لوازم آرایشی و بهداشتی

کاربرد انواع کیف ارایشی و نکات مهمی که پیش از خرید باید بدانید

کیف لوازم آرایشی

کاربرد انواع کیف لوازم آرایشی

انواع کیف لوازم آرایشی یکی از لوازم بسیار پر کاربرد در کیف هر خانم، کیف لوازم ارایش است. کیف لوازم ارایش انواع مختلفی دارد و تنوع در این وسیله بسیار بالا است. شما با توجه به نیاز خود و همینطور میزان لوازم ارایش مورد استفاده، می توانید از انواع کیف ارایشی استفاده کنید. در این مقاله به شما کمک خواهد شد تا بتوانید کیف مناسب خود را انتخاب کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • نکات مهم در خرید انواع کیف ارایشی
  • انواع کیف لوازم ارایشی
  • انتخاب کیف مناسب برای سفر
  • لوازم ارایش ضروری در هر کیف

نکات مهم در خرید انواع کیف لوازم آرایشی

برای خرید کیف لوازم ارایش باید به نکات بسیار زیادی دقت کنید. در ادامه تمامی این نکات به طور کامل مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

انواع کیف جا لوازم آرایشی بر اساس اندازه

با توجه به میزان لوازم ارایشی که مورد استفاده شماست و در کیف نگهداری می‌کنید باید اقدام به خرید کنید. اگر لوازم ارایشی شما کم است، بهتر است از انواع کیف ارایشی کوچک استفاده کنید تا علاوه بر منظم بودن وسایل، کیف لوازم ارایش شما جای کمی بگیرد.

سایز مینی و کوچک

سایز مینی مناسب برای استفاده روزانه است. به خصوص برای افرادی که زندگی کارمندی دارند یا باید در طول روز از لوازم ارایش کم استفاده کنند. این لوازم ارایش معمولا شامل مرطوب کننده، ضدآفتاب و رژلب است. این نوع کیف هم میتوان در درون کیف اصلی قرار بگیرد و هم می‌تواند به صورت اکسسوری به کیف مورد استفاده شما وصل شود. بنابراین اگر قصد آویزان کردن کیف را دارید حتما از کیف‌هایی که ظاهر زیبا دارند استفاده کنید.

سایز متوسط

انواع کیف لوازم ارایشی با سایز متوسط برای مسافرت‌ها یا مهمانی‌ها مناسب هستند. این کیف‌ها حجم مناسبی دارند و این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید مقادیر مناسبی از لوازم ارایش مورد نیاز خود را در کیف قرار دهید اما کیف تغییر شکل و ظاهر ندهد. معمولا این کیف‌ها گنجایش 10 قلم لوازم ارایش دارند که این لوازم ارایش معمولا شامل: کرم‌پودر، ریمل و مداد چشم، انواع رژلب و کانسیلر و مرطوب کننده و ضدافتاب مناسب است.

انواع کیف لوازم آرایشی چند طبقه بزرگ

کیف ارایشی بزرگ برای مسافرت‌های چند روزه مناسب است. این کیف‌ها به خصوص برای گریمورها و ارایشگرها بسیار مناسب هستند و معمولا طبقه‌بندی شده هستند تا بتوان هر لوازم ارایش را در جای خاص خود قرار داد. معمولا دارای بدنه محکمی هستند تا لوازم ارایش اسیب نبیند. همچنان این کیف‌ها به دلیل طبقه‌بندی بودن برای نگهداری لوازم ارایش در خانه نیز مناسب هستند.

کیف لوازم ارایش بر اساس جنس

اختلاف قیمت در کیف لوازم ارایش تاثیر بسیار زیادی در جنس کیف دارد. نکته مهم در جنس انواع کیف لوازم لوازش ارایشی، قابلیت شست و شو است. تمامی کیف‌های لوازم ارایش باید قابلیت شست وشو داشته باشند، بنابراین بهتر است که از کیف‌هایی با جنس پلاستیک فشرده یا چرمی استفاده کنید. کیف‌های پارچه‌ای نیز قابلیت شست و شو دارند اما به دلیل آنکه لوازم ارایشی ایجاد لکه می‌کنند، بهتر است از اجناسی استفاده شود که  لکه کمتر بگیرند. در کنار این موضوع مراقب باشید تا کیف شما اصطلاحا رنگ پس ندهد. تداخل رنگ باعث تغییر در ظاهر و شکل کیف میشود و این موضوع نیز تاثیر زیادی در جلوه و ظاهر کیف دارد.

انواع کیف لوازم آرایشی چرم اصل

انواع کیف‌ ارایشی  چرم مصنوعی یا طبیعی یکی از مناسب‌ترین کیف‌ها برای استفاده روزانه است. این کیف‌ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و دوام بالایی دارند. دوام کیف‌های چرم طبیعی بسیار زیاد است و دو حالت طبیعی و مصنوعی دارد. کیف‌های چرم مصنوعی قیمت پایین تری دارند و به این ترتیب برای خرید مناسب‌تر هستند. بسیاری از برندهای لوازم ارایشی در محصولات خود حتما از اجناس چرم استفاده می‌کنند. در نگهداری از کیف چرم به خصوص چرم طبیعی دقت کنید تا مشکلاتی مثل پوسته پوسته شدن کیف اتفاق نیوفتد.

کیف ارایشی پلاستیکی

انواع کیف های ارایشی پلی استری یا کیف‌های پلاستیکی از انواع کیف‌های مورد استفاده توسط خانم‌ها است. این کیف‌ها معمولا استایل و ظاهر فانتزی با طرح و رنگ‌های جذاب دارند. این کیف‌ها دارای استحکام کمتری نسبت به کیف‌های چرمی هستند و استفاده طولانی مدت از انها باعث از شکل افتادن سریع می‌شود.

کیف ارایشی مخمل

جنس مخمل یکی از کیف‌های مناسب برای استفاده روزانه است و دوام بالایی دارد. مخمل جنسی است که می‌توان روی آن تصاویر متعدد درج کرد و از این رو برای سلیقه‌های مختلف مناسب است. کیف‌های مخمل و پارچه‌ای از دوام بالایی برخوردار هستند اما مشکل شست و شو و لکه شدن در آنها وجود دارد و به همین جهت باید در استفاده از آنها با دقت بالاتری عمل کرد.

انواع کیف لوازم آرایشی ساتن کاپریس اصل

یکی دیگر از جنس های باکیفیت برای دوخت کیف آرایشی، ساتن است که به ویژه بسیاری از خریداران به دنبال خرید کیف آرایشی ساتن کاپریس هستند. این کیف لوازم آرایشی و بهداشتی ساخت برند مشهور اروپایی کاپریس است و از جمله ویژگی های مهم آن، می توان به قابلیت شستشوی این کیف اشاره کرد.

کیفیت کیف مخصوص لوازم آرایشی

کیف‌های لوازم ارایشی معمولا در حمل و نقل هستند و به همین جهت باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا از شکل نیوفتند و هنوز قابلیت استفاده داشته باشند. نکته دیگری که در مورد کیف‌های لوازم ارایشی وجود دارد، ان است که در برخی از کیف‌ها مثل کیف‌های چرم، از مواد ضد چرک و ضد لکه و نانو استفاده می‌شود که این موضوع در حفظ زیبایی کیف نیز نقش بسیار مهمی دارد

انواع مدل

سازماندهی لوازم ارایش نقش مهمی در ظاهر بانوان شیک امروزی دارد. باید دقت کنید پخش بودن لوازم ارایش در کیف باعث مشکلات بسیار زیادی می‌شود. باز شدن درب کرم ها و یا رژلب و انواع مواد رنگی ممکن است باعث الودگی سایر وسایل موجود در کیف لوازم ارایش شود.

همین طور در شرایط ضروری که نیاز به برداشتن یک نوع از لوازم ارایش دارید، پیدا کردن آن در کیف سخت و دشوار است. با توجه به افزایش قیمت لوازم ارایشی، نگهداری از این وسایل بسیار مهم است. بنابراین باید با توجه به نیازهای خود اقدام به خرید کیف لوازم ارایش مناسب کنید.

کیف ‌های آرایشی جیبی

کیف‌های ارایشی جیبی از انواع کیف ارایشی هستند که به دلیل کوچک بودن در جیب لباس جا می‌شوند و به همین جهت کیف جیبی نامیده می‌شوند. معمولا از جنس پارچه یا پلاستیک هستند و با زیپ و دکمه بسته میشوند. مناسب استفاده روزانه هستند و دو تا سه قلم لوازم ارایش ضروری در آن جا می‌گیرد.

انواع کیف لوازم آرایشی صندوقی یا مسافرتی

انواع کیف ارایشی مسافرتی به دلیل داشتن محفظه محکم به کیف‌های صندوقی نیز معروف هستند. این کیف‌ها هم مناسب برای ارسال لوازم ارایشی عروس هستند (یعنی به عنوان کیف لوازم آرایش عروس) و هم مناسب گریمورها و سفر.

یکی از ویژگی‌های مهم این دسته از کیف‌ها، طبقه بندی شده بودن است. در واقع در این کیف برای نگهداری و قرار دادن هر قلم از لوازم ارایشی جای مخصوص وجود دارد و لوازم کاملا تفکیک شده هستند. همینطور این کیف‌ها، این قابلیت را دارند که در بخش‌های مختلف آن حوله و سایر لوازم ارایشی و بهداشتی نیز قرار داده شود.

کیف‌های منعطف زیپ‌دار

این دسته از کیف ها ظاهری شبیه کیف‌های دستی دارند اما ویژگی مهم آن دسته بندی شده بودن آنها است. این موضوع باعث می‌شود تا این کیف‌ها علاوه بر قابلیت استفاده به عنوان انواع کیف ارایشی، قابلیت استفاده به عنوان کیف دستی برای آقایان را نیز دارد. یعنی اقایان می‌توانند برای نگهداری از لوازم بهداشتی مثل شامپو جیبی یا مسواک و حوله از آن استفاده کنند.

انواع کیف لوازم آرایشی کیسه‌ای

کیف‌های ارایشی کیسه‌ای، از جمله کیف‌های بسیار کم جا هستند. این کیف‌ها به طور عمودی از بالا باز می‌شوند. یعنی کیف چندین تا می‌خورد تا کم حجم شود و بعد درب آن بسته می‌شود. این دسته از کیف‌ها نیز دارای طبقه‌بندی هستند و این موضوع باعث می‌شود تا دسترسی به بخش‌های مختلف و لوازم ارایش‌های مختلف راحتتر باشد.

کیف ارایشی چمدانی

انواع کیف ارایشی چمدانی از نظر ظاهری شباهتهای بسیار زیادی به کیف صندوقی دارد. عمده تفاوت این دو نوع کیف در نحوه باز شدن و دسترسی به وسایل  و همین‌طور جنس دیواره آن است. کیف‌های صندوقی در مقایسه با کیف‌های چمدانی دارای دیواره ضخیم‌تر و محکمتری هستند و این موضوع باعث می‌شود تا این کیف‌ها برای حمل و مسافرت مناسب‌تر از کیف چمدانی باشند. کیف‌های چمدان بسیار برای گریمورها و همینطور برای آرایشگرها مناسب هستند.