انواع پوشاک, دسته بندی نشده

اسم انواع پیراهن مردانه

انواع شلوار مردانه

انواع پیراهن مردانه رسمی

انواع پیراهن مردانه که هیچ طرح خاصی روی آن‌ها نباشد، در دسته پیراهن‌های رسمی قرار می‌گیرند. هیچ تفاوتی ندارد که این پیراهن‌های تک‌رنگ روشن یا تیره باشند، مهم این است که در استایل‌های رسمی به خصوص با کت و شلوار زیبایی خود را به خوبی به نمایش می‌گذارند.

حال اگر روی این پیراهن‌های تک رنگ هیچ جیبی دوخته نشده باشد، می‌توان گفت که این پیراهن‌ها کاملا رسمی هستند. البته یادتان باشد که پیراهن‌‌هایی از جنس پنبه و پارچه‌هایی که چروک‌پذیر هستند، انتخاب مناسبی برای تیپ‌‌های رسمی محسوب نمی‌شوند.

تنها دلیل این امر این است که این پیراهن‌ها زود چروک می‌شوند و ممکن است در جلسات کاری بازتاب خوبی از شما به جا نگذارد. بنابراین بهتر است برای تیپ‌‌های رسمی پیراهن خود را با شلوار راسته ست کنید. پیراهن‌‌‌های تاکسیدو ویژگی‌‌های مجلل یک پیراهن مجلسی را دارند.

پیراهن‌های غیررسمی مردانه

پیراهن‌های غیررسمی بهترین انتخاب برای استایل‌های روزانه هستند. از این رو معمولا این دسته از پیراهن‌ها را با پارچه‌های پنبه‌ای می‌دوزند. از آنجایی که این پارچه‌ها سبک هستند و امکان تنفس دارند، انتخاب مناسبی برای استفاده روزانه به نظر می‌رسند.

پیراهن‌های یک جیب در دسته لباس‌های غیررسمی قرار می‌گیرند. پیراهن‌های غیررسمی مردانه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌ که پایین آن‌ها به صورت هلالی دوخته شده است، می‌توان روی شلوار انداخت. با این کار استایلی اسپرت و خاص با پیراهن‌های غیررسمی خواهید داشت.

انواع پیراهن مردانه غیررسمی را بشناسید

احتمالا حالا این سوال برای شما پیش آمده است که چه پیراهن‌هایی غیررسمی هستند. اگر بخواهیم در یک جکله به طور خلاصه این دسته از پیراهن‌های مردانه را تعریف کنیم، باید بگوییم که هر پیراهنی که در گروه لباس‌های رسمی قرار نگیرد، غیررسمی محسوب می‌شود. اما در ادامه برخی از پرطرفدارترین پیراهن‌های این دسته را به شما معرفی می‌کنیم

پیراهن آستین کوتاه

از آن جایی که پیراهن‌های کوتاه در دسته لباس‌های غیررسمی مردانه قرار می‌گیرد، پوشیدن آن همراه با کت یا کراوات و حتی پاپیون ست جالبی نمی‌شود. درعوض می‌توانید این پیراهن‌ها را به راحتی با شلوار جین و کتان ست‌‌‌‌‌‌‌‌ کنید. پیراهن آستین کوتاه سفید با شلوار جین استایل جذابی است که کهنگی ندارد.

پیراهن‌های اسپرت

اینکه پیراهن‌های غیررسمی را اسپرت بنامیم، اشتباه است. در میان پیراهن‌های غیررسمی مردانه برخی از آن‌ها با دوخت دو جیب ظاهر اسپرت‌تری دارند. این پیراهن‌ها با رنگ روشن، شلوار جین و کفش‌های کتانی ست فوق‌العاده‌ای می‌شوند. اگر این پیراهن‌ها را برای استایل روزانه خود انتخاب کردید، به هیچ وجه آن‌ها را در شلوار قرار ندهید.

پیراهن‌های طرح‌دار

طبیعی است که انواع پیراهن مردانه طرح‌دار در دسته لباس‌‌های غیررسمی قرار بگیرند. البته پیراهن‌‌های طرح‌دار با فرم‌های نیمه چسبان استایلی نیمه‌رسمی برای شما به ارمغان می‌آورند. این دسته از پیراهن‌ها بهترین انتخاب برای استفاده روزمره محسوب می‌شوند.

بهترین پیراهن های مردانه در این گروه پیراهن‌های چهارخانه و راه‌راه هستند که محبوبیت زیادی در میان آقایان دارند. این سبک پیراهن‌ها نه تنها به صورت تکی پوشیده‌‌‌‌‌‌‌‌، بلکه همراه با کت‌های تک نیز ست جذابی می‌شوند.

پیراهن‌های راه‌راه

در این میان پیراهن‌های راه‌راه محبوبیت بیشتری دارند. اگر شما نیز به این مدل پیراهن‌ها علاقه دارید، باید با توجه به ظاهر و استایلتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

پیراهن‌های راه‌راه عمدی انتخاب مناسبی برای مردانی است که استخوان بندی درشتی دارند. همچنین این طرح لباس‌ها بهترین گزینه برای آقایان قد کوتاه محسوب می‌شود؛ زیرا راه‌راه‌‌های عمودی کمک‌‌‌‌ می‌کند قد شخص بلندتر به نظر برسد.

اما اگر قد بلند هستید و‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌خواهید استایلتان بیشتر به چشم بیاید، پیراهن‌های راه‌راه افقی را انتخاب کنید. هرچه راه‌راه‌‌‌‌ها برجسته‌تر باشد، تعادل اندام شما بیشتر نمایان می‌شود.

پیراهن‌های جین

از انواع پیراهن مردانه رنگی که بگذریم، پیراهن‌های جین را می‌بینیم که جایگاه خاصی در میان آقایان دارند. این پیراهن‌ها بهترین گزینه برای استایل‌های اسپرت و روزمره هستند که هیچگاه از مد نمی‌افتند. جالب است بدانید که پیراهن‌های جین تنها در استایل‌های اسپرت خودنمایی نمی‌کنند، بلکه می‌توان با آن‌ها تیپ نیمه اسپرت نیز زد.

معمولا شلوار جین را برای این جنس پیراهن‌ها انتخاب می‌کنند. اگر انتخاب شما نیز شلوار جین است، سعی کنید رنگ آن متفاوت با پیراهن جینتان باشد. در غیراین صورت بهتر است سراغ شلوارهای کتان کرم یا مشکی بروید.

مهم‌ترین نکات در خرید پیراهن‌های مردانه

آشنایی با اسم انواع پیراهن مردانه برای خرید بهترین پیراهن کافی نیست، در این مسیر باید موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • اندازه پیراهن
  • دور یقه پیراهن
  • برش خوب سرشانه‌ها
  • راحت بسته شدن دکمه‌‌‌‌ها
  • عدم وجود افتادگی آستین در قسمت زیر آرنج
  • اندازه کمر مناسب
  • بلندی پیراهن (به گونه‌ای که روی جیب‌‌های پشتی شلوار را بپوشاند)
  • ظرافت و زیبایی دوخت

پیراهن آکسفورد یقه دکمه دار

اسم این پیراهن از پارچه آکسفورد که از آن دوخته میشود گرفته شده، این پیراهن کلاسیک به عنوان پایه پیراهن های شیک بیش از 120 سال است که بین مردان محبوبیت دارد .
داشتن پارچه ضخیم در مقایسه با پیراهن های دیگر ، یقه با لبه های کوتاه و دکمه های روی یقه و یک حلقه برای آویزان کردن پیراهن در پشت آن ، نکته اشتراک تمام طراحان لباس درطراحی پیراهن آکسفورد است.
اگر تنها یک لباس ضروری برای آقایان وجود داشته باشه ، اون میتونه پیراهن آکسفورد باشه .

این نوع پیراهن بدون زمان بوده و به عنوان سنگ بنای لباس های مردانه محسوب میشود و میتواند بیشترین تنوع را در هر کمدی ایجاد کند .
ما به شما پیشنهاد میکنیم یک پیراهن آکسفورد را بیشتر با یک شلوار جین یا کتان ست کنید تا با کت و شلوار.
یک پیراهن آکسفورد یقه دکمه دار آبی رنگ با سر آستین های زیبا میتواند بهترین گزینه برای شما باشد .

پیراهن آستین کوتاه یقه کوبایی

این نوع پیراهن که اوایل در کوبا و بعد ها در مکزیک محبوب شد ، میتواند بهترین گزینه برای یک روز آفتابی به دور از هیاهوی زندگی شهری باشد .

کلمه کوبا به یقه این نوع پیراهن اشاره داره و بیشتر پیراهن های یقه کوبایی دارای شکلی گشاد با یقه باز و دکمه دار میباشند در طرح های گل گلی و یا طرح های دیگر .
این نوع پیراهن برای اکثر آقایان مناسب است اما باید ملاحظاتی را در نظر بگیرند. این پیراهن برای مرد های با گردن کلفت زیاد مناسب نیست و روی اونا بیشتر شبیه پیژامه دیده میشه .
در انتخاب پیراهن های آستین کوتاه همیشه دقت کنید که متناسب با بازو ها و اندامتان باشد چرا که آستین گشاد باعث میشود بازوهایتان لاغرتر دیده شود و آستین لاغر باعث میشود خودتان لاغر وپوست و استخوان به نظر برسید .

پیراهن اورشرت یا بالاپوش

برای پوشیدن کت خیلی گرمه و برای پوشیدن تی شرت خیلی سرد ؟ اگر بین تغییر فصل های متزاد مثل تابستان و پاییز یا زمستان و بهار مشکل در انتخاب لباس دارین ، اورشرت بهترین گزینه برای پوشیدن از رو تیشرت و هم به عنوان یک کت بسیار سبک است . خوبی اورشرت ها اینکه حتی در هواهای خیلی سرد هم میتونید یک پالتو یا لباس دیگه رو از روی اورشرت بپوشید .
در واقع اورشرت چیزی بین پیراهن و کت است و برای تغییر فصل بسیار کاربرد دارد .
یک اورشرت آبی رنگ با تیشرت سفید همراه با شلوار جین و بوت مردانه یه تیپ کژوال بی نظیر رو به وجود میاره . دقت کنید از اورشرت های نخ نما یا کهنه استفاده نکنید چرا که شلخته به نظر میرسین.

پیراهن پشم یا فلانل

این نوع پیراهن معمولا با لامبرجک ها ( چوب بر ها ) شناخته میشه . چون این پیراهن ها هم از مقاومت خوبی برخوردار هستند و هم در برابر هوای سرد از شما محافظت میکنند ، معمولا برای استفاده بیرون شهر مناسب میباشند ولی این به این معنا نیست که اونو نمیتونید داخل شهر بپوشید ، برعکس میتونید با ترکیب یک پیراهن پشم با شلوارجین رنگ تیره و بوت های چرم یک تیپ شهری متفاوت و البته زیبا ایجاد کنید .

پارچه پیراهن فلانل از جنس پشم و پنبه است و در ضخامت های مختلف وجود دارد و داشتن این نوع پیراهن برای فصل های پاییز و زمستان ضروری است و تنوع قابل توجهی دارد و بسته به سلیقتان میتوانید ساده یا مدل چهارخونه این مدل پیراهن رو انتخاب کنید.
این پیراهن در مدل های ضخیم و نازکتر وجود دارد و قطعا در تغییر فصل ها اونارو لازم خواهید داشت .
ما این پیراهن رو به کسانی که علاقه خاصی به چند لایه پوشیدن دارند پیشنهاد میکنیم میتوان آن را روی یک تیشرت پوشید و دکمه هایش را باز گذاشت و یا اونو با یک کاپشن یا پارکا در فصل های سرد پوشید .
از آنجایی که این پیراهن در ضخامت های مختلف وجود دارد حتی میتوانید از نوع سبک و نازک آن در تابستان استفاده کنید .

پیراهن چمبری

بر خلاف تصور جنس این نوع پیراهن از کتان زبر نیست بلکه از پارچه ای با بافت ساده و با تراکم کم میباشد ، شبیه بافت جین اما سبکتر از آن.
کسانی که دوست دارند بافت پیراهنشان جین به نظر برسد پیراهن Chambray انتخاب خوبی است.
این نوع پیراهن با هر لباس و استایلی ست میشود و از این لحاظ فوق العاده است حداقل داشتن یکی از آنها در کمد لباستان الزامیست.
با این که Chambray با همه چیز تطبیق پذیر است اما مراقب باشید رنگش زیاد هم به رنگ شلوار جینتان نزدیک نباشد همین که یه ذره سایه هاشون به هم بخوره کافیه.
در غیر این صورت میتوانید با شلوار کتان یا یک تک کت سبک ست کنید تا یه خورده استایلتان کژوال تر شود.

پیراهن کتان

اگه طرفدار پیراهن آستین کوتاه برای تابستون نیستین و آکسفورد هارو هم بخاطر گرمی زیاد هوا نمیتونید بپوشید ، پیراهن های کتان بهترین گزینه میباشند .

این پیراهن از جنس کتان ، نازک و خیلی سبک است و مناسب برای روزهای گرم تابستان میباشد .
پیراهن کتان در رنگ های روشن و پاستیلی خودنمایی میکند و با شلوار جین یا کتان بسیار مناسب است حتی میتوانید خیلی خودمانی آستینهایش را بالا بزنید با یک شلوارک بپوشید .
پیشنهاد ما برای این نوع پیراهن ، رنگ های سفید و آبی کمرنگ هست. از معایب این نوع پیراهن میشه به تمایل اون به چین و چروک شدن اشاره کرد که خوشبخانه این روزا پیراهن های کتان رو با مقدار کمی پنبه ترکیب میکنند که میتونه تا حد زیادی از چین و چروک شدن پیراهن بکاهه .

پیراهن اداری

صنعت مد روز به روز در حال پیشرفته ، این به این معنا میتونه باشه که شما بر خلاف پدرانتان دست بازتر میتوانید برای محل کار لباس انتخاب کرده و بپوشید.
اما با این حال لباس های کلاسیک را همچنان در کمدتان داشته باشید به خصوص اگر رئیستان از شما انتظار دارد کراوات بزنید.
پیراهن های مختلفی با بافت آکسفورد ، پشم و جناغی وجود دارد که میتوانید بدون کراوات استفاده کنید اما برای سر کار هیچ چیز مانند یک ظاهر تر تمیز و منظم با پیراهنی از جنس پاپلین با رنگ سفید یا آبی براق به همراه یک کراوات زیبا ، نمیتواند مناسب باشد.
بسته به سلیقه اتان و این که چقدر میخواهید کراواتتان به چشم بیاید میتوانید بین یقه نوک تیز و فرم دار (cutaway) یکی را انتخاب کنید . رنگ های آبی و صورتی روشن و به ویژه سفید ، مناسبترینها برای تیپ کارمندی میباشد.