لوازم آرایشی و بهداشتی

آموزشگاه آرایشگری زنانه

آموزش آرایشگری

آموزش آرایشگری زنانه (زیر نظز مریم عاشوری)

اگر به آرایشگری علاقه داشته و از روبرو شدن با افراد مختلف لذت می برید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد. نوشته شده توسط مریم عاشوری

آموزش آرایشگری

آرایشگری زنانه یکی از حرفه هایی است که علاقمندان زیادی دارد و افراد می توانند بعد از طی دوره های آموزشی آرایشگری زنانه اقدام به راه اندازی آرایشگاه کنند.

تعریف آرایشگری

آرایشگری فن و هنری است که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (پوست، مو و …) می پردازد. آرایش به معنی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است. در کشور ما آرایش بیشتر برای خانم ها و پیرایش برای آقایان استفاده می شود.

آرایشگر زنانه به کوتاه کردن، مدل دادن، رنگ کردن موها، آرایش صورت، پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها می پردازد. در آرایشگاه های مردانه کارهای کوتاه کردن، حالت دادن و رنگ کردن موها و اصلاح صورت انجام می شود.

کار با مواد

کاربر مواد شیمیایی در آرایش زنانه

کاربر مواد شیمیایی در آرایش زنانه شغلی است در حوزه ی مراقبت و زیبایی که در آن شخص قادر به انجام شایستگی هایی چون آلودگی زدایی محیطی و بهداشت فردی و مشاوره و مراقبت از پوست و مو و ترکیب رنگ و اکسیدان و رنگ نمودن موی سفید و طبیعی و رنگ شده، دکلره، مش، رنگ ساژ و همچنین فر و صاف نمودن مو خواهد بود.

کاربامواد به مربی گری مریم عاشوری

این شغل مرتبط با مشاغل آرایشگر موی زنانه، پیرایشگر مو و صورت، متعادل سازی چهره زنانه و آرایشگر موی زنانه می باشد.

دوره های مربوط با کار با مواد

  • آلودگی زدایی محیظی و حفاظت و بهداشت فردی
  • مشاوره و پذیرش مشتری
  • بررسی عملکرد پوست سر و ساختمان مو و مراقبت از آنها
  • ترکیب رنگ مو و پر اکسید
  • رنگ نمودن موی طبیعی و رنگ شده
  • رنگ نمودن موی سفید
  • بی رنگ نمودن مو (دکلره)
  • رنگ ساژ نمودن مو
  • انجام سایه روشن نمودن مو (تکنیکهای لایت)
  • فر نمودن مو
  • صاف نمودن مو
  • مراقبت از مو قبل و بعد از کار با مواد شیمیایی مو

براشینگ مو

آموزشباشینگ مو بامریم عاشوری

براشینگ مو چیست؟

عمل حالت دادن مو به وسیله ی برس و حرارت٬ براشینگ گفته می شود . در حقیقت سشوار یکی از لوازم برقی است که در اغلب خانه ها وجود دارد و برای حالت دادن یا خشک کردن موی سر پس از استحمام به کار می رود. کارشناسان معتقدند در صورتی که کاربران با طرز صحیح استفاده از سشوار آشنا باشند ٬می توانند امیدوار باشند که آسیب کمتری به مو های خود وارد می کنند.

نکته مهم ازنظر مربی فنی حرفهای (مریم عاشوری)

چون به هر ترتیب حرارت سشوار موجب می شود که آب موجود در مو ها خشک شود٬سشوار را به موی سر خود نزدیک نکنید. باید توجه داشت که همواره سشوار در فاصله 30 سانتی متری مو ها نگه داشته شود.

برس های فلزی برای سشوار کشیدن مناسب ترین هستند و بهترین شکل را به موهای تان خواهند داد.

نکته مهم برای براشینگ مو از نظر مریم عاشوری مربی آرایشگری در کرج

مراقب باشید که  روی موهای سشوار کشیده آب نریزیم چون وز می کند.

سشوار کشیدن سه حالت دارد:

– یا همه ی مو را به زیر سشوار می کنیم.

– یا همه ی موها را از رو سشوار می کنیم.

– موها را تا قسمتی از زیر و نوک آنها را به طرف بیرون سشوار می کنیم.

براشینگ و مراحل براشینگ مو: آموزش آرایشگری در کرج

اول از همه تقسیم بندی شش قسمتی سر :

این تقسیم بندی جهت براشینگ و کوتاهی و در بعضی از شینیونها استفاده می شود .

– از وسط دو ابرو فرق باز کرده و امتداد می دهیم تا از گودی پس سر بگذرد . بدین ترتیب سر به دو قسمت تقسیم می شود .

– از تیزی گوش تا فرق سر ( از وسط فرق سر ) تا تیزی گوش دیگر نیز فرق دیگری باز می کنیم . بدین ترتیب سر به چهار قسمت تقسیم می شود .

– در قسمت پائین برجستگی گردن مقداری مو بطور رها بر روی گردن باقی می ماند .

–  تقسیم بندی پنجگانه ی سر را انجام می دهیم.

هر قسمت را به صورت جداگانه کلیپس می زنیم.

مراحل براشینگ مو

آموزش براشینگ حرفه ای (مرحله اول)

1- ابتدا باید موها ٬مخصوصا ریشه ها را خوب شستشو دهید ، براشینگ برروی موهای چرب ، نتیجه مطلوب را نخواهد داد.

مرحله دوم

2- سپس با محلول نرم کننده٬ سر را ماساز دهید واگر از ماسک ها ی مو استفاده کنید ٬ کار صاف کردن موها راحتر انجام می گیرد ٬چون ماسک ها خاصیت صاف کنندگی را در کنار تقویت کردن مو دارند.

مرحله سوم

3- سپس خوب موها را خشک کنید ، اگر زمان دارید بگذارید موها با هوای اطاق خشک شود،  در غیر این صورت از سشوار برای خشک کردن موها کمک بگیرید.

مرحله چهارم

4- موها را تقسیم بندی کنید ، در قسمت پایین سر به اندازه ای که تسلط داشته باشید و می توانیم مو را در کنترل خود داشته باشید رها کنید، موها را به طرف بالا نگه داشته تا ناحیه گردن و صورت از صدمه ناشی از گرمای دستگاه سشوار محافظت شود ، هیچ گاه سعی نکنید که با حرارت زیاد دستگاه کار را سریع به اتمام برسانید ، حرارت زیاد دستگاه به موهای شما صدمه وارد می کند و آنها را شکننده می کند . از موهای ناحیه پشت گردن و دو طرف صورت شروع کنید ، سپس موها را به دور برس بپیچید و در حالی که موها را با برس می کشید آن را صاف کنید .

ادامه مرحله چهارم

تا قسمتهای مرکز سر را با زاویه ی نود درجه سشوار می کنیم . اگر صورت گرد باشد قسمت بالای سر باید بیشتر پف داشته باشد و اگر صورت باریک باشد قسمت های بغل باید بیشترین پف را داشته باشد . مرکز سر نیز با زاویه ی نود درجه به بالا براشینگ می شود.. سشوار همزمان با برس حرکت می کند. بعد سشوار را دور کرده دوباره حرکت چرخشی را ادامه می دهیم  تا اینکه موها سرد شود . بعد آهسته برس را به حالت چرخشی از موها آزاد می کنیم.جریان هوای خنک ، مدل دلخواه را بر روی موی شما تثبیت می نماید.

مرحله پنچم

5-  در پایان می توانید برای ثابت نگه داشتن حالت مو، از یک مواد حا لت دهنده استفاده کنید ، اما در استفاده از این مواد حتما دقت کنید ، مصرف زیاد این مواد در دراز مدت باعث مو خوره و نازکی تارهای مو می شود.

کراتینه مو

کراتینه مو با مریم عاشوری در کرج

کراتین و کراتینه مو چیست؟

کراتین پروتئین اصلی موجود در پوست، مو و ناخن است که باعث حفاظت و عدم شکنندگی آنها می شود. این ماده مسئول فعالیت های حیاتی سلول از قبیل تولید پروتئین است و به همین دلیل باعث شادابی و درخشندگی مو می شود. پس وقتی میزان این ماده براثر قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم، مواد شیمیایی یا تغییر سبک زندگی، در سلول های پوست و مو کم می شود، موها شادابی خود را از دست داده و به اصطلاح وز و زبر خواهند شد.

مراحل کراتینه مو (آموزش آرایشگری در چهار باغ)

معمولا فرایند کراتینه مو، 2 الی 3 ساعت طول می‌کشد. اما بهتر است برای احتیاط بیشتر، از مراقبت های قبل و بعد از کراتینه غافل نشویم. فراموش نکنید که کراتینه مو یک فرایند شیمیایی است و در هر صورت با طبیعت پوست و مو در تضاد خواهد بود و ممکن است عوارض قابل توجهی داشته باشد. اگر شما این روش پر دردسر را انتخاب کرده اید، برای به حداقل رساندن این عوارض بهتر است مراقبت های قبل و بعد را به طور کامل انجام بدهید. اما در بهترین حالت نیز شما موهای خود را با یک روش تهاجمی صاف کرده اید و این کار عواقبی را نیز در پی دارد.

نکته مهم از نظر مریم عاشوری مراقبت های قبل از کراتینه مو

قبل از اینکه به آرایشگاه بروید، بهتر است از مناسب بودن کراتینه برای موهای خود اطمینان حاصل کنید. فقط به این که دوست شما بهترین نتیجه را از این روش گرفته است، اکتفا نکنید و در نظر داشته باشید که شرط اول برای کراتینه مو، داشتن مویی فر یا وز است. کراتینه برای موهای صاف و نرم نه تنها توصیه نمی شود، بلکه ممکن است باعث آسیب موهای شما هم شود.

نکته مهم از نظر آرایشگر حرفه ای مریم عاشوری

یکی دیگر از مواردی که قبل از کراتینه مو نباید از آن غافل شوید، پیدا کردن آرایشگاه و متخصص قابل اعتماد و حرفه ای است. فرمول مواد کراتینه برای موهای مختلف متفاوت است. پس حتما مطمئن شوید که آرایشگر شما مهارت لازم برای تشخیص بهترین فرمول را داشته باشد.

روند مشقت بار کراتینه مو با مریم عاشوری

فرایند ترمیمی کراتینه مو، زمان بر است. پس روزی را انتخاب کنید که وقت کافی برای انجام مراحل زیر را داشته باشید:

  • موهای خود را با شامپو بشویید؛
  • از نرم کننده استفاده نکنید؛
  • موها را کاملا خشک کنید؛
  • مواد کراتینه را روی موهای خود استفاده کنید؛
  • بنا به دستورالعمل آرایشگر خود 20 الی 50 دقیقه صبر کنید که محلول کراتینه اثر کند؛
  • طبق نظر آرایشگر و بعد از سپری شدن زمان مورد نظر موهای خود را بشویید و خشک کنید.

با اینکه بعد از انجام تمام این مراحل وقت گیر شاهد موهایی صاف، نرم و درخشان خواهید بود؛ اما لازم است بار دیگر ذکر شود که کراتینه مو فرایندی شیمیایی است و نباید برای رسیدین به زیبایی از سلامت پوست و موی خود غافل شویم.

مراقبت های بعد از کراتینه مو ازنظر مربی حرفه ای در کرج

کراتینه مو به عنوان روشی ترمیمی شناخته شده است، اما توجه داشته باشید که خود این فرایند هم به مراقبت احتیاج دارد. معمولا شامپوهای ویژه ای برای بعد از کراتینه وجود دارد که آرایشگر شما با توجه به ویژگی های خاص موی خودتان پیشنهاد خواهد کرد. علاوه بر این ممکن است تا چهل و هشت ساعت قادر به شستن موها یا بستن آن ها نباشید.

معایب کراتینه مو

با یک جستجوی ساده درباره کراتینه مو در اینترنت، درمی یابیم که تبلیغات کراتینه مو، بیشتر از هر چیزی بر زیبایی مو تاکید دارد تا سلامت مو! در نهایت این تبلیغات طوری عنوان شده اند که به مخاطب این حس را القا کنند که کراتینه مو نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث حال خوب ناشی از زیبایی می شود. اما از سیاست “شنونده باید عاقل باشد” غافل نشوید چرا که این تنها پاسخی است که در مواجهه با معایب کراتینه مو، خواهید شنید. پس بیایید باهوش باشیم و نگاهی هم به معایب کراتینه مو داشته باشیم.

بافت مو با مریم عاشوری

بافت مو با مریم عاشوری

مدل بافت مو دخترانه و زنانه (آموزشگاه آرایشگری کرج)

همان طور که عنوان کردیم جدیدترین مدلهای بافت مو دخترانه و زنانه ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ که شامل فرانسوی، آفریقایی، تیغ ماهی، پیچ پیچی، پرنسسی، تاجی، تلی، چتری، نردبانی، چهارتایی، حبابی، حصیری، حلقه ای، حلزونی، خرگوشی (هلندی)، خورشیدی، خطی و خوشه گندمی است را در این قسمت از سایت دونقطه برایتان فراهم کرده ایم.

برای آموزش انواع بافتها به لینک اینستا مراجعه بفرمایید

maryamashoori_academy@

شنیون

شنیون مو با مربی رسمی مراقبت زیبایی مریم عاشوری

تعریف شینیون  از نظرمریم عاشوری چیست؟
شینیون یا آپ دو راهکاری است که موها جمع و به مدل های متنوعی طراحی می شود.مشخصه ی یک شینیون شکیل، یک براشینگ صحیح می باشد که سبب آسان تر شدن کار شینیون می شود.

نکات مورد توجه در شینیون ازنظر مربی رسمی مراقبت زیبایی مریم عاشوری
مهمترین نکته پیدا نبودن سنجاق است.عده ای تصور می کنند استفاده از تعداد زیادی سنجاق در شینیون سبب محکم تر نگه داشتن آن می شود. اصلا این طور نیست.شینیون صحیح و زیبا شینیونی است که با حداقل سنجاق شینیونی حرفه ای داشته باشیم. در مورد موهای کم پشت و کوتاه نیز روش های مختلفی از قبیل اضافه کردن مو، استفاده از پروتز و… وجود دارد.استفاده از این روش ها نیازمند تجربه و ظرافت است.

نکته مهم از نظر مریم عاشوری مربی مراقبت از مو در کرج

نکته دیگر که قابل توجه است محصولات فرم دهنده هستند.نظیر: انواع ژل ها و کرم های مو، اسپری های مو و انواع چسب مو.با توجه به نوع شینیون و جنس موها و تجربه فردی که شینیون را انجام می دهد از محصولات فرم دهنده استفاده می شوند.

ادامه مطلب

از طرف دیگر درخواست مشتری نیز در انتخاب شینیون مورد نظر اهمیت دارد.برای مثال اگر شخصی نمی خواهد پس از براشینگ موهایش محکم و سفت باشد از اسپری های فرم دهنده ی ملایمی که چسبدگی کمتری دارند را استفاده می کنند.در عین حال نرم و لخت بودن موهایتان را نیز در بر می گیرد.این اسپری ها در مدل دهنده های مو طرفداران بسیاری را دارد.

نکته(آموزشگاه آرایشگری کرج)

حجم و فرم دادن به موی سر با حالت و تغییر شکل توسط تکنیک های خاص را شینیون می نامند.

پس از آرایش و گریم چهره از عوامل مهم برای زیباترشدن، برقراری تعادل بین سر و صورت مهم ترین امر است.

مشخصه های مهم یک شینیون زیبا از نظرمریم عاشوری

1) شناخت نوع موی سر و براشینگ درست و قد
2) انتخاب نوع شینیون با توجه به سلیقه مشتری، قد مشتری، فرم سرو صورت و گردن،نوع مراسم و لباس مشتری.
3) محکم بودن پایه شینیون،هرگز افراط نکنید.پس از پوش دادن موها، قسمت های وز مو را باید توسط شانه پوش و ژل و تافت از بین برد.
4) استفاده از تعداد کمی سنجاق مویی و پنس و قرار دادن به جای آن در مو.
5) استفاده کامل از تکنیکهای شینیون در کنارهم.
6) چک کردن شینیون جلوی آینه.
7) استفاده از طراحی مناسب برای شینیون.

شنیون

شنیون زیبا 2021
انواع شینیون: (آموزشگاه آرایشگری کرج)
پر طرفدارترین شینیون ها عبارتند از:
شینیون کلاسیک، خامه ای، عرب وحجیم، بوشینگ، حرارتی،نخی، حلزونی و….

 نکات قابل اهمیت در استفاده از موی اضافی در شینیون عروس

اگر مدل مویی زیبا را در ژورنال آرایشگاه عروس انتخاب می کنید ول موهایتان حجم یا قد آن را ندارد مجبور به استفاده از اکستنشن می باشید.

انتخاب موی طبیعی

اول از همه اگر نیاز به استفاده از اکستنشن( روش اضافه کردن مو) دارید.پیشنهاد می کنیم از موی طبیعی و براق استفاده کنید تا موی مصنوعی. درست است که موی طبیعی گران تر است اما به دلیل براق بودن بیشتر وجذابیت بیشتر آن از این نوع مو استفاده کنید.

مویی را انتخاب کید که سلامت موهای طبیعی تان را تحت تاثیر قرار ندهد

اکثر عروس خانم ها نگران هستند که با اکستنشن موهایشان آسیب نبیند.نحوه مراقبت به خود اشخاص و آرایشگاه دارد.

هماهنگی با آرایشگر

لازم است پیش از عروسیتان با آرایشگرتان صحبت کنید تا در صورتی که نیاز دارید موی اضافه همرنگ با موهایتان تهیه کنید از پیش تهیه کنید.این امر باعث می شود که مدل و رنگ دقیق اکستنشن را در ارتباط با شینیونتان درنظر بگیرید.

مدت زمان استفاده از اکستنشن مو

بایدها و نبایدهای اکستنشن مو را از آرایشگرتان بپرسید.تعداد زیادی از عروس خانم ها ممکن است به دلیل عدم اطلاع از نحوه ی نگه داری موهایشان دچار مشکل شوند.مثلا می توانید با این نوع اکستنشن به استخر بروید یا خیر؟

انواع شنیون با توجه به شکل چهره (آموزشگاه آرایشگری کرج)

 صورت بیضی (تخم­ مرغی)

مشخصات  این فرم صورت در تقسیم افقی از سه قسمت مساوی تشکیل شده و همین طور هر قسمت یک سوّم کل چهره می­باشد.

پیشانی از چانه کمی پهن­تر است. خط گونه با انحناء که به فک وصل می ­شود با شیب کمی فک نیز به چانه وصل می­شود به این فرم صورت اصطلاحاً تخم ­مرغی نیز گفته می­شود.

صورت مربعی (زاویه ­دار)

شینیون مربع یک شکل هندسی زاویه­ دار است، صورت مربع دارای فک و پیشانی پهن و زاویه­ دار می­باشد و معمولاً توپر و چاق است و دارای گونه ­های صاف و وسیع است.

صورت مستطیل (کشیده)

این صورت نیز از نوع زاویه ­دار می­باشد، سه بخش صورت بلندتر ازحد معمول بوده (نسبت به حالت بیضی) و یا ممکن است قسمت چانه یا پیشانی بلندتر از حد باشد.

صورت مثلث واژگون (الماسی یا قلبی)

در این مدل پیشانی پهن و قسمت چانه باریک است و گونه­ ها معمولاً برجسته می­باشد. سه قسمت افقی چهره متفاوت است، قسمت پیشانی و بینی مساوی و قسمت چانه بلندتر از دو قسمت قلبی می­باشد.

صورت دایره­ای (گرد)

در این نوع صورت چهره بدون زاویه بوده و معمولاً چاق و مسطح است پیشانی، گونه­هاو چانه با هم یک دایره را تشکیل می­دهند. یعنی طول و عرض صورت با هم مساوی است.

صورت مثلث (گلابی)

در این فرم پیشانی باریک و فک پهن و زاویه­ دار است.

 صورت لوزی

این فرم صورت پیشانی و چانه باریک بوده و استخوان­های گونه پهن است و صورت در قسمت گونه پهن و عریض است و (صورت در قسمت گونه پهن­ترین بخش را شامل می­شود.)

شنیون های مناسب هر مدل صورا از نظر مریم عاشوری مدرس فنی و حر فه ای

۱- صورت­های بیضی همه مدل شنیون برایشان مناسب است.

۲- برای صورت­های کشیده یا مستطیلی موها یا پروتز را پایین سر نزدیک گردن قرار می­دهیم.

و از شنیون ­های با پروتز بالای سر و تاج سر و به صورت کله قندی خودداری می­کنیم. هم­چنین اطراف سر را باید پرپشت­ تر نگاه داشت و از مدل­های چتری روی پیشانی استفاده کنیم.

۳ برای مدل مربع نیز مثل مدل گرد عمل می­کنیم، اگر شینیون باز و موها بلند و روی شقیقه ­ها و اطراف صورت و آرواره­ ها قرار بگیرد بهتر است و یا از پروتز و برجسته سازی در بالای سر و تاج سر نیز استفاده کنیم مناسب است.

شنیون های مناسب هر مدل صورا از نظر مریم عاشوری مدرس فنی و حر فه ای

۴- در صورت قلبی یا الماسی با باز کردن فرق موها را می­توان به صورت دالبرروی شقیقه­ ها ریخته و اطراف چانه را نیز با فرم دادن موها پرتر نمود (بهتر است فرق از وسط نباشد)، برای این مدل چتری خیلی صاف و حجیم مناسب است.

(چتری­ های که اندکی روی ابروها را بگیرد) این کار باعث زیباتر نشان دادن پیشانی و متعادل شدن فک می­ گردد.

به موها می­ توانیم کمی موج بدهیم تا فرم صورت زیباتر دیده شود. فرق کج و بردن مقداری از موها به کنار گوش نیز استایل زیبایی را به وجود می ­آورد هم­چنین می­توانیم پروتز را به صورت موجی و حجیم پایین سر ببندیم تا در ناحیۀ مرکز گردن حجم ایجاد کرده و از باریکی چانه بکاهیم.

۵- برای صورت گرد باید موها را طوری آرایش کنیم که صورت تا حد ممکن کشیده­ تر دیده شود و بنابراین از پروتزها و بوش­هایی در تاج سر استفاده می­ کنیم. مقداری از موها را در اطراف گوش­ها و گونه­ ها طوری قرار می­دهیم که گوش­ها نمایان باشند و چتری را نیز به یک طرف سر شکل می ­دهیم و از آنجایی که صورت­های گرد برجستگی دارند بهتر است مراقب باشیم با شینیون از اطراف برجسته­ تر نشوند. معمولاً استایل شینیون نیمه بالا و نیمه پایین در کمک به متعادل سازی این گردی می­ کند.

شنیون های مناسب هر مدل صورا از نظر مریم عاشوری مدرس فنی و حر فه ای

۶- در صورت­های مثل، شینیون­ های باز که اطراف صورت پر و حجیم دیده می ­شود و تا اندازه­ای پیشانی را با حالت دالبر بپوشاند مناسب این فرم است.

۷- بیشترین مناسب صورت لوزی در جهت کم کردن پهنای صورت در اطراف گونه ­ها و افزایش مو در اطراف فک­ها و جمع کردن موها در اطراف سر و خط استخوان گونه­ ها می­باشد.

نتیجه­ گیری(آموزشگاه آرایشگری کرج)

در اولین گام باید نوع صورت خود یا مشتری را برای انجام شینیون، میکاپ و … شناسایی کنیم و بعد اقدام نماییم.

برای شناسایی فرم صورت به طریق زیر عمل کنید: جلوی آینه به ایستید یک چشم خود را ببندید با یک وسیله مثل رژ لب یا ماژیک با نگاه کردن در آینه نقاط و مختصات قسمت­های پیشانی و فک و گونه­های خود را علامت­گذاری کنید بعد چشم خود را باز کنید و این نقاط را به هم وصل کنید. سپس بررسی کنید شکل حاصله شبیه به کدام یک از ۷ فرم صورت که در بالا گفته شد می­ باشد.

برای آموزش های بیشتر به کانال اینستای ما مراجعه فرمایید

آموزشگاه آرایشگری کرج

*مربی رسمی مراقبت و زیبایی *

مریم عاشوری

مدرس رسمی فنی و حر فه ای

مدرس بین المللی 20 رشته آرایشگری

با جدیدترین تکنیک های روز دنیا جهت ورود به بازار کار

https://www.instagram.com/maryamashoori_academy

دیدگاهتان را بنویسید