انواع لوازم ورزشی

راهنمای خرید فوتبال دستی

راهنمای خرید فوتبال دستی

فوتبال دستی استاندارد

میز فوتبال دستی استاندارد یکی از بازی های مهیج خاتوادگی است که میتوانید با خرید آن ساعتهای سرگرم کننده برای خود و خانواده و یا در کنار دوستان خود داشته باشید.اما قبل از خرید میز فوتبال دستی و نیز انتخاب بهترین مدل فوتبال دستی میبایست نکاتی در مورد انواع میز فوتبال دستی بدانید.در این مقاله ابتدا به معرفی انواع میز های فوتبال دستی,استاندارد ها,میز فوتبال دستی خانگی و یا فوتبال دستی های حرفه ای و باشگاهی میپردازیم.

فوتبال دستی

راهنمای خرید فوتبال دستی

خرید فوتبال دستی

همانطور که میدانید فوتبال دستی استاندارد یکی از جذاب ترین و مهیج ترین ابزار های سرگرمی کودکان و بزرگسالان میباشد. و با توجه به تنوع بسیار زیاد فوتبال دستی ها در بازار انتخاب یک فوتبال دستی با کیفیت و مناسب با شرایط شما کار دشواری به نظر میرسد. از این جهت اگر شماهم قصد خرید بهترین فوتبال دستی موجود در بازار را دارید، اصلا نگران نباشید.

شما با مطالعه و نکته برداری از تمام بخش های این مقاله میتوانید خریدی هوشمندانه و بدون دغدغه داشته باشید و یکی از بهترین فوتبال دستی های موجود در بازار را خریداری کنید.

این مطلب شامل (3) بخش میباشد.

  1. معرفی انواع فوتبال دستی 
  2. نکاتی که قبل از انتخاب فوتبال دستی باید بدانید
  3. نقد و بررسی 7 تا از بهترین فوتبال دستی های سال 1400

1-فوتبال دستی

این نوع از فوتبال دستی معمولا روی چهار و میز ساخته شده و به دلیل اینکه از جنس چوب یا مواد سنگین دیگر است باید آن را در یک جای ثابت قرار بدهید و امکان جا به جا کردن آن وجود دشوار میباشد. بعضی از انواع فوتبال دستی‌ استاندارد پایه‌دار از ترکیب چوب و MDF درست می‌شوند و به همین خاطر هم سبک‌تر هستند و هم ارزان‌تر. اگر می‌خواهید وسیله را در حیاط یا تراس بگذارید باید دقت کنید که جنس چوبی نخرید؛ نمونه‌های فلزی، ملامینی گزینه مناسبی هستند که در بازار وجود دارد. در هر حال به یاد داشته باشید. که اندازه میز فوتبال‌ دستی روی قیمت آن تأثیر مستقیم دارد و هر چقدر که میز بزرگ‌تری بخرید، میبایست هزینه بیشتری هم از برای خرید فوتبال دستی کنید.

فوتبال دستی استاندارد

فوتبال دستی استاندارد

2-فوتبال دستی  رومیزی 

کسانی که فضای کافی برای نگهداری میز فوتبال دستی ندارن میتوانند از این نوع فوتبال دستی استفاده کنند . به این بازی‌ها، مینی‌فوتبال‌ دستی هم گفته می‌شود. این نوع از فوتبال دستی را باید روی سطح  میز غذاخوری، میز عسلی بزرگ  و یا روی زمین قرار داد,البته کار با آن سخت خواهد شد.

این نوع از فوتبال دستی  معمولا از مواد مصنوعی و پلاستیک و یا ام دی اف با پایه های کوتاه معمولی و با بدون پایه ساخته می‌شوند و به همین خاطر قیمت کمتری نسبت به نمونه‌های بزرگ و چوبی دارند.

3- فوتبال دستی ژتون‌خور یا سکه‌ای –قلک دار

این نوع فوتبال دستی ها که میتواند در حد و اندازه فوتبال دستی های چوبی و بزرگ حرفه ای باشد معمولأ برای مراکز تفریحی و سالنهای ورزشی خرید بازی مورد استفاده قرار میگیرد.معمولأ برای خرید میز فوتبال دستی برای خانه ازاین مدل ها استفاده نمیشود به دلیل قیمت بالا و اینکه برای بازی کردن نیاز به انداختن سکه و یا ژتون دارید.

راهنمایجامع خرید فوتبال دستی

2_نکاتی که قبل از انتخاب فوتبال دستی باید بدانید

همانطور که میدانید قبل از خرید هر محصولی میبایست نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید خریدی هوشمندانه و بدون دغدغه داشته باشید. از این جهت اگر قصد خرید فوتبال دستی را دارید اصلا نگران نباشید همانطور که به شما قول دادیم قصد داریم در این بخش از مقاله تمام نکات مهمی که قبل از انتخاب فوتبال دستی باید بدانید را به شما عزیزان معرفی کنیم

وزن و ابعاد محصول فوتبال دستی 

وزن و ابعاد یکی از اصلی ترین فاکتور هایی میباشد که قبل از انتخاب فوتبال دستی  میباست مورد بررسی قرار بگیرد، خوشبختانه امروزه فوتبال دستی ها در سایز ها و اندازه ها بسیار متنوعی در بازار به فروش میرسند و شما میتوانید با محاسبه متراژ مکانی که قصد قرار دادن فوتبال دستی را دارید یک میز فوتبال دستی مناسب خریداری کنید.

انوع فوتبال دستی

نوع فوتبال دستی نیز یکی دیگر مهمترین فاکتورهایی میباشد که حتما باید در زمان خرید مورد بررسی قرار بگیرد. همانطور که در قبل گفتیم فوتبال دستی ها شامل دو نوع خانگی و باشگاهی میباشند، که شما میتوانید با توجه به نوع کاربری و نیازتان یک محصول مناسب خریداری کنید.

حالت تعادلی آدمک ها فوتبال دستی 

اگر می خواهید به مانند حرفه ای ها بازی کنید، باید ویژگی “حالت تعادلی آدمک ها” را انتخاب کنید. این ویژگی به معنای این است که آدمک ها دارای وزن متعادل از سر تا پا خود هستند، به طوری که در موقعیت افقی باقی می مانند.
آدمک های ساخته شده از پلاستیک سبک تر هستند، در حالی که آدمک های فلزی سنگین تر بوده و می توانند قدرت شوت بیشتری را فراهم کنند.

حالت غیر تعادلی آدمک ها باعث می شود آنها در بیشتر زمان ها به حالت عمودی باشند که مسیر شما می بندند که به چالش بیشتر از سوی شما منجر می شود.

میله های فوتبال دستی 

همیشه اطمینان حاصل کنید که شما میزی با میله های فولادی را خریداری می کنید. میله های فولادی توخالی معمولا بهترین هستند، زیرا به لطف سبک بودن بودن، باعث افزایش سرعت بازی می شوند. بیشتر میزهای فوتبال دستی حرفه ای و با کیفیت دارای میله های فولادی توخالی هستند.به خاطر داشته باشید که هیچ مشکلی با میله های تو پُر وجود ندارد، آنها در واقع برای بازی با سرعت کم مناسب هستند. میله های توخالی سبک به افزایش سرعت بازی و هیجان بیشتر کمک می کنند.

میله های تلسکوپی برای امنیت کودکان طراحی شده اند. این ویژگی باعث می شود زمانی که میله ها به جلو و عقب حرکت می کنند، دستان آنها از آسیب به دور باشند.

کیفیت خط کشی زمین بازی فوتبال دستی

کیفیت خط کشی زمین فوتبال دستی نیز یکی دیگر از اصلی ترین نکات میباشد که باید مورد بررسی قرار بگیرد، متاسفانه امروزه تولید کنندگان سودجو اقدام به تولید فوتبال دستی های بی کیفیت کرده اند که دارای خط کشی های نامنظم و بی کیفیت میباشند که طی مدت کوتاهی پاک میشوند و بازی را برای شما سخت میکنند، پس سعی کنید قبل از خرید فوتبال دستی به کیفیت خطوط نیز توجه کنید.

سطح

بسیاری از فوتبال دستی های آمریکایی دارای سطحی سخت و صاف هستند، بدان معنی که توپ در طی بازی سریع تر حرکت می کند. با این حال، بیشتر مدل های اروپایی دارای سطحی از چوب طبیعی هستند که منجر به کاهش سرعت توپ می شود. بنابراین، اگر می خواهید به مانند حرفه ای ها بازی کنید، باید میزی را خریداری کنید که سطحی صاف داشته باشد تا سرعت حرکت توپ بالا باشد.

 ایمنی بازی در فوتبال دستی

اهمیت ایمنی بستگی به نحوه استفاده شما دارد. با این حال، این قطعا موضوعی است که باید در نظر گرفته شود. اگر کودکان از فوتبال دستی  استفاده می کنند، باید اطمینان حاصل کنید که بازی برای آنها امن است. یکی از بزرگترین نگرانی های امنیتی این است که میله ها به ویژه در انتها بدون دستگیره هستند، انگشتان دست به راحتی می توانند در صورت عدم حفاظت کامل از سوی دستگیره ها دچار آسیب دیدگی شوند.

تنظیم ارتفاع فوتبال دستی 

راهنمای خرید فوتبال دستی استاندارد ایستاده معمولا دارای ارتفاع 90 سانتی متر است که برای هم نوجوانان و بزرگسالان مناسب است. با این حال، این ارتفاع برای کودکان مناسب نیست و لازم است برای آنان مدل های نشسته را خریداری کنید. بنابراین، اگر به دنبال محصولی هستید که همه خانواده بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، مدلی با قابلیت تنظیم ارتفاع را تهیه کنید.

فوتبال دستی استاندارد

فوتبال دستی المپیک آسیا

فوتبال دستی سطح مبتدی

اگر مبتدی هستید یا برای یک کودک قصد خرید فوتبال دستی دارید، بهتر است از میان موارد رومیزی، خرید خود را انجام بدهید. یکی از دلایل این پیشنهاد، ساده‌تر بودن ساختار بازی‌های رومیزی است. ضمن اینکه ارزان‌تر هستند و اگر قرار باشد، کودکی بازیگوش مدام با آن بازی کند، نگران خراب شدن بازی گرانی نخواهید بود که پول زیادی بابت آن خرج کرده‌اید.

فوتبال دستی سطح متوسط

اگر فوتبال دستی را برای بازی کردن گاه به گاه می‌خواهید و چندان اهل بازی مداوم نیستید، ضمن اینکه خیلی وارد نیستید و در مهمانی‌ها و… فوتبال دستی بازی می‌کنید، بهتر است به سراغ گزینه‌هایی با قیمت متوسط بروید.

فوتبال دستی حرفه‌ای‌ها

اگر حرفه‌ای هستید یا می‌خواهید از فوتبال دستی در باشگاه ورزشی یا سالن استراحت شرکت‌تان استفاده کنید باید به سراغ انواع گران‌تر و حرفه‌ای‌تری بروید که هم جنس خوبی دارند، هم سنگین هستند و می‌توانید آنها را در یک بخش از سالن قرار داده و برای بازی گروهی استفاده کنید. قیمت این نوع از فوتبال‌دستی‌ها گران‌ است

تاریخچه ساخته فوتبال دستی :

شخصی به نام الخاندرو فینیستره که علاقه ای زیادی به بازی فوتبال داشت دچار مصدومیت از ناحیه ای پا شد به طوری که دیگر توان بازی کردن را نداشت. از همین رو او فکر ساخت میز فوتبال دستی افتاد تا همه معلولین و کسانی که نمیتوانند فوتبال بازی کنند حس بازی فوتبال را تجربه کنند. و برای اولین با میز فوتبال دستی در آمریکا اختراع شد و افرادی از جمله لوسین روزنگارت و هارولد سرلز تغییراتی در ساختار فوتبال دستی دادند تا فوتبال دستی های امروزی ساخته شود

اختراع این دستگاه تا آنجا پیش رفت که در سال 2002 فدراسیونی به نام فدراسیون بین المللی فوتبال (ITSF) ایجاد شد. در حال حاضر ، فدراسیون سالانه تعداد زیادی مسابقات در این زمینه برگزار می کند.

گرد آوری شده توسط داریوش لشگری

منبع :www.olympicasia.com

دیدگاهتان را بنویسید