند ثبت شرکت تولید دستگاه بسته بندی مواد غذایی، برای شـروع کار تولید مواد غذایی نیاز به اخذ مجوز از سازمانهای مطوبع دارید.ابتدا برای راه اندازی کارخانه یا کارگاه باید به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه و نسبت به اخذ جواز تاسیس اقدام نمایید. بعد از اخذ جواز تاسیس، باید به ساززمان غذا و دارو مراجعه و با توجه به تولیدات خود نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایید.

مراحل ثبت شرکت بسته بندی غذا

بیلوبک

شرایط ثبت شرکت های پخش مواد غذایی

یک شرکت پخش مواد غذایی همانند سایر شرکتها به راحتی ثبت شده و نیاز به مقدمات و مجوزات خاصی نمی باشد. فقط لازم است برای شروع فعالیت از اتحادیه مربوط به صنف مورد نظر، مجوز فعالیت دریافت نمایید.

شرایط اخذ مجوز پخش مواد غذایی

همانطور که گفته شد بعد از ثبت شرکت پخش مواد غذایی باید از اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت نمایید. این نکته را حتما مد نظر داشته باشید که به هنگام اخذ جواز کسب، کد اقتصادی جدیدی برای شما باز نگردد که در ادامه دچار مشکلات مالیاتی نگردید. یعنی باید کد اقتصادی مربوط به جواز کسب با کد اقتصادی شرکت کیسان باشند.

اخذ مجوز بسته بندی مواد غذایی

پیشنهاد موسسه ما در ابتدای شروع کارتان این است که سعی کنید حتی المکان برای بسته بندی مواد غذایی، در صورت وجود از ظرفیت خالی کارخانه های فعال در زمینه کاری شما استفاده کنید تا درگیر مراحل اخذ مجوز بسته بندی مواد غذایی نگردید. در غیر این صورت باید به سازمان غذا و دارو مراجعه کنید و ادامه روند اخذ مجوز شرکت بسته بندی مواد غذایی را طی نمایید.

شرکت تولید مواد غذایی خانگی

صدور مجوز برای تولید مواد غذایی خانگی و بسته بندی آنها، بر عهده وزارت جهاد کشاورزی می باشد. چنانچه پاسخ سوالات خود را از این مقاله دریافت ننموده اید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید